مشروح اخبار


» 90 برگزیده قرآنی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند



با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ برگزیده قرآنی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.


به گزارش راک نیوز "حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره هفته قرآن و عترت در یاسوج اظهار داشت: گسترش روزافزون فعالیت‌های قرآنی و ترویج معارف ناب این کتاب انسان ساز و معجزه جاودان از اولویت‌های مهم کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی افزود: دشمنان برای ضربه زدن به مسلمانان اقدام به تشکیل گروهک‌های تروریستی القاعده، طالبان و داعش کرده‌اند اما توطئه شوم آنان تاکنون خنثی شده و در آینده نیز این‌گونه است.
مشاور حوزه عترت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: عمل به قرآن کریم و تمسک جستن به آن عامل رشد، پیشرفت و بالندگی روزافزون مسلمانان در عرصه‌های مختلف خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین دانشی عنوان کرد: آیات و مفاهیم سعادت بخش قرآن کریم چنانچه در قالب هنر برای قشرهای مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان بیان شود تأثیرگذارتر است و عظمت غیر قابل توصیف این کتاب آسمانی نیز بیش از پیش آشکار خواهد شد.
وی ابراز داشت: هنرمندان و فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد حضوری پویا و گسترده در این جشنواره داشتند که بیانگر وجود ظرفیت‌های چشمگیر مذهبی و فرهنگی در استان است.
حجت الاسلام و المسلمین دانشی گفت: این افراد باید مورد حمایت همه جانبه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرند تا استعدادهای آنان بیش از پیش شکوفا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: باید جامعه هر چه بیشتر با فرهنگ و معارف قرآن آشنا شود تا از انواع هجمه‌های فرهنگی دشمنان در امان بماند.
علی محمد احمدی اظهار داشت: در مورد قداست و جایگاه والای قرآن کریم همین بس که منشور زندگی و قانون اساسی مسلمانان، کلام وحی، پیام الهی و کتاب برتر است.
وی افزود: ایران اسلامی و مسلمانان جهان تاکنون هر چه قدر در عرصه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی موفقیت کسب کرده‌اند در سایه درک مفاهیم قرآن کریم بوده است.
احمدی بیان کرد: هر میزان که شناخت مردم از قرآن کریم افزایش یابد و به دستورات آن عمل کنند می‌توانند استفاده معنوی بیشتری ببرند.
وی عنوان کرد: لازم است که علاوه بر تلاوت قرآن کریم تا حد امکان نیز در آیات آن تدبر و تأمل شود زیرا در این صورت اثرگذاری روحی و معنوی مطلوب‌تری خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این جشنواره در بخش‌های مردان و زنان، 2 رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال به مدت یک هفته در هشت شهرستان استان برگزار شد.
رضا دهبانی پور اظهار داشت: هنرمندان و فعالان قرآنی و مذهبی شرکت کننده در این جشنواره در 12 بخش شامل حفظ قرآن کریم، پایان نامه‌های قرآنی، تئاتر صحنه‌ای، عکس، شعر، داستان، نقاشی، خط نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، آواها و نغمه‌های آیینی و طراحی پوستر با یکدیگر رقابت کردند.
وی افزود: حدود 800 اثر از سراسر کهگیلویه و بویراحمد به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این تعداد و پس از بررسی هیأت داوران 90 مورد در 12 بخش برگزیده شدند.
دهبانی پور بیان کرد: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری سپاه فتح و سازمان تبلیغات اسلامی استان و شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.
90 برگزیده مرد و زن در این آیین در 12 بخش با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.



تاریخ انتشار : 23 اسفند 1396 16:07



» اخبار مرتبط:

  • فیلم‌های جشنواره فجر در یاسوج و دهدشت اکران می شود
  • جشنواره شعر و داستان با موضوع قرآن در گچساران برگزار می‌شود
  • در نشست خبری مطرح شد برنامه‌های متعدد فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویرا ...
  • آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler