مشروح اخبار


» بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاددرکهگیلویه وبویراحمد مطلوب نیست



معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: هنوز بهره گیری لازم از ظرفیت بالای تشکل های مردم نهاد در حوزه های گوناگون از سوی دستگاه های مختلف در استان به نحوط مطلوب صورت نگرفته است.


به گزارش راک نیوز، سید محمد کاظم نظری روز چهارشنبه در کارگروه ساماندهی تشکل های مردم نهاد کهگیلویه وبویراحمد افزود: این تشکل ها بازوی توانمند و اجرایی دولت به ویژه در مواقع بحران ها و بروز مشکلات وچالش ها هستند.
وی تصریح کرد: دستگاه های مختلف اجرایی و خدمات رسان در بخش های مختلف از جمله بهزیستی، محیط زیست، هلال احمر، منابع طبیعی و شهرداری ها باید متناسب با نیازها و چالش های فراروی خود از توانمندی و ظرفیت بالای این تشکل ها نهایت بهره و استفاده لازم را ببرند.
نظری یادآور شد: مدیریت بحران استانداری نیز می تواند با ارایه آموزش های لازم به این تشکل ها و سازمان های داوطلب از ظرفیت وتوان آنها در مواقع بحران بهره لازم را ببرد.
وی گفت: امروزه موازی کاری و ماموریت گریزی در راستای انجام وظایف و رسالت توسط برخی دستگاه های اجرایی و خدماتی یکی از چالش های اساسی در حوزه اجرایی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوی اجرایی بین دولت و مردم می‌توانند در رفع بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات جامعه تأثیرگذار باشند.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: خرد جمعی از اساسی‌ترین ویژگی‌های سازمان‌های مردم نهاد است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه سازمان‌های مردم نهاد این استان هم اندیشی بیشتری با یکدیگر داشته باشند به شناخت بهتری نسبت به مسائل استان می‌رسند.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: برخی امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به سازمان‌های مردم نهاد این استان واگذار خواهد شد.
وی افزود: تا پایان سال جاری با تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد قرارداد همکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی و بدحجابی منعقد می‌شود.
هم اینک 70 سازمان مردم نهاد فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی، اقتصادی، اجتماعی و سلامت فعالیت می‌کنند.



تاریخ انتشار : 9 اسفند 1396 15:22



» اخبار مرتبط:

  • معاون استاندار: سمن های کهگیلویه و بویراحمد اطلاعات خود را در فرمانداری ها ...
  • 380 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
  • مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: میزان ازدواج به ...
  • تعامل و هماهنگی سازمان ها وتشکل های مردم نهاد با ستاد مدیریت بحران لازم است
  • قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler