مشروح اخبار


» 21 میلیارد ریال مکمل های دارویی در گچساران توزیع شد



معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران از خرید و توزیع 21 میلیارد و 242میلیون ریال مکمل های دارویی در سال گذشته خبر داد.


21میلیارد ریال مکمل های دارویی در گچساران توزیع شد

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران از خرید و توزیع 21 میلیارد و 242میلیون ریال مکمل های دارویی در سال گذشته خبر داد.
به گزارش راک نیوز، رامین ملکی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: این میزان مکمل های دارویی به صورت رایگان در مراکز و پایگاههای بهداشتی شهرستان توزیع شد.
توزیع 290 سبد غذایی در بین مادران باردار گچساران

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ، از توزیع 290 سبد غذایی در بین مادران باردار این شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

ملکی افزود: در راستای برنامه حمایتی تغذیه ای شبکه بهداشت و درمان به منظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده که هر شش ماه یک بار انجام می شود،سال گذشته 290 سبد کالا به ارزش 240میلیون ریال توزیع شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار و شیرده عنوان کرد و افزود: غذایی که در دوران بارداری مصرف می شود نیازهای تغذیه ای مادر و همچنین رشد جنین را تامین می کند ولی متاسفانه محرومیت های اقتصادی و درآمد پایین در بسیاری از موارد منجر به کاهش توان خرید موادغذایی مناسب و با ارزش می شود.

ملکی افزود: این سبدهای حمایتی حاوی موادغذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری می باشد که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد.

وی ادامه داد: جامعه هدف در این طرح مادران بارداری هستند که توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد کالا به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می شوند.

توزیع 4هزار و 600 قرص آهن بین دانش آموزان گچساران

 ملکی ادامه داد: 4هزار و 600 عدد قرص آهن و ویتامین D برای پیشگیری از کم خونی، فقر آهن و عوارض ناشی از آن بین دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه این شهرستان توزیع شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه از توزیع رایگان 8 هزار مسواک برای کودکان و دانش آموزان در گچساران خبر داد.

ملکی افزود: این اقدام با هدف ارتقا سطح بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندانها از سنین کودکی، انجام شده است.

اجرای طرح وارنیش فلوراید برای 12هزار دانش آموز گچساران

ملکی همچنین از اجرا شدن طرح های ملی وارنیش فلوراید دندان برای 12هزار دانش آموز گچسارانی خبر داد.

وی بیان کرد: این طرح با سه هدف آموزش ، پیشگیری و درمان اجرا شد 

گفتنی است پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که طبق بررسی های انجام شده به طور متوسط هر کودک شش ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده است که با اجرا شدن طرح ملی استفاده از وارنیش فلوراید شاهد کاهش پوسیدگی دندان های شیری و دائمی به میزان 50 درصد هستیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری معاینه غربالگری بیماری برای 19هزارو 200 دانش آموز6تا18ساله در گچساران انجام شد.

ملکی افزود: در راستای اجرای برنامه نظام مراقبت از بیماریهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، همه ساله غربالگری سلامت دانش آموزان در تمامی مقاطع توسط کاردانهای مراکز بهداشتی و درمانی انجام می شود. 

به گفته وی، این برنامه در سطوح مقدماتی شامل بررسی اختلالات توده بدنی، معاینات دهان ودندان،اختلالات روانپزشکی و رفتاری، اختلالات بینایی و شنوایی و ارجاع موارد مشکوک به پزشک متخصص انجام می شود . 

ملکی افزود: معاینات قلب وعروق، ریه، قفسه سینه، بزرگی کبد وطحال، اختلالات ستون فقرات، گوش، حلق، بینی،کم خونی، بزرگی تیروئید وبیماریهای کلیوی و فشارخون از مواردیست که در این برنامه انجام می شود. 

وی ادامه داد: نتایج حاصل این غربالگری در سامانه نرم افزار پرونده الکترونیک سلامت مدارس ثبت و برای گزارش به وزارت بهداشت ارسال می شود . 

100واحد صنفی متخلف بهداشتی در شهرستان گچساران تعطیل شدند

کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گچساران ، تعداد 100 واحد صنفی دارای تخلف بهداشتی را در سال گذشته پلمپ کردند.

وی، صدور سه هزار مورد کارت بهداشت و2هزار و 83 مورد نمونه برداری مواد غذایی را از دیگر اقدام های واحد بهداشت محیط شهرستان گچساران طی سال گذشته اعلام کرد.

ملکی افتتاح ساختمان جدید خانه بهداشت روستای پشکان، اعزام تیم های سلامت به روستاهای دور دست، جمع آوری یک تن زباله از منطقه گردشگری دیل،آئین های صبحانه سالم و زنگ سلامت از برنامه های اجرا شده در هفته سلامت در گچساران بوده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزاری آئین پیاده روی خانواده در روز جمعه هفتم اردیبهشت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته سلامت ذکر کرد.



تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1397 22:39



» اخبار مرتبط:

  • مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران:مانور امداد و نجات در روستای بی بی جان آبا ...
  • مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران:قرص آهن بین دانش آموزان گچسارا ...
  • توزیع 70 سبد غذایی در بین مادران باردار باشت
  • با دستور مستقیم وزیر بهداشت: 25 میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان باشت اخ ...
  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler