مشروح اخبار


» تاجگردون تاکید کرد؛ لزوم تشکیل بازار ثانویه ارز



رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشکیل بازار ثانویه ارز تاکید کرد.


تاجگردون تاکید کرد؛ لزوم تشکیل بازار ثانویه ارز

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشکیل بازار ثانویه ارز تاکید کرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛غلامرضا تاجگردون  درباره وضعیت بازار ارز گفت:باید از روز اول موضوع تشکیل بازار ثانویه ارز در دستور کار مسئولان اقتصادی قرار می گرفت چرا که با دلار 4200 تومانی حجم عرضه و تقاضا به تعادل نمی رسید.

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه گفته می شود 10 درصد تقاضا در بازار ارز مربوط به تقاضای دلار با نرخ بالای 4200 تومان بوده موضوع قابل تاملی است چرا که در حال حاضر این 10 درصد حجم تقاضا و عرضه، قیمت ها را در بازار ارز تعیین می کند.

نوسانات بازار ارز با مکانیزم عرضه و تقاضا کنترل شود

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر راه اندازی بورس ارز تصریح کرد:با اقداماتی مانند تشکیل بازار ثانویه ارز با بورس ارز می توان با مکانیزم عرضه و تقاضا نوسانات بازار ارز را کنترل کرد.

تاجگردون در ادامه درباره درآمد دولت از ما به التفاوت نرخ ارز پیش بینی شده در بودجه با نرخ ارز 4200 تومانی گفت:باید توجه کرد در کل درآمد دولت از ما به التفاوت نرخ ارز رقم بالای نیست.

وی ادامه داد: اعلام نرخ 4200 تومانی دلار و پذیرش ثبت سفارش برای واردات بطور طبیعی باعث می شود ثبت سفارش با تقاضای اضافه روبرو شود.

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اختلاف قیمت دلار4200 تومانی با نرخ دلار در بازار آزاد بطور طبیعی انگیزه واردات را افزایش می دهد چرا که برخی واردکنندگان می توانند واردات کالا را با نرخ دلار 4200 تومانی انجامدهند تا کالاها با نرخ دلار در بازار آزاد ارز بفروش برساند که این موضوع باید مورد رسیدگی شود.



تاریخ انتشار : 27 خرداد 1397 12:03



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون :انتظار کاهش نرخ مسکن با هزینه های تمام شده آن سنخیتی ندارد/امیدی ...
  • جدیدترین قیمت طلا و ارز در بازار/قیمتها رو به افزایش گذاشت
  • پژو پارس 5 میلیون تومان گران شد
  • جدیدترین قیمت خودروها داخلی و خارجی ؛ افزایش قیمت تا 25 میلیون تومان
  • دولت واژه زیبای "معذرت می خواهم" را روی زبانش جاری کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler