مشروح اخبار


» اعتراف بی سابقه رئیس دانشگاه یاسوج از استخدام های طایفه ای دراین دانشگاه!



رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه امروز مساله استخدام های طایفه ای به معضلی برای دانشگاه یاسوج تبدیل شده است، گفت: من نمی دانم چگونه یک شخص به خودش اجازه می دهد اینگونه استخدام نماید که هم برای شخص استخدام شده مشکل پیش بیاید و هم دانشگاه را دچار مشکل کند.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه امروز مساله استخدام های طایفه ای به معضلی برای دانشگاه یاسوج تبدیل شده است، گفت: من نمی دانم چگونه یک شخص به خودش اجازه می دهد اینگونه استخدام نماید که هم برای شخص استخدام شده مشکل پیش بیاید و هم دانشگاه را دچار مشکل کند.
در شرکت تعاونی و شرکت خصوصی هم که مساله سود و زیان است با این بی مبالاتی و اینگونه انبوه نیرو نمی آورند. نمی دانم سازمان های نظارتی و وزارتخانه آن زمان کجا بوده اند.
به گزارش راک نیوز به نقل از امید مردم، احمد عریان در بازدید از دفتر امید مردم با اشاره به نقش دانشگاه ها و نیروی انسانی علمی در توسعه استان، اظهار کرد: حدود ۵۰ سال پیش وضعیت کشورهایی مانند کره و مالزی که امروز توسعه یافته هستند، اسفناک بود اما آنها با تکیه بر مغز دانشمندان و توجه به دانشگاه ها توانستند اینگونه رشد کنند. وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید مبنای توسعه در استان ها باشند، افزود: همه باید کمک کنند تا دانشگاه یاسوج از حالت سنتی فعلی خارج شود و به دانشگاهی تبدیل شود که در مسائل اجتماعی، فرهنگی، علمی و صنعتی استان ورود کرده و آنها را بررسی نماید. رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: دانشگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از امور می تواند پیشرو باشد، می تواند به مردم نحوه کاشت و تولید گیاهان دارویی را آموزش بدهد، مشکلات اجتماعی را بررسی کند و در مسائل فرهنگی نقش موثری ایفا نماید. عریان با طرح این سوال که دانشگاه چه موقع باید مسائل اجتماعی و فرهنگی را در استان به صورت علمی بررسی کند، عنوان کرد: من سال ۵۹ دهدشت بودم، آن زمان اگر یک نفر معتاد در شهر پیدا می شد، مردم طردش می کردند، طلاق یک مساله زشت و مذبوح بود اما حالا این مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در استان زیاد است و این دانشگاه است که باید آنها را به روش علمی بررسی نماید. وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش دانشگاه در حوزه علوم اجتماعی و مسائل فرهنگی خیلی جدی گرفته نشده و رسانه ها باید کمک کنند تا دانشگاه به جایگاه واقعی خود در این حوزه ها برسد. در شرکت تعاونی هم اینگونه نیرو نمی آورند بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه یاسوج به چالش استخدام های طایفه ای در این دانشگاه اختصاص داشت. عریان با اشاره به این موضوع گفت: دلم برای بسیاری از این کسانی که با سیستم طایفه ای وارد دانشگاه شده اند می سوزد خیلی از آنها نان آور خانواده هستند و با توجه به اینکه تخصصی هم نداشته اند در دانشگاه نقش کلیدی ندارند و حالا آسیب می بینند. وی افزود: من نمی دانم چگونه یک شخص به خودش اجازه می دهد اینگونه استخدام نماید که هم برای شخص استخدام شده مشکل پیش بیاید و هم دانشگاه را دچار مشکل کند. در شرکت تعاونی و شرکت خصوصی هم که مساله سود و زیان است با این بی مبالاتی و اینگونه انبوه نیرو نمی آورند. نمی دانم سازمان های نظارتی و وزارتخانه آن زمان کجا بوده اند. رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه مساله استخدام های طایفه ای در دانشگاه یاسوج به یک معضل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: نمی دانیم این نیروها را باید چکار کنیم از یک طرف دانشگاه را به دلیل اینکه متخصص نیستند، ۳۰ سال معطل می کنند و از طرفی هم کاری است که شده است اما کار را سخت کرده اند و شاید مشکل ۱۰- ۱۱ نفر از کسانی که در سالهای اخیر استخدام شده اند را اصلا نتوان حل کرد. عریان به ماجرای شکایت از رسانه ها نیز ورود کرد و با بیان اینکه نامه زده ام که از هیچ رسانه ای شکایت نداریم، بیان کرد: مسائل باید شفاف به مردم گفته شود و رسانه ها نیز جایی که نقصی در مدیران می بینند باید بتوانند آن را بیان کنند. وی با تاکید بر همکاری بیشتر دانشگاه و رسانه ها، تصریح کرد: همکاری دانشگاه و رسانه ها از یک طرف منجر به غنای مطالب منتشره و محتویات رسانه ها و از سوی دیگر به معرفی دانشگاه و پتانسیل های آن به جامعه می شود که در دراز مدت به قوی تر شدن بنیه مالی دانشگاه و رشد آن کمک می کند



تاریخ انتشار : 28 فروردین 1397 20:21



» اخبار مرتبط:

  • تقدیر وزیر علوم از رئیس دانشگاه یاسوج
  • جذب غیرقانونی نیرو در شرکت نفت را رسانه ای می کنم
  • معاون فرهنگی جدید دانشگاه یاسوج معرفی شد
  • رییس‌دانشگاه‌علامه‌طباطبایی برکنار می‌شود
  • شرایط جدید دانشگاه آزاد برای انتقالی ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler