مشروح اخبار


» نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: همبستگی ملی اصلی ترین نیاز امروز ایران است



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همبستگی ملی اصلی‌ترین نیاز توسعه کشور ایران در هر زمانی به ویژه در شرایط حساس کنونی است.


به گزارش راک نیوز ، علی مطهری عصر شنبه در همایش قلم، اقوام و آرامش در گچساران اظهار داشت: حتی برای کسانی که تنها به توسعه اقتصادی فکر می‌کنند وحدت همه اقوام و دوستداران ایرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و فشارهای کشورهای غربی در عدم مبادلات بانکی و وضعیت منطقه غرب آسیا تصریح کرد: ایران اسلامی امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قرآن کریم برتری ظلم بر عدالت، حاکم شدن فساد اخلاقی، کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه به عنوان چهار عامل فروپاشی هر ملتی ذکر شده است، گفت: بقای نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه وحدت اقوام امکان پذیر است.

مطهری ابراز داشت: روح فرهنگ اسلامی همراه بودن علم با ایمان است و تقلید از علم غربی‌ها برای دوری از دین، اشتباهی بزرگ است.

یک نویسنده و مردم شناس نیز در این همایش گفت: معرفی فرهنگ‌های محلی در عرصه ملی و تلاش برای معرفی خرده فرهنگ‌های ایران در عرصه بین المللی می‌تواند به رونق فرهنگی کشور کمک کند.

اردشیر صالح پور افزود: تمدن چند هزار ساله کشور در سایه اقوام مختلف ایرانی شکل گرفته و وحدت اقوام گام نخست برای توسعه است.
همایش قلم، اقوام و آرامش با حضور مردم، هنرمندان، پژوهشگران و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

این همایش با هدف نفی قومیت گرایی، نفی الگوسازی منفی و معرفی چهره‌های فرهنگی و اهالی قلم به عنوان تولید کنندگان فرهنگ برگزار شد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد واقع است.



تاریخ انتشار : 25 فروردین 1397 21:25



» اخبار مرتبط:

  • نخستین همایش ملی قلم،اقوام،ارامش در گچساران برگزار می شود+جزئیات
  • رونمایی از پوستر همایش (( افلاطون کنار بخاری )) در اداره ی فرهنگ و ارشاد اس ...
  • دمیده شدن «سورنای وحدت» اقوام ایرانی در شهر شیراز
  • عکاس یاسوجی جایزه دوم جشنواره ملی عکس اقوام ایرانی را کسب کرد
  • همایش بزرگ تجلیل از فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler