مشروح اخبار


» طرح الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج با افق بلند مدت تدوین شود



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین طرح الحاق روستاهای اطراف شهر یاسوج به صورت کاملا کارشناسی شده و با مطالعه و ارزیابی های بیشتر انجام شود.

به گزارش راک نیوز "دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

وی در این نشست با تاکید بر اهتمام به حقوق شهروندی، اظهار داشت: میز خدمت باید در تمامی دستگاه های اجرایی استقرار یابد و  یکی از ملاک و شاخص  های ارزیابی عملکرد نهادهای این موضوع است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در بحث الحاق روستاهای حریم شهر یاسوج به آن همه جوانب امر از جمله مسائل مدیریتی، نحوه ارائه خدمات، مسائل اجتماعی و امنیتی مدنظر قرار گیرد.

احمدی افزود: رعایت نکردن و عدم توجه به این مسائل ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در طرح الحاق روستاهای مجاور به شهر یاسوج باید منافع همه مردم این مناطق دیده شود، بیان کرد: در سازمان شهرداری ها و وزارت کشور به شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزارنفر در توزیع منابع، امکانات و تقسیمات سیاسی توجه ویژه ای می شود. 

احمدی تاکید کرد:  این الحاق همراه با لحاظ کردن افق بلند مدت ۱۰ ساله باشد.

وی بیان کرد: باید دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی نظارت مستمر و جدی روی زمین های واگذاری برای اجرای طرح ها داشته باشند.

مقام ارشد اجرایی استان خواستار نظارت جدی و مستمر دستگاه های متولی به ویژه میراث فرهنگی بر زمین های واگذاری یا تغییرکاربردی داده شده به متقاضیان شد و افزود: گردشگری در این راستا باید برنامه مدونی داشته باشد زیرا بیت المال است و باید به نحو احسن از آن مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برق استان توسط استان خوزستان تامین می شود، عنوان کرد: با راه اندازی نیروگاه های سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی دهدشت و ۵۰۰ مگاواتی گچساران برق موردنیاز استان تامین، و در این حوزه از واردات برق از سایر استان ها به ویژه خوزستان بی نیاز می شویم.

احمدی خواستار بکارگیری استراتژی پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی و صنعتی شد و افزود: تمامی طرح های استان  باید دارای پیوست پدافندغیرعامل باشند.

در این نشست طرح جامع تفضیلی شهرهای مارگون از توابع شهرستان بویراحمد و قلعه رئیسی و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه تا افق ۱۴۰۵ مصوب شد



تاریخ انتشار : 30 خرداد 1397 16:44



» اخبار مرتبط:

  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد: برنامه ریزی برای مدیریت بهره وری آب/شتاب در وا ...
  • طرح واگذاری زمین به بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت مورد مواف ...
  • استاندار: طرح جامع کارخانجات شن و ماسه استان تدوین شود
  • ضرورت رعایت پیوست های زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویرا ...
  • نهادینه کردن پدافند غیر عامل در جامعه امری ضروری است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام