مشروح اخبار


» واکنش افشاریان به اتهام دریافت رشوه 100میلیونی: من یک لُر و مرد هستم آیا کسی جرأت دارد اصلاً در این خصوص با من صحبت کند که بخواهد قرارداد ببندد؟



داور بازنشسته فوتبال کشورمان می‌گوید شایعاتی که اخیراً در خصوص قضاوت او برای بازی استیل آذین و سپاهان نوین رخ داده، صحت ندارد و کوچک‌ترین اتفاق نامتعارفی در قضاوت او نبوده است.

داور بازنشسته فوتبال کشورمان می‌گوید شایعاتی که اخیراً در خصوص قضاوت او برای بازی استیل آذین و سپاهان نوین رخ داده، صحت ندارد و کوچک‌ترین اتفاق نامتعارفی در قضاوت او نبوده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی راک نیوز ؛خداداد افشاریان دراین گفتگوی تلفنی گفت: اگر با کسی توافق می‌کردم حتماً کاری که خواسته بود را انجام می‌دادم/ کوچک‌ترین اتفاقی در بازی استیل آذین رخ نداد
 داور بازنشسته کشورمان که اخیراً از سوی بهروز رهبری‌فرد متهم شده به اینکه قرار بوده است در بازی استیل آذین مقابل سپاهان نوین در لیگ دسته اول به سود این تیم سوت بزند، گفت: آقای رهبری‌فرد به من اشاره نکرده و کنایه زده است. نمی‌شود همین‌طور صحبتی انجام دهید و بقیه مسائل را ابتر بگذارید. باید اتفاقی که افتاده را واضح و شفاف بگویید اتفاقی افتاده است، شتر سواری که دولا دولا نمی‌شود!

سرپرست هیات فوتبال کهگیلویه وبویراحمد در واکنش به این مسئله که آیا واقعاً چنین اتفاقی رخ داده است، اظهار داشت: خیر، او (رهبری‌فرد) مدعی شده است. من که نمی‌گویم. من در مورد طرح این مسئله هم حرفی ندارم. یکی بیاید بگوید که حتی جرأت کرده در این خصوص با من صحبت کند! حالا بحث‌های دیگری که می‌گویند دلار گرفته یا... مبحث دیگری است. در 20 سالی که من داوری کردم، آن بازی اولین بازی پلی‌آف نبود که من قضاوت می‌کردم.

در این چند سال چندین بازی پلی‌آف را برای شیرین فراز، تراکتورسازی، استقلال اهواز، صنعت نفت آبادان، پگاه گیلان و... قضاوت کرده‌ام و همه آنها با سوت من به لیگ برتر آمده‌اند، اما یک نفر در کشور بیاید و بگوید افشاریان یا افشاریان نوعی، یک ریال نامتعارف، هدیه یا چیزی که در شأن داوری نیست، گرفته است.

داور بازنشسته کشورمان که با برنامه ورزش ایران رادیو ایران صحبت می‌کرد، افزود: کاری به صحبت‌های رهبری‌فرد ندارم که بحث آن جداست، اما آیا کسی جرأت دارد اصلاً در این خصوص با من صحبت کند که بخواهد قرارداد ببندد؟ با من 100 میلیون قرارداد ببندند که افشاریان، بازی را برای ما در بیاور؟ و بعد از بازی بگویند چون پنالتی نگرفتی پول را پس بده؟! من یک لُر و مرد هستم. اگر هم خدایی نکرده من با دوستان به توافقی می‌رسیدم که اتفاقی رخ بدهد، حتماً کار را انجام می‌دادم، چون مرد هستم! او ادعا کرده که باید بیاید آن را ثابت کند.

فدراسیون فوتبال، کمیته داوران فعلی، قبلی و... من را خوب می‌شناسند و اگر کوچک‌ترین مسئله در زندگی من بود، این همه بازی خوب را قضاوت نمی‌کردم یا صدای آن در می‌آمد. تخم مرغ دزد شتر دزد می‌شود و شما شک نکنید، دیروز تا به حال کلی با اصفهانیان صحبت کردم و گفتم به هیچ وجه این پرونده را مختومه نکنید. خواستم تا آخر این پرونده را برویم، چون بردن آبروی یک انسان و مسلمان است و این‌طور نیست که حرفی بزنند و بروند. من هم این هفته به تهران می‌آیم و در دادگاه صالحه شکایت خواهم کرد. علیه فضای مجازی و کانال‌هایی که اسم من را زده‌اند، شخصاً شکایت خواهم کرد. حالا بهروز رهبری‌فرد اسمی از من نیاورده، اما آن هم به طور دیگری! این مسئله شفاف و روشن خواهد شد.

افشاریان یادآور شد: از همه اهالی فوتبال بپرسید و روزی که این بازی در تهران و مرکز شهر و در ورزشگاه پاس برگزار شد، همه مسئولان فوتبال آن روز در ورزشگاه بودند. آقای شاه‌حسینی، نماینده او، آقای منوچهر نظری، ناظر بازی و اصلاً فیلم بازی را ببینید. خدا به من کمک کرد، اما ببینید اگر یک صحنه، اوتی یا کرنری جابه‌جا شده است، آن وقت بگویید.

وی در واکنش به این مسئله که ابراهیم اسدی نیز در این خصوص گفته در باشگاه این صحبت بوده که از سوی عواملی کیف‌های پر از پول می‌آوردند و به داوران و بازیکنان حریف می‌دادند، گفت: من 20 سال در داوری بوده‌ام. مثلاً شما دوست من هستید و برای بازی استقلال، پرسپولیس یا... به رختکن می‌آیید یا پای پرواز و مقابل ماشین من می‌آیید و احوالپرسی می‌کنید. بعد می‌روید می‌گویید که من با افشاریان بسته‌ام، اما روح افشاریان بی‌خبر است و اصلاً نمی‌داند موضوع چیست. از این اتفاقات بارها افتاده و ما هم دیده‌ایم.

این فرد مثلاً می‌رود با آن تیم می‌بندد و اگر افشاریان به نفعش اشتباه کرد می‌گوید بفرمایید، پول را به افشاریان دادم و سوت زد! فوتبال همین‌طور دو دو تا چهارتاست و ما داوران هم اشتباه می‌کنیم و ممکن است صحنه‌ای را نبینیم، اما اگر افشاریان اشتباه نکرد، می‌رود می‌گوید او قبول نکرد و پول را هم نگرفت. این افراد بسیار بسیار کثیفی هستند که اطراف تیم‌ها نیز دیده می‌شوند و دست به هر کاری می‌زنند. من به شما اطمینان می‌دهم که حتی اتفاق کمرنگی در آن بازی رخ نداد و برای همه ثابت خواهم کرد که این ظلمی بر جامعه داوری بوده و این را بدانید آینده از آن جامعه داوری است.

داور بازنشسته کشورمان درباره تیم داوری‌اش در بازی استیل آذین مقابل سپاهان نوین، اظهار داشت: آقای حیدر شکور و داود رفعتی کمک‌های من در آن بازی بودند. از بهترین کمک داوران ایران هم بودند. شما بازی را نگاه کنید که حتی یک اوتی جابه‌جا نشد یا خطا و کارت اشتباهی هم وجود نداشت. فیلم بازی موجود است و می‌توانید ببینید.

افشاریان در پاسخ به این سؤال که اصلاً در طول سابقه حرفه‌ای داوری‌اش پیشنهادهایی به او شده بود یا نه، خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم روی این مسئله مانور بدهم، اما در هر صنفی و هر جامعه‌ای هستند افرادی که نمی‌توانند رفتار سالم و صادق مجموعه را ببینند و دست به هر رفتاری می‌زنند. این اهداف بلندمدت و همتی می‌خواهد که مقابل این افراد را بگیرید. خودتان در بازی‌ها دیده‌اید که دروازه‌بان بازی را رها کرده و تیم مقابل گل زده یا مدافع توپ را نگرفته است. اینها در فوتبال هست و ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. عزم قوی می‌خواهد مقابل این مسائل گرفته شود. خدا جای حق نشسته است و بی‌شک تا خدا نخواهد آبروی هیچ‌کس نمی‌رود.



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1397 06:53



» اخبار مرتبط:

  • اتهام رشوه ۱۰۰ میلیونی به داور کهگیلویه و بویراحمد ی/۱۰۰ میلیون برای گرفتن ...
  • قضاوت داوران فوتبال کهگیلویه و بویراحمد برای تیم‌های پرسپولیس و سپاهان
  • "خداداد افشاریان"یکی ازگزینه‌های ریاست دپارتمان داوری کشور
  • ازقضاوت تا نظارت داوران کهگیلویه و بویراحمدی در لیگ برتر و لیگ آزادگان
  • سطح داوری در بازی‌های جام جهانی چندان بالاتر از داوران ما نبود»!!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler