مشروح اخبار


» وضعیت اسف‌بار خانواده 9نفری در دهدشت/بی توجهی نماینده و مسولان شهرستان کهگیلویه/تصاویر




این شهروند می گوید خیلی ازمسولان ازاین خانه بازدید داشتند ولی تابه امروز هیچ کمکی نکردند/این خانه مخروبه درشهراست و یک کیلومتربیشتربادفتر نماینده کهگیلویه فاصله ندارد.

راک نیوز:
چندماه پیش خبری تحت عنوان سقفی برای ۹ نفر که زمستان را درخانه ای مخروبه وریزشی سر می‌کنند دراین پایگاه خبری منتشر شد درروزهای اول مسولان باتماس های مکرر وپی درپی آمادگی خودرانسبت به این خانواده اعلام نمودند.

اماکدام آمادگی آمادگی که نهایت به هیچ ختم شد، زمستان تمام شد اما این خانواده نیازمند درچادر روزگاربه سرمی گذرانند ومسولان ونماینده کهگیلویه همچنان بی تفاوت ازکنارجان این خانواده می گذرند.
بله اینجادهدشت است مرکزشهرستان کهگیلویه ودراین شهرخانواده ای ۹ نفره زندگی می کنند که ثانیه به ثانیه بامرگ دست وپنجه نرم می کنند ومسولان چه راحت وآسوده خاطر سربربالش خودمی گذارند.
دیشب عیدبود  واین خانواده ۹ نفره رادرچادرمی گذرانند این خانواده حتی سفره هفت سین هم نداشتند چون فضا وسقفی ندارند.
این خانه مخروبه درشهراست و یک کیلومتربیشتربادفتر نماینده کهگیلویه فاصله ندارد.

در آخرین روزسال ۹۶ بود که زمین لرزه ای ۴/۹ ریشتری دردهدشت رخ داد دراولین فرصت ذهنمان سراغ خانه مخروبه باترک هایی درسقف رفت فورا باصاحب خانه تماسی حاصل شدوخوشبختانه خانواده ۹ نفره درچادر بودنند واتفاق جانی رخ نداد ولی ترک های سقف این خانه به عمیقی ترک های قلب دردمندان شد.
با صاحب خانه صحبت کردیم باگریه وزاری عیدراتبریک گفت وازبی توجهی مسئولان به جان خانواده خود گلایه می کردند وبه شدت به وضع موجود اعتراض وحتی خطاب به ما تاکید داشتند ، شما که به عنوان یک خبرنگار هستید چرا سری به مانمی زنید و از نزدیک درجریان وضعیت زندگی ما قرارنمی گیرید تا خودتان قضاوت کنید که آیا می توانید فقط یک شب ، فقط یک شب دراین شرایط شب را تا صبح سر کنید؟
 خبرنگارحرفی ندارد بگوید چون قلم او دربرابراراده مسولان ناتوان شده بودالبته  سایت عصرزاگرس چندماه پیش نیز گزارشی را در باره کوتاهی ها و بی توجهی ها ، مسئولان ونماینده کهگیلویه درباره این خانواده تهیه کرده بود.
این شهروند می گوید خیلی ازمسولان ازاین خانه بازدید داشتند ولی تابه امروز هیچ کمکی نکردند.
آقای( س) می گویدهلال احمر چادری کمک کرد که درآن زندگی می کنیم رییس ارشاد هیچ وظیفه ای ندارد ولی ایشان ازهیچ کمک وپیگیری دریغ نکردند وهمچنان پیگیراست وحتی گفت امام جمعه وبهزیستی هم پیگیرهستند ولی زمستان باهمه سختی تمام شدوشرایط زندگی روز به روزسخت ترمی شود.
وی کم کم ناامیدمی شود حتی زن خانواده هم دچاربیماری شده که شرایط راسخت ترکرده وکم کم نامیدترو درمانده ترمی شود.

اداره کردن ۹ نفر بدون ازداشتن شغل وخانه طاقت فرساست وسخت تراینکه هرلحظه منتظرمرگ عزیزانت درزیریک سقف ریزشی باشی
درپاسخ به سوال که نماینده کهگیلویه ازوضعیت شمااطلاع داردسکوت می کند واشک ازچشمانش سرازیرمی شود فقط گفت که هیچ گونه پیگیری نکردند.


البته خبرنگاراین پایگاه خبری چندمدت پیش خبرفوق راهم ازطریق مشاورین به گوش نماینده کهگیلویه رساند وهم به گوش مسولان متولی درشهرستان که کاملا به این قضیه بی توجهی شد.
و مدیران بهزیستی.هلال احمر، فرهنگ وارشاد، بحران فرمانداری طی تماسی چندمدت پیش آمادگی خودراجهت همکاری اعلام نمودند وهمچنان منتظر همکاری وکمک هستیم.

 لنز دوربین عکاسی عصرزاگرس این حضور را در حافظه دستگاه خود به ثبت رساند تا سندی باشد برادعاهای بی پیرایه خانواده رنجدیده این شهرو صداقت قلم نگارنده این خبر که حاضراست قسم بخورد که این گزارش به هیچ عنوان نه جنبه سیاسی دارد ، نه تخریب و سیاه نمایی درسردارد و نه خدای ناکرده به قصد کم ارزش جلوه دادن خدمات و زحمات مدیران، نماینده شهرستان و مسئولان شهری ، بلکه واقعیتی است بسیار تلخ برای متوجه کردن برخی از مسئولان به بحرانی که چندسال است این خانواده را در شرایطی دشوارقرار داده است.
لذا انتظار می رود که بعداز این گزارش ، مسئولان و مدیران بهزیستی ،هلال احمر، کمیته امداد، شهرداری، مدیریت بحران فرمانداری، بنیادمسکن.فرماندار ،امام جمعه ودرراس نماینده کهگیلویه بزرگ وهمه مسولان تمام عزم و جزم خود را برای حل مشکلات این خانواده به کار گیرند .

خدا را خوش نمی آید در حالی که یک عده ای در خانه های آنچنانی درآسایش کامل به سر می برند عده ای دیگر در این آلونک ها با هرصدای مهیبی وهر غرش آسمان و رعدوبرق تنشان بلرزد و با هر باران وتگرگی چشمشان به سقفی باشد که هرلحظه امکان دارد برروی خانواده آوارشود. 

 

___________________________

گزارش: خلیل مهرجو

___________________________



تاریخ انتشار : 1 فروردین 1397 13:16



» اخبار مرتبط:

  • دیدار با خانواده ی شهید شمس الله آکده به مناسبت هفته دولت در شهرستان کهگیلو ...
  • اهدا سه دستگاه یخچال به خانواده های معسر نیازمند توسط بسیج هنرمندان شهرستان ...
  • عشق پیری گربجنبد با همکاری هلال احمر میشودخانه بخت رفت؛زوج 70ساله کهگیلویه ...
  • زوایای پیداو پنهان آتش سوزی رخ داده درشهرچرام ؛از بی تفاوتی مسئولان شهری تا ...
  • بهسازی منزل 4 معلول دهدشتی تا یک ماه آینده
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام