مشروح اخبار


» نماینده ولی فقیه در استان: نظارت ناکافی بر تولید چالش مهم کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است



نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از چالش‌های مهم بخش کشاورزی این استان و دلیل اصلی توسعه نیافتگی مطلوب آن نظارت ناکافی بر فرآیند تولید انواع محصولات زراعی، باغی و دامی است.


به گزارش راک نیوز:آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در همایش محققان معین ترویج کشاورزی منطقه 2 کشور در یاسوج اظهار داشت: محققان حوزه کشاورزی این استان علاوه بر معرفی گونه‌های مرغوب برای کشت در راستای بهره وری بیشتر باید در تمامی مراحل کاشت، تولید و مصرف محصولات نیز نقش داشته باشند و نظارت دقیق کنند.

وی افزود: کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان افرادی پرتلاش و مؤثر در اقتصاد استان نباید به لحاظ مالی دچار ضرر، زیان و یا خسارت شوند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان بیش از پیش دانش فنی را به کشاورزان استان منتقل کنند و میزان آگاهی آنان را افزایش دهند.

آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: استفاده بهینه‌تر از آب، خاک، بذر، کود و سم برای تولید محصولات کشاورزی باکیفیت‌تر توسط کشاورزان و بهره برداران این بخش در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است و باید هر چه بیشتر رعایت شود.

وی ابراز داشت: به دلیل رعایت نکردن کامل این اصل مهم و کم توجهی به دانش فنی معضل فقر و مشکلات اقتصادی گریبانگیر بخش عمده‌ای از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

همایش یک روزه محققان معین ترویج کشاورزی منطقه 2 کشور با حضور اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و محققان معین ترویج کشاورزی در یاسوج برگزار شد.

محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری در این همایش حضور داشتند.

کارگاه‌های آموزشی با چهار موضوع دام و طیور، خاک و آب، زراعت و باغبانی برای محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان منطقه 2 کشور در این همایش برگزار شد.

نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی، تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این همایش برپا شد.



تاریخ انتشار : 25 بهمن 1396 23:20



» اخبار مرتبط:

  • 140 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت رفت
  • آبیاری نوین در 11هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • هفت هزار کشاورز کهگیلویه و بویراحمد آموزش دیدند
  • حمایت از افزایش کشت دانه‌های روغنی توسط جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشت برنج و هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler