مشروح اخبار


» جزئیاتی از علت گریه دختر ورزشکاری که عکس وفیلمش درفضای مجازی منتشرشد:آيسن ٨ساله اشك ريخت و وزنه زد



پاپاندرئا در حالی دفاع جانانه‌ای از زنان وزنه‌بردار ایرانی کرد که بعد از حدود ۳۰، ۴۰ ‌دقیقه مذاکره و رایزنی با مسئولان حراست، توانست اجازه حضور این خانم‌ها را در سالن بگیرد. اتفاق جنجالي دیگر انتشار عکس‌های یک دختر وزنه‌بردار ٨ساله در فضای مجازی بود که به حاشیه‌های جام فجر اضافه کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از شرق؛ باز هم بانوان و باز هم ممنوعیت ورود آنها به سالن‌های مسابقات. این‌بار خبر مربوط به حضور تماشاگران زن در مسابقات والیبال، بسکتبال و فوتبال نیست؛ صحبت از رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی جام فجر است. این پیکارها جمعه‌شب در حالی در اهواز به پایان رسید که جلوگیری از ورود یک تیم داوری از بانوان به سالن مسابقات، جنجال و حاشیه زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها به پا کرد. 
 فدراسیون وزنه‌برداری که چندماهی است مجوز رسمی شروع فعالیت را به زنان و دختران علاقه‌مند به این رشته داده، برای ارتقای سطح دانش داوران زن و تجربه‌اندوزی آنها، ترتیبی داد تا تعداد محدودی از بانوان داور وزنه‌بردار کشور (هفت نفر) در جام فجر مردان شرکت داشته باشند که با نحوه داوری و قوانین آشنایی بهتری پیدا کنند. این حرکت فدراسیونی‌ها در این مسابقات، با مخالفت مسئولان شرکت نفت اهواز که میزبان بودند، روبه‌رو شد و باعث شد مانع از ورود داوران به سالن شوند. 
در این میان، مداخله و البته میانجیگری «اورسلا پاپاندرئا»، نایب‌رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، موجب شد شرایط طور دیگری رقم بخورد. پاپاندرئا که به‌عنوان یک مدیر زن بین‌المللی به‌شدت علاقه‌مند به توسعه و گسترش ورزش در حوزه بانوان است، به بهانه برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی جام فجر مردان در اهواز، شخصا به ایران آمده تا علاوه بر نظارت بر این مسابقات، از نزدیک با چگونگی فعالیت زنان و دختران وزنه‌بردار ایرانی آشنا شود. او آن‌قدر از راه‌اندازی این رشته برای زنان ایرانی ابراز خوشحالی کرده بود که وعده داده به دلیل این حرکت مثبت و سازنده، به اهواز می‌آید تا در حاشیه جام فجر اردویی آموزشی برای وزنه‌برداران تازه‌کار زن کشور برگزار کند. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا وقتی متوجه شد حراست اجازه ورود این هفت داور زن را به سالن مسابقات نمی‌دهد، به آنها اعلام کرد اگر به این خانم‌ها اجازه ورود داده نشود، او هم قدم در سالن نخواهد گذاشت. 
پاپاندرئا در حالی دفاع جانانه‌ای از زنان وزنه‌بردار ایرانی کرد که بعد از حدود ۳۰، ۴۰ ‌دقیقه مذاکره و رایزنی با مسئولان حراست، توانست اجازه حضور این خانم‌ها را در سالن بگیرد. اتفاق جنجالي دیگر انتشار عکس‌های یک دختر وزنه‌بردار ٨ساله در فضای مجازی بود که به حاشیه‌های جام فجر اضافه کرد. گفته می‌شود فدراسیون وزنه‌برداری رسما از «آیسن ادیب» دعوت کرده بود تا در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها وزنه بزند. این دختربچه که همراه مربی‌ خود از اردبیل به اهواز آمده بود تا در جام فجر هنرهای خود را به نمایش بگذارد، در اقدامی مشابه داوران زن، با مخالفت تند مسئولان حراست سالن مواجه شد و نتوانست نمایشی در این مسابقات داشته باشد. عکس‌های آیسن ادیب که با ناراحتی روی سن گریه می‌کند و فیلم‌های تمرین او از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. افتتاحیه مسابقات روز هفدهم اسفند بود و قرار بود این وزنه‌بردار اردبیلی در مراسم افتتاحیه نمایشی داشته باشد.
 در فیلم منتشرشده دیگری، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، در حضور مربی و سایر مسئولان وزنه‌برداری از آیسن ادیب دلجویی می‌کند و می‌گوید: «به‌جای این مسئله من جبران می‌کنم. به شما قول می‌دهم. او باید در پنج، شش سال آینده حمایت شود تا قوی‌ترین زن جهان شود».
هیئت‌های استانی وزنه‌برداری کشور چند‌ماهی است که به‌طور قانونی اجازه فعالیت به خانم‌ها را در این رشته داده‌اند. اولین رکوردگیری از این زنان چندی ‌پیش برگزار شد و در نهایت با تشکیل دو تیم ملی در رده نوجوانان و جوانان، نخستین اردوی رسمی آنها هم‌زمان با جام فجر در اهواز آغاز شد که همچنان در جریان است. 
فعالیت این وزنه‌برداران فعلا در سطح داخلی است و هنوز برنامه‌ای برای حضور بین‌المللی آنها تدارک دیده نشده است. 
آیسن سرانجام وزنه زد
عکس‌ها و فیلم گریه آیسن ادیب در حالی بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و به سرعت بین عموم جامعه دست به دست شد که یکباره موجب شد مسئولان برگزارکننده مسابقات جام فجر نسبت به این موضوع تغییر موضع دهند. او که موفق نشد در مراسم افتتاحیه وزنه بزند، این فرصت را پیدا کرد که ديروز در مراسم اختتامیه به خواسته‌اش برسد و به صورت نمادین وزنه بزند. این اتفاق در حالی رخ داد که اورسلا پاپاندرئا، نایب‌رئيس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری زودتر از اتمام مسابقات به کشورش بازگشت و وزنه‌‌زدن این دختر هشت‌ساله را نتوانست تماشا کند.
 مربیگری آیسن ادیب برعهده عزیز علی‌حسینی پدر سعید علی‌حسینی، نایب‌قهرمان وزنه‌برداری جهان است. یگانه یکی دیگر از دختران خردسالی است که در مراسم اختتامیه روی تخته رفت و به صورت نمادین وزنه زد.



تاریخ انتشار : 20 اسفند 1396 06:27



» اخبار مرتبط:

  • پیام تبریک استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کسب نخستین مدال کاروان پارالمپ ...
  • ورزشکار ‌کم‌بینای کهگیلویه و بویراحمد با کسب دو مدال طلا قهرمان جهان شد
  • وزنه‌بردار تیم ملی بر اثر گازگرفتگی درگذشت
  • اعلام اسامی دوپینگی‌های وزنه‌برداری‌‌ایران
  • راهیابی وزنه بردار هم استانی به تیم ملی نوجوانان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler