مشروح اخبار


» فلکیان: سینمای جوان در دهدشت افتتاح خواهد شد / دهبانی: ارتقاء جشنواره فیلم کوتاه از منطقه‌ای به ملی/ضرورت بهره بردن از زبان هنر در کاهش آسیب های اجتماعی



آیین اختتامیه اولین  جشنواره منطقه ای  فیلم کوتاه کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی محوریت «اعتیاد-خشونت» با معرفی برگزیدگان در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار شد.


به گزارش راک نیوز"آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه با حضور مسولان کشوری و استانی در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار شد.در این آیین به گفتگو با معاونت امور استان ها سینمای جوان کشور طیبه فلکیان و دیگر مسولان نشستیم که در زیر می خوانید.

معاونت امور استان ها سینمای جوان کشور در گفت‌وگو با کبنا اظهار کرد: تبریک می‌گوییم به کهگیلویه  و شهر تاریخی دهدشت برای میزبانی نخستین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه با موضوع آسیب های اجتماعی محوریت «اعتیاد- خشونت» و جای قدردانی از رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه است که سنگ تمام در برگزاری این جشنواره گذاشتند.

طیبه فلکیان عنوان کرد: فیلم سازان جوان و هیئت اجرایی جشنواره با استقبال و علاقه  خود به  فیلم و سینما نشان دادند که می توانند آسیب های اجتماعی را با زبان هنر به تصویر بکشند و راه کارهای مقابله با این آسیب های اجتماعی را به مردم و مسولان نشان دهند.

فلکیان با بیان اینکه پیگیری‌ها و تلاش های رئیس فرهنگ و ارشاد کهگیلویه برای برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است تصریح کرد:بدون شک اگر دیگر مسولان شهرستان  از ایشان و جوانان خوش ذوق و هنرمند شهرستان حمایت کنند روزی خواهید رسید که دیگر شاهد آسیب های اجتماعی با این گستردگی در شهرستان خود نخواهید بود.

وی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره ها یی با گستره منطقه ای فرصت مناسبی است برای نشان دادن توانمندی ها و مناطق گردشگری  شهرستان به مهمانان که بدون شک می توانند سفیران خوبی برای شهر تاریخی دهدشت باشند.

معاونت امور استان ها سینمای جوان کشور در پایان مطرح کرد:یکی از نیاز های امروز کهگیلویه سینمای جوان است که  طی بازدیدها و دیدار هایی با جوانان هنرمند شهرستان  صورت گرفت و شاهد علاقه مندی آن ها به سینما و فیلم بودم، با فراهم شدن زیر ساخت های مناسب سینمای جوان در کهگیلویه افتتاح خواهد شد.

 

جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه، تبادل فرهنگی 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویر احمد در گفتگو با راک نیوز اظهار کرد:سطح برگزاری نخستین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه با رای داوران و قضاوت هنرمندان سطح قابل قبولی بود.

رضا دهبانی پور عنوان کرد: اگر نبود زحمات اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و حمایت های فرماندار کهگیلویه بدون شک این رخداد مهم هنری  صورت نمی گرفت که جای بسی تقدیر است.

دهبانی پور با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی که جامعه مارا تهدید می کند تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی و استفاده از زبان هنر که بهترین زبان برای انتقال مفاهیم است می‌تواند عمق معضلات  اجتماعی را به تصویر بکشد و را های مقابله با آن را نیز نشان دهد.

وی افزود: جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه را در تقویم اجرایی  ارشاد کهگیلویه خواهیم داشت و با توجه به اهمیت موضوع  تلاش می کنیم این جشنواره از سطح منطقه ای به سطح ملی تبدیل شود.

دهبانی پور در پایان مطرح کرد: بر اساس تفاهم های صورت گرفت، سینمای جوان در کهگیلویه نیز با فراهم شدن زیر ساخت ها افتتاح خواهد شد.

 

ضرورت بهره بردن از زبان هنر در کاهش آسیب های اجتماعی

فرماندار کهگیلویه در گفتگو با راک نیوز اظهار کرد: در راستای اهداف شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان، اعضای شورا به توافق رسیدند که با ایده ای نو و بهره گرفتن از زبان گویای هنر و سینما  در جهت آگاهی بخشی جوانان از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد بهره ببرند و با این آسیب های اجتماعی  مبارزه کنندکه اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه دبیری جشنواره فیلم کوتاه آسیب های اجتماعی با محوریت« اعتیاد – خشونت» را پذیرفت.

علی پوزش عنوان کرد:با توجه به اهمیت موضوع می توان با  بهره بردن از زبان هنر و سینما که جوانان و علاقه مندان زیادی را جذب می کند،معضلات اجتماعی  و راه های مقابله با آن را به جوانان و جامعه گوشزد کنیم.

امیدواریم برگزاری این جشنواره در تقویم اجرایی ارشاد کهگیلویه قرار گیرد تا شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان خود باشیم.

 



تاریخ انتشار : 22 اسفند 1396 19:05



» اخبار مرتبط:

  • فرماندار کهگیلویه :جشنواره فیلم کوتاه کهگیلویه می تواند تجربه مفید برای دست ...
  • آثار جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه در روستاهای کهگیلویه اکران می شود
  • فیلم‌های جشنواره فجر در یاسوج و دهدشت اکران می شود
  • ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه خبر داد:جشنواره منطقه‌ای فی ...
  • برای اولین بار جشنواره فیلم کوتاه با موضوع اعتیاد با حضور ۶ استان به میزبان ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler