مشروح اخبار


» 20 میلیون تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ زیرساخت‌ها جوابگو نیست



تردد سالیانه 20 میلیون تردد در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد و متصل نبودن این استان به آزادراه و راه آهن نشان دهنده ناهماهنگی میزان تردد و زیرساخت‌های این استان است.


به گزارش راک نیوز :براساس آمار موجود حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته و 30 هزار زخمی داشته که این امر لزوم توجه برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌های ارتباطی را بیشتر کرده است.
کارشناسان خطاهای انسانی، زیرساخت‌های جاده‌ای و خودروها را سه ضلع مثلث ایجاد سوانح جاده‌ای می‌دانند.

** ثبت 20 میلیون تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی این استان در سال جاری ثبت شد که چهار میلیون تردد آن در جاده گچساران بوده است.
علی خوان پایه اظهار داشت: محور گچساران به باشت پرترددترین محور استان بوده که نصب پنج دوربین ثبت تخلف گامی کاهش خسارتها در این جاده بوده است.
وی گفت: 17 دوربین هوشمند ثبت تخلف هوشمند امسال در جاده‌های مواصلاتی این استان نصب شده است که نه تنها سرعت لحظه ای بلکه سرعت بین دو دوربین را نیز ثبت می کند.
وی افزود: پیش از این چهار دوربین ثبت تخلف در محورهای شریانی کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.
وی همچنین از نصب 10 دوربین نظارت تصویری برای کاهش گره‌های ترافیکی در جاده‌های درون شهری مهم این استان از ساله گذشته تاکنون خبر داد.
خوان پایه تصریح کرد: بهره گیری از زیرساخت‌های حمل و نقل هوشمند از راهبردهای دولت برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی سوانح جاده است.
وی تصریح کرد: ایمن سازی 120 کیلومتر نقاط پرتگاهی و ایمن سازی 23 نقطه حادثه خیز از دیگر خدمات حوزه راهداری کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون بوده است.
یکی از پیامدهای تردد بیش از ظرفیت جاده ها، افزایش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن است که این آمار در کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه است.

** حوادث رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوانح رانندگی 10 ماه نخست سال جاری در این استان 153 کشته و چهار هزار و 356 مصدوم در پی داشته است.
کامروز امینی اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 140 نفر بوده است که 9.2 درصد افزایش یافت.
وی عنوان کرد: از 153 نفر فوتی سوانح رانندگی 10 ماهه امسال تعداد 109 نفر در مسیرهای برون شهری،27 نفر در مسیرهای درون شهری و 17 نفر در مسیرهای روستایی تصادف کرده‌اند.
امینی تصریح کرد: تعداد 95 مورد جواز دفن فوت ناشی از تصادف در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، 29 مورد در شهرستان گچساران، 27 مورد در شهرستان کهگیلویه و 2 مورد در اداره پزشکی قانونی بهمئی صادر شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی گفت: همچنین آمار مصدومان ناشی از تصادفات در 10 ماهه نخست سال جاری چهار هزار و 356 نفر بوده است.
امینی ابراز داشت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 3 هراز و 762 نفر بوده است که 15.7 درصد رشد داشته است.
کاهش تلفات ناشی از رانندگی در جاده های استان تا حد زیادی به بهبود وضعیت جاده های استاندارد بستگی دارد که تخصیص اعتبار به این بخش راهگشای این چالش است.

** اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه ها در انتظار اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتصال این استان به شبکه آزادراه‌های کشور 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و مراحل مقدماتی طرح احداث آزاد راه یاسوج انجام شده است.
محمد علی علیمردانی اظهار داشت: اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه‌ها، راه ریلی و توسعه خطوط هوایی از برنامه‌های جدی دولت دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: 70 درصد از اعتبار طرح ساخت آزاد راه یاسوج با مشارکت بخش خصوصی تأمین خواهد شد.
علیمردانی بیان کرد: مراحل مقدماتی طرح احداث آزاد راه یاسوج انجام شده و هم اکنون این طرح برای اخذ 30 درصد از اعتبارات دولتی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.
وی بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده مسیر پیش بینی شده برای اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور حدود 50 تا 60 کیلومتر است.
علیمردانی عنوان کرد: بر اساس این طرح قرار است که کهگیلویه و بویراحمد به آزاد راه شیراز به اصفهان متصل شود.
وی ساخت راه آهن یاسوج به اقلید را از دیگر برنامه‌های مهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این استان اعلام کرد و افزود: 22 کیلومتر از این طرح در حال اجراست و هم اکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
علیمردانی گفت: توسعه خطوط هوایی نیز بخش عمده‌ای از مراحل آن در وزارت راه و شهرسازی انجام شده و نیازمند همت وزارت کشور و نمایندگان مجلس است.

** طرح های افتتاحی و کلنگزنی در دهه فجر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با دهه فجر امسال 16 طرح راهسازی با 440 میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف این استان افتتاح و کلنگزنی شد.
علیمردانی اظهار داشت: طرح‌های راهسازی سی سخت به کریک، یاسوج به سی سخت به طول 2.5 کیلومتر، سمیرم به یاسوج 4.2 کیلومتر، 54 روکش راه روستایی در گچساران، احداث و بهسازی 25 کیلومتر راه در یاسوج، احداث هفت کیلومتر راه روستایی در دنا، هشت کیلومتر راه سخت گذر در منطقه طسوج چرام،9.5 کیلومتر در دیشموک و پنج کیلومتر باشت و بهمئی 53 هزار متر مربع از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح‌های دهه فجر امسال در این استان را 440 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی ساخت پل لنده در مسیر پاتاوه به دهدشت با اعتبار 77 میلیارد که پیش از این متوقف شده بود با پیمانکار جدید، احداث راه‌های روستایی در بویراحمد، لنده و کهگیلویه را از جمله طرح‌های کلنگزنی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال اعلام کرد.

** طرح های در دست اجرا
علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک 300 طرح که بیشتر آنها فعال بوده، با اعتباری بیش از 6 هزار میلیارد ریال در حوزه راه و شهرسازی این استان در دست اجرا است.
خوان پایه مدیرکل راهداری و مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای نیز بیان کرد: بهره گیری از زیرساخت‌های حمل و نقل هوشمند از راهبردهای دولت برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی سوانح جاده است.
وی تصریح کرد: ایمن سازی 120 کیلومتر نقاط پرتگاهی و ایمن سازی 23 نقطه حادثه خیز از دیگر خدمات حوزه راهداری کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون بوده است.
6 هزار و 548 کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر اصلی و یک هزار و 238 کیلومتر فرعی است.



تاریخ انتشار : 24 بهمن 1396 07:46



» اخبار مرتبط:

  • محور گچساران - باشت پرترددترین جاده استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه نیازمند 10 هزار میلیارد ریال است
  • مرگ 153 نفر در تصادفات کهگیلویه و بویراحمد
  • هزینه 116 میلیارد ریالی برای ساخت جاده باشت به چرام
  • پیشرفت 35 درصدی بهسازی جاده مواصلاتی گچساران – گناوه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler