مشروح اخبار


» معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: برگزاری هرگونه جلسه‌ای در روز شنبه ممنوع است/روز شنبه همه ادارات و دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد به‌نام مردم شد



معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد از همزمانی برگزاری ملاقات عمومی و پاسخگویی به مردم امروز شنبه در همه دستگاه های اجرایی، ادارات دولتی، فرمانداری ها و بخشداری ها خبر داد

به گزارش راک نیوز ؛جعفر گوهرگانی در برنامه ملاقاات عمومی ۲۰ نفر از مردم استان، تاکید کرد: روز شنبه هرهفته برگزاری هرگونه جلسه ای ممنوع است وهمه مدیران برای ملاقات مردمی و پاسخگویی به آنها باید در اداره مربوطه حضور داشته باشند.

دبیر شورای اداری استان تاکید کرد: متقاضیان و ملاقات کنندگان هم فقط در این روز به اداره و یا دستگاه مربوطه که ارتباط  کاری دارند برای رفع مشکل ودریافت پاسخ خود مراجعه کنند.

معاون توسعه منابع استانداری اظهار داشت: این روز برای دیدار وملاقات عمومی در تمام ادارات همه شهرستان ها و مرکز استان تعیین شده است و بطور مستمر ادامه دارد.

گوهرگانی با بیان اینکه، سعی براین است تا این فرهنگ در استان نهادینه شود که متقاضیان فقط در این روز برای رفع مشکلات به ادارت مراجعه کنند، گفت: دستگاه های دولتی هم فقط در این روز تمام وقت خود را برای جوابگویی به خواسته های مردمی بکار گیرند و دیگر روزهای هفته پیگیر امور وانجام دیگر وظایف و ماموریت های اداری باشند.

معاون اقتصادی استانداری در برنامه ملاقات عمومی، اشتغال جوانان را بزرگترین دغدغه در استان دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری، رييس جمهوری و دولت اگر دو دغدغه داشته باشند يكی از آنها اشتغال است و در اين رابطه همه امكانات دولت و بخش خصوصی برای اشتغال بسيج شده است.

وی افزود: بخش خصوصی و كارآفرينان با حمايت و پشتيبانی جدی دولت برخوردارند تا ضمن توليد، زمينه را برای اشتغال جوانان فراهم كنند و مردم، فارغ التحصيلان دانشگاهی و جوانان ما هم بايد خودشان پای كار باشند.

در این دیدار، ۲۰ نفر از ملاقات کنندگان مسایل ومشکلات خود را مطرح کردند که ضمن پاسخ گویی به خواسته های آنها دستورات لازم برای گره گشایی از مشکلات آنها نیز صادر شد.

** تاکید استاندار بر ضرورت همت جهادی مسئولان برای رفع مشکلات مردم

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دیدارهای مردمی موجب رفع مشکلات و مصائب مردم به صورت جامع و اصولی تر می شود.

علی محمد احمدی در دیدار چهره به چهره با مردم با بیان اینکه، دیدار و ملاقات مستقیم با مردم علاوه بر آشنایی با بطن مشکلات مردم موجب تسهیل در روند اجرای مسائل و دغدغه های آنها می شود، افزود: برای رفع نیازها و مشکلات در کارها باید با همفکری برنامه ریزی و براساس اولویت ها کارها انجام پذیرد.

وی یکی از اهداف و رویکردهای دولت در زمینه دیدارهای مردمی را ایجاد و تقویت حس همدردی و مسئولیت پذیری بیشتر از سوی مسئولان دانست و تاکید کرد: ارایه راهکارها سازنده برای تسریع در رفع مشکلات و تنگناهای مردم از مهمترین برنامه مدیران دستگاه های اجرایی باشد.

احمدی با تاکید براینکه، راهبرد اساسی دولت و مدیریت اجرایی استان تلاش برای حل مشکلات و موانع پیش روی مردم است، بیان کرد: حضور بعضی از مسئولان دستگاه های اجرایی در این دیدارها نیز حاکی از این امر مهم است.

استاندار اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلات و دغدغه های مردم در حوزه های مختلف هنوز ابزار لازم برای رفع آنها وجود ندارد که یک همت جهادی و برنامه ریزی اصولی از سوی مسئولان را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه، با هدف رفع مشکلات مردم به طور قطع این دیدارهای رو در رو استمرار خواهند داشت، تصریح کرد: انتظار می رود، مسائل و مطالبات مراجعین بیشتر حول محور مصالح عمومی باشد که تاکنون نیز چنین بوده است.

استاندار، عمده ترین درخواست های مردمی در دیدارهای عمومی را در حوزه اشتغال، رفع موانع سرمایه گذاری و دغدغه های عمومی در سطح استان دانست و افزود: با همکاری سایر مسئولان جهت رفع مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

احمدی عنوان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و مربوطه موظفند مشکلات و درخواست های مردمی مطرح شده در دیدارهای عمومی با استاندار و متولیان امر را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

وی با تاکید براینکه، تک تک درخواست ها و مشکلات مطرح شده باید در یک بازه زمانی کمتر از یک ماه به استاندار گزارش شود، گفت:  دغدغه بالای مردم در پیگیری مسائل عمومی قابل تحسین است.

استاندار، عمده ترین مطالبات و درخواست های مردمی را در حوزه سرمایه گذاری، طرح های کلان و اشتغال عنوان کرد و افزود: اشتغال مهم ترین مطالبه مردم بوده است که با توجه به محدودیت ها و ضوابط قانونی بکارگیری نیروها در نهادهای دولتی تنها از طریق برگزاری آزمون رسمی امکان پذیر است.

** معاون سیاسی: آشنايی با عمق مشكلات مردم و تلاش برای رفع آنها از مهمترين رويكرد ملاقات عمومی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری كهگيلويه وبويراحمد، آشنايي بيشتر با عمق مشكلات و دغدغه های مردم را يكي از مهمترين رويكردهای ديدارهای عمومی و رو در رو خود با آنها اعلام كرد.

سیدمحمد کاظم نظری تصریح کرد: راهبرد اساسی در دیدارهای چهره به چهره برای حل مشکلات و موانع موجود است و همه مسئولان و متولیان دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرایی استان همزمان در همه دستگاه ها و ادرات و نهادها دیدارهای عمومی دارند.

در این دیدار چهار ساعته ملاقات چهره به چهره ۲۰ نفر که از همه مناطق مختلف استان در بخش های مختلف حضور داشتند انجام گرفت و ملاقات کنندگان مشکلات و درخواست های عمومی و اختصاصی خود را مطرح و از سوی معاون استاندار جواب دریافت کردند.

نظری تاکید کرد: همه ملزم هستیم درخواست ها و مطالبات مردم را به خوبی بشنویم و آن جا که به حق است، بپذیریم و به آن عمل کنیم و در موارد دیگر با زبان و ادبیات اقناع و احترام به مسائل پرداخته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بر رعایت حقوق شهروندی و تکریم مردم در تمام زمینه ها، تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع، برخورد صادقانه و راست گویی مهمترین انتظار مردم از مسئولین و بزرگترین سرمایه نظام و دولت است. 

وی با بیان اینکه، دیدارهای عمومی مسئولان، دست اندرکاران امر خدمت رسانی قطعا به حل معضلات و مشکلات مردم و اتخاذ تصمیم های بهتر و جامع تر کمک خواهد کرد، گفت: باید درد و مشكلات مردم را دغدغه اصلی خود بدانیم و برای رفع مشكلات فردی و بخصوص عمومی مردم از هيچ تلاش و كوششی دریغ نکنیم. 

**معاون عمرانی: مشکلات مردم با اراده جمعی رفع می شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشكلات و موانع هر چند زياد هم باشند اما در برابر اراده جمعی مردم و مسئولین رفع می شوند.

عزیز فیلی در برنامه ملاقات عمومی، اراده مسئولین، همکاری مردم و خرد جمعی را در توسعه، عمران و آبادانی لازم دانست و افزود: برای رفع مشکلات و سرعت بخشیدن به کارهای عمرانی باید مردم و شوراهای اسلامی به کمک مسئولین بیایند.

وی، عمران و آبادانی روستاها، رفع محرومیت و تبعیض و رسیدن به عدالت را اولویت کاری دولت و مسئولین دانست و افزود: تمام تلاش ها بر این است که فاصله برخورداری امکانات بین شهر و روستا کاهش یابد.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه، باید اولویت بندی مسائل و مشکلات ملاک عمل وکارها باشد، افزود: همه امور مردم در همه بخش ها مهم است و باید براساس اولویت به آنها پرداخته شود. 



تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1397 19:21



» اخبار مرتبط:

  • مدیران استان باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد پای درد و دل مردم نشست
  • کاروان همدلی و همزبانی در دومین سفر خود روز سه‌شنبه وارد قلعه‌رئیسی می‌شود
  • ملاقات عمومی فرماندار گچساران به دوشنبه‌ ها موکول شد
  • فرمانداری که پای درد دل شهروندان نشست+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler