مشروح اخبار


» جاده برف گیر گردنه بیژن دنا برای ادامه عملیات امدادی بازگشایی شد



جاده برف گیر گردنه بیژن در شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد که از بهمن امسال با بارش برف مسدود شده بود با تاکید وزیر راه و شهرسازی و تلاش راهداران این استان برای کمک به عملیات جست و جوی هواپیمای تهران- یاسوج بازگشایی شد.


به گزارش راک نیوز:معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ایرنا گفت: با بازگشایی این جاده عملیات جست و جو به ویژه تردد خودروهای امدادی تا حدود زیادی تسهیل خواهد شد.
عزیز فیلی گفت: گردنه بیژن یکی از مناطق برف گیر و سخت گذر در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در برخی سال های گذشته این محور نزدیک به 6 ماه هم مسدود می شد.
وی با بیان اینکه گردنه بیژن، منطقه ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکزشهرستان دنا است که در ایام سردِ سال، ارتفاع بارش برف در آن زیاد و سنگین است.
به گفته فیلی این مسیر که از اوایل بهمن امسال به دلیل بارش سنگین برف و احتمال ریزش سنگ و صخره های کنار جاده مسدود شده بود توسط اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای دنا بازگشایی شد.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات ایمن سازی مسیر شامل نصب علائم و حفاظ ها از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد صورت خواهد گرفت.
فیلی یادآور شد: طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت 20 کیلومتر است که 12 کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
گردنه سخت گذر بیژن در جنوب استان اصفهان و شهرستان سمیرم در میانه ارتفاعات سخت گذر دنا و زاگرس مرکزی واقع شده و یکی از مسیرهای سخت گذر بین استانی بویژه درفصول سرد سال است.
شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 46 هزار نفر یکی از مناطق سردسیری و از شهرستان های هشت گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس محل سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما آغاز شد و همچنان ادامه دارد.



تاریخ انتشار : 30 بهمن 1396 22:56



» اخبار مرتبط:

  • پهپاد محدوده جدید سقوط هواپیمای تهران یاسوج را شناسایی کرد
  • دید افقی در منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج 200 متر است
  • شرایط جوی جست و جوی لاشه هواپیمای یاسوج را مشکل کرده است
  • تکذیب ردیابی یکی از مسافران هواپیمای یاسوج با تلفن همراه
  • تراکم خودروهای امدادی و شخصی در جاده منتهی به منطقه پادنای سمیرم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler