مشروح اخبار


» تاجگردون مطرح کرد؛توجه نکردن دولت به بازار ثانویه ارز



 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نوسانات نرخ ارز و ایجاد حباب در این بازار گفت: دولت به بازار سایه در بازار ارز توجه نمی‌کند.


تاجگردون مطرح کرد؛توجه نکردن دولت به بازار ثانویه ارز

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نوسانات نرخ ارز و ایجاد حباب در این بازار گفت: دولت به بازار سایه در بازار ارز توجه نمی‌کند.

غلامرضا تاجگردون گفت: مشخصاً ارز محدودی که برای برخی از کالا‌ها مصرف می‌شود همه نیاز جامعه را در بر نمی‌گیرد و باید جوابگوی نیاز جامعه باشیم چرا که نیاز جامعه به ارز تقاضا و حباب ایجاد میکند بنابراین این تقاضای جامعه است، ولو یک درصد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمی‌توانیم یک درصد و یا ده درصد تقاضا جامعه به ارز را عدد صفر در نظر بگیریم؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم جامعه به بازار ارز توجه می‌کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: معتقدم دولت به بازار ثانویه و بازار دوم ارز توجهی نمی‌کند .باید بازار دوم ارز مدیریت شود و نمی‌توان آن را رها و به آن بی‌توجهی کرد.

تاجگردون بیان داشت: قطعاً بی‌توجهی به این بازار باعث ایجاد حباب قیمت‌ها خواهد شد و نهایتاً اثر تورمی بر بازار و روان جامعه خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه نرخ ارز بر روی همه آیتم‌های اقتصادی اثر می‌گذارد. اظهارداشت: تجربه نشان داده که همان بازار حداقلی ارز ،کل این بازار را تحت شعاع خود قرار می دهد و چیره‌گی آن بر کل آیتم‌های اقتصادی مشخص است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید به بازار دوم ارز بی‌توجهی کند اظهار داشت: وقتی ما نمی‌توانیم به دلیل محدودیت ارزی یک نرخ را نگه داریم باید به بازار دوم ارزی رسمیت بدهیم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهمترین اشتباه این است که دولت فکر کند می‌تواند نرخ بازار ارز را تثبیت کند چرا که تثبیت بازار با یک نرخ نه‌تنها وجاهت قانونی ندارد بلکه با محدودیتی ارزی که ایجاد شده، امکان‌پذیر هم نمی‌باشد.(میزان)



تاریخ انتشار : 28 خرداد 1397 14:59



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون تاکید کرد؛ لزوم تشکیل بازار ثانویه ارز
  • تاجگردون: تک‌نرخی شدن ارز تا پایان سال اجرا می‌شود
  • تاجگردون: تخلف دولت در بی‌توجهی به حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه‌ها/ ...
  • تاجگردون :انتظار کاهش نرخ مسکن با هزینه های تمام شده آن سنخیتی ندارد/امیدی ...
  • تاجگردون: انتخابات‌ومذاکرات بر ارتقای شاخص‌های بورس موثر بود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler