مشروح اخبار


» صادرات سه میلیون و 457 هزار دلار کالا از گمرک کهگیلویه وبویراحمد



مدیرکل گمرک کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرف 10 ماه گذشته سال جاری 931 تن کالا به ارزش افزون


به گزارش راک نیوز از یاسوج ؛بهنام احمدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمدضمن تبریک روزجهانی گمرک  اظهار داشت: این میزان کالای صادر شده از لحاظ وزنی حدود 22درصد و از نظر ارزشی هفت درصد نسبت به مدت سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: مهمترین کالاهای صادرشده در استان شامل پودرعصاره شیرین بیان، لوازم آرایشی و موکت بوده است.

احمدی با بیان اینکه عبور کالا از گمرک آخرین حلقه از تجارت خارجی محسوب می شود به برخی چالش های فراروی وضعیت صادرات در استان اشاره کرد و گفت: نبود شرکت‌های صادرات محور، نبود سرمایه‌گذاری قوی به منظور خرید و صادرات محصولات و نبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی از جمله عوامل موثر در پایین بودن محصولات صادراتی در این استان است.

وی تصریح کرد: برخی شرکت های صادرکننده کالا در استان هم اینک با کمبود برخی امکانات و زیرساخت های خدماتی به ویژه در حوزه مخابرات و فیبرنوری دست وپنجه نرم می کنند که با ادامه این روند صادرات استان از وضع موجود نیز بدتر خواهد شد.

مدیرگمرک مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک شرایط و زیرساخت های الکترونیکی در گمرک استان فراهم است و هر شرکت صادرکننده از هر نقطه ای از کشور و استان می تواند خدمات صدور کالا را از طریق گمرک کهگیلویه وبویراحمد در کمترین زمان ممکن دریافت کند.

وی گفت: با توجه به الکترونیکی شدن و برخط بودن سیستم های ورود و خروج کالا از گمرک ایران ضرورت ایجاد زیرساخت های مخابراتی برای شرکت های صادر کننده از جمله در شهرک های صنعتی استان بیش از پیش ضروری است.

احمدی ابراز داشت: برخی شرکت های تولیدی نمایندگی آنها در کهگیلویه و بویراحمد است و از تسهیلات و ظرفیت های استان استفاده می کند اما صادرات خود را از دیگر استان های کشور انجام می دهد که باید به ابزارهای الزام آور در این خصوص توجه شود.

وی با بیان پیشتازی گمرک ایران در نهادینه کردن دولت الکترونیک  تصریح کرد: دور اظهاری از طریق اینترنت نیز در استان انجام می شود و صادرکننده می تواند در هر نقطه ای ازکشور اظهار کند که می خواهد محصولات خود را از گمرگ کهگیلویه و بویراحمد صادر کند و این امر در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

وی همچنین حوزه حمل و نقل بین المللی را از دیگر چالش های فراروی صادرات در استان دانست.
به گزارش راک نیوز ؛ این اولین باری است که نشست خبری توسط یک مقام مسئول در گمرک یاسوج با اهالی رسانه برگزار گردیدو خبرنگاران از برگزاری چنین نشست تخصصی استقبال نمودند.



تاریخ انتشار : 18 بهمن 1396 12:58



» اخبار مرتبط:

  • صادرات یک میلیون دلاری کالا از کهگیلویه و بویراحمد طی چهار ماهه امسال
  • کاهش 14 درصدی صادرات گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش یک میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمددرسال93/بی رغب ...
  • صادرات کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت
  • افزايش 26 درصدي صادرات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler