مشروح اخبار


» استاندارکهگیلویه وبویراحمد: حمایت از کالای ایرانی و خوشه ها کارآفرینی اولویت کار برنامه اقتصادی استان است



استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شعار سال« حمایت از کالای ایرانی» و خوشه های کارآفرینی اولویت کار در برنامه های اقتصادی استان در سال جاری است.

به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه، قرار نیست که برای تولید نامرغوب حاشیه امن ایجاد شود، افزود: در خصوص خرید کالای ایرانی نگاه دولت کالای رقابت پذیر با داشتن کیفیت، استاندارد لازم و قیمت مناسب است.

وی با بیان اینکه، تولید کنندگان باید تلاش کنند، محصولاتی با رقابت کالاهای خارجی تولید کنند، اظهار داشت: اگر تولیدات در استان کف استاندارد را داشت و قیمت آن هم بالا باشد باید آسیب شناسی لازم صورت بگیرد و راهکار برای تقویت آن پیدا شود.

استاندار با تاکید به اینکه، استفاده از کالاهای خارجی در دستگاه های دولتی استان ممنوع است، تصریح کرد: اما قاعده این است که کالاهای داخلی استان به لحاط کیفیت و قیمت با استان های دیگر رقابت داشته باشند.

وی تصریح کرد: امسال در کنار رفع موانع تولید مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال، توسعه واحدها تولیدی، کیفی بخشی تولیدات با هدف مصرف داخلی و افزایش صادرات در برنامه و دستور کار دستگاه های اقتصادی استان قرار می گیرد.

احمدی اظهار داشت: واحدهای مشکل دار رصد و در مورد چرخه فعالیت آنها بازنگری می شود و اداره کار، بانک ها و همه دستگاه های اجرایی، اتاق تعاون و بخش خصوصی با وحدت رویه و با حدت و شدت بیشتر به مسئله تولیدات رقابتی و توسعه خوشه های کارآفرینی توجه داشته باشند.

استاندار بیان کرد: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات دولت در این خصوص به استان اختصاص داده است و باید تکلیف بخش اقتصادی را با آن مشخص کرد.

وی با تاکید به اینکه، پروسه شناسایی ظرفیت های یکهزار واحد صنعتی آغاز شود، بیان کرد: محصولات تولیدی قابل رقابت در استان شناسایی و لیستی از آن مشخص و به دستگاه های اجرایی ابلاغ گردد.

استاندار به شناسایی و راه اندازی 15 واحد تولیدی مشکل دار استان تاکید کرد و افزود: واحدهای بدون پروانه مورد بررسی و نسبت به صدور پروانه آنها اقدام گردد.

احمدی به فرهنگی سازی برای استفاده از کالاهای استانی و وطنی در استان تاکید کرد و افزود: صدا و سیما و رسانه ها در این رابطه حرکت خوبی را آغاز کرده اند و باید این شیوه تداوم یابد و به صورت علمی تر و مستمر ادامه یابد.

استاندار به خوشه های کار و کار آفرینی و رویکرد استان به این سمت تاکید کرد و اظهار داشت: اگر تاکنون در استان 10 تا 15 خوشه کارآفرینی شناسایی شده است، نسبت به ظرفیت و اهمیت آنها اولویت بندی شوند و به صورت مرحله ای به تکمیل خوشه و یا حلقه های آن اقدام شود.

استاندار به مسئله صادرات در سال جاری تاکید کرد و گفت: اگر در دو سه ماه اخیر حدود 20 درصد افزایش صادرات در استان داشته ایم، باید تلاش کنیم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

استاندار یادآور شد: در جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی استان شعار سال موضوع اصلی خواهد بود و مدیران در آن جلسه با برنامه، ایده، پیشنهادات و راهکارهای مناسب حضور یابند.



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1397 14:33



» اخبار مرتبط:

  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تحقق شعار امسال نگاه مسئولانه و متعهدانه می ط ...
  • استاندار: برنامه توسعه روستاهای استان مبتنی برخوشه های کسب و کار باشد
  • معاون اقتصادی استاندار: بهره برداری و کلنگ زنی 152 طرح اقتصادی در استان/ تو ...
  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد: 350 میلیارد ریال از کمک های فنی اعتباری به زود ...
  • دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد موظف به ارائه گزارش 3 و 6 ماهه شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler