مشروح اخبار


» یک مسئول سازمان هواپیمایی به فارس خبر داد اعزام دو تیم «کلاه‌سبزهای ارتش» و «کوهنوردان» برای شناسایی بهترین مسیر/ انتقال پیکرها بسیار دشوار است



مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: کلاه‌سبزهای ارتش را بابت شناسایی بهترین مسیر دسترسی به محل لاشه هواپیمای ATR به منطقه فرستادیم و در گام دوم دو تیم کوهنوردی نیز به منطقه اعزام شدند تا بهترین مسیرها را بابت رسیدن به اجساد و قطعات هواپیما پیدا کنند.


به گزارش راک نیوز ، محمدسعید شرفی  ، در تشریح آخرین جزئیات لاشه هواپیمای سانحه‌دیده ATR توضیح داد: لاشه هواپیما در ارتفاعات نَقل در منطقه دناکوه است.

وی که مدیر عملیات جست‌‌وجوی لاشه هواپیمای ATR در منطقه است، ادامه داد این منطقه جزو همان سه منطقه‌ای است که ما در ارزیابی‌ها بابت جستجو مشخص کردیم اما در 2  روز گذشته به دلیل اینکه روی این منطقه را ابر پوشانده بود امکان پایین رفتن هلی‌کوپتر وجود نداشت و دید کافی نداشتیم.

شرفی افزود: امروز هلی‌کوپتری حامل کارشناسان سازمان هواپیمایی به منطقه وقوع سانحه فرستادیم که تأیید کردند این همان قطعات هواپیمای سانحه‌دیده است.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: سانحه در بخشی از کوه دنا در ارتفاع 4 هزار پایی و در یک تیغه بسیار حساس و خطرناک رخ داده است و جمع‌آوری اجساد و جعبه سیاه هواپیما بسیار مشکل خواهد بود.

شرفی با بیان اینکه انتقال اجساد احتمالا باید از طریق زمینی انجام شود، ادامه داد: در گام اول کلاه‌سبزهای ارتش را بابت شناسایی بهترین مسیر به منطقه فرستادیم و در گام دوم دو تیم کوهنوردی نیز به منطقه اعزام شدند تا بهترین مسیرها را بابت رسیدن به اجساد و قطعات هواپیما پیدا کنند.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: منطقه امکان نشستن هلی‌کوپتر ندارد ضمن آنکه باید نیروهای تکاور از طریق نرده‌بان هلی‌کوپتر دسترسی به لاشه هواپیما و اجساد پیدا کنند.

شرفی گفت: انتقال اجساد بسیار مشکل خواهد بود و قطعاً پس از بررسی تکاوران ارتش به ما اعلام می‌شود که چگونه امکان دسترسی به این اجساد وجود دارد.

به گزارش فارس هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز 3704 ساعت 8 صبح روز 29 بهمن‌ماه از فرودگاه مهرآباد به مقصد یاسوج پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز از رادار حذف و مکالمات خلبان و برج قطع شد؛ پس از آن اعلام شد که این هواپیما با کوه دنا برخورد کرده و سانحه در 14 مایلی فرودگاه یاسوج رخ داده است.

این هواپیما حامل 60 مسافر و 6 خدمه و امنیت پرواز بود.
منبع/ فارس



تاریخ انتشار : 1 اسفند 1396 13:04



» اخبار مرتبط:

  • مردم از رفتن به سمت منطقه سقوط هواپیما خودداری کنند
  • آماده باش تیم‌های یخ‌نوردی هلال احمر برای اعزام به منطقه سقوط هواپیما
  • مشاهده محل دقیق سقوط هواییمای ای تی آر
  • اجساد مسافران هواپیمای یاسوج -تهران دیده شد
  • هواپیمای یاسوج سقوط کرد / علیمردانی: در حال حاضر جزئیاتی مشخص نیست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler