مشروح اخبار


» اسامی احرازهویت جانباختگان سانحه هوایی تنها توسط پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد اعلام می شود



رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که اعلام آمار احراز هویت و اسامی جانباختگان و امور قضایی و حقوقی سانحه هوایی تهران- یاسوج تنها بر عهده دادگستری و پزشکی قانونی این استان است.


رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که اعلام آمار احراز هویت و اسامی جانباختگان و امور قضایی و حقوقی سانحه هوایی تهران- یاسوج تنها بر عهده دادگستری و پزشکی قانونی این استان است.
به گزارش راک نیوز از مرکز کهگیلویه وبویراحمد؛ حجت الاسلام غلامرضا مزارعی روز سه شنبه در گفت وگو با  ایرنا اظهار داشت: خبرها و گزارش های موثق درباره احراز هویت و اسامی جانباختگان سانحه هوایی توسط مسئولان پزشکی قانونی استان اعلام می شود و ارائه هرگونه اطلاعات خارج از این روند مورد تایید نیست.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه گفت که براساس نمونه برداری و آزمایش های ژنتیک از بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر 72» تهران-یاسوج ،هویت 8 نفراز آنان مشخص و اعلام شد.
کامروز امینی اسامی جانباختگان تعیین هویت شده را 'سکینه کاظمی'، 'رحمت الله صالحی پرور'، 'محمد کبیریان'، 'حامد مهدوی'، 'ابراهیم جعفریان سی سخت'، 'زهرا ایمانی فر'، 'مریم عامری' و 'محمد عیدی نیا' ذکر کرد.
هویت این افراد براساس نمونه برداری و آزمایشات ژنتیک محرز شده و با توجه به اینکه وضعیت پیکر آنها نسبت به سایر موارد در شرایط کاملتری قرار دارد طبق هماهنگی با مقام قضایی استان، روز پنجشنبه 17 اسفند تحویل خانواده آنان خواهد شد.
احراز هویت سایر پیکرها در حال جمع بندی و آزمایش های تخصصی بوده که هنگام آماده شدن اعلام می شود.
مزارعی ادامه داد: ارائه اخبار در باره جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج در خارج از استان مورد تایید دستگاه قضایی نیست و نباید براساس برخی گمانه زنی ها اخبار این سانحه را منتشر کرد.
وی گفت: تلاش می شود در روزهای آینده به نحوی که برای خانواده های جانباختگان تنش روحی و روانی ایجاد نشود با هماهنگی کامل با شورای تامین استان ،اسامی افراد جانباخته ای که احراز هویت می شوند به اطلاع مردم و خانواده های داغدار برسد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بروز شایعه زنده ماندن تعدادی از مسافران این سانحه هوایی در روز حادثه را تکذیب کرد و گفت: نه تنها تاکنون گزارشی از پیکری سالم و کامل به دست نرسیده بلکه این موضوع از نظر عقلی نیز مطرود است.
مزارعی در ادامه بروز هرگونه درگیری بین مسئولین ذیربط درباره جعبه سیاه هواپیمای 'ای تی آر72' را تکذیب کرد و تاکید کرد که جعبه سیاه هواپیما با نظارت کامل دستگاه قضایی تحویل سازمان هواپیمایی کشور شد.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
17 روز از عملیات جست و جوی پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش می گذرد.



تاریخ انتشار : 16 اسفند 1396 06:47



» اخبار مرتبط:

  • نمونه برداری 51 بافت انسانی سانحه هواپیمای ای تی آر انجام شد
  • جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج تحویل مقام های قضایی شد
  • نتایج نمونه برداری پیکر جانباختگان سانحه هوایی چند روز آینده اعلام می شود
  • کارشناس ماهر کار احراز هویت جانباختگان سانحه هوایی را انجام می‌دهند
  • انتقال اجساد جانباختگان سقوط هواپیما در کمترین زمان انجام می‌شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام