مشروح اخبار


» چنین نامه اي را امضا نكرد م اما نام من در پاي اين نامه هست



اما نكته جالب اينجاست كه تهيه كنندگان اين نامه نه تنها حاضر نيستند اسامي امضاكنندگان اين نامه را منتشر كنند، بلكه تمايلي هم ندارند تا بانيان اصلي تهيه چنين نامه اي را معرفي كنند.

اگر چه تا كنون از 164 نماينده تنها سه نماينده حاضر شدند كه اعلام كنند نامه حمايتي مجلس از سعيد مرتضوي دادستان سابق و معزول تهران و رئيس فعلي سازمان تامين اجتماعي را امضا كرده اند، اما سوال اينجاست كه بانيان تهيه چنين نامه اي در مجلس چه كساني بودند. به گزارش خبرنگار جهان روز سه شنبه 28 شهريور در رسانه ها اعلام شد 118 نماينده در نامه اي به رئيس جمهور از تغيير صندوق تامين اجتماعي به سازمان و ابقاي سعيد مرتضوي در رياست آن تشكر كردند.

بلافاصله عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اين خبر را اصلاح كرد و تعداد نمايندگاني كه اين نامه را امضا كردند 164 نفر اعلام كرد.

اگر چه تا كنون اسامي اين عده از نمايندگان منتشر نشده اما برخي از نمايندگان همچون  زارع نماينده بوير احمد معتقدند كه اصلا چنين نامه اي را امضا نكرده اما نام آنها در پاي اين نامه مشاهده مي شود و اين نامه جعلي است ادعايي كه از طرف عبدالرضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس هم مورد تاكيد قرار گرفت و وي در جمع خبرنگاران گفت: تعداد زيادي از نمايندگان نسبت به تهيه نامه و جمع آوري امضا در حمايت از مرتضوي اعتراض داشته و معتقدند كه اين نامه جعلي است.

از طرف ديگر برخي معتقدند كه نامه تحت عنوان ديگري نوشته شده و بعد تغيير يافته است بطوري كه علي لاريجاني رئيس مجلس هم بر اين موضوع صحه گذاشته و در جلسه روز چهارشنبه مجلس در همين زمينه گفت: آن طور كه من شنيده ام برخي نمايندگان گفته اند اين نامه تحت عنوان ديگري نوشته شده و از آنها امضا گرفته شده است. در هر حال اين كارها درست نيست.

به رغم اين ادعا كه 164 نماينده اين نامه را امضا كردند، صرف نظر از آنكه برخي نمايندگان معتقدند كه اين نامه بعد از امضا تغيير يافته و برخي ديگر هم آن را جعلي مي دانند، اما تا كنون علاوه بر عزيزي تنها مهدي كوچك زاده نماينده تهران اعلام كرده كه اين نامه را امضا كرده و البته روح اله حسينيان دیگر نماينده تهران هم اعلام داشت كه اين نامه را امضا كرده است.

اما نكته جالب اينجاست كه تهيه كنندگان اين نامه نه تنها حاضر نيستند اسامي امضاكنندگان اين نامه را منتشر كنند، بلكه تمايلي هم ندارند تا بانيان اصلي تهيه چنين نامه اي را معرفي كنند.

اما خبرنگار جهان در راهروهاي مجلس شنيد كه معاون پارلمانی یکی از سازمان های دولتی و عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس از بانيان اصلي تهيه اين نامه بودند و حتي عزيزي در صحن مجلس براي گرفتن امضا اين نامه را به نزد برخي نمايندگان برد كه البته برخي نمايندگان هم آنرا امضا نكردند.

ظاهرا فراكسيون رفاه و تامين اجتماعي هم در تهيه و امضاي اين نامه نقش داشته بطوري كه خود عزيزي اعلام كرد كه اين نامه از سوي فراكسيون مذكور در مجلس تهيه شده است.

افشاگری توکلی


گفتنی است آن گونه که خبرگزاری فارس گزارش داده بود، احمد توکلی نماینده تهران و چهره شاخص مجلس در همین ارتباط در صحن مجلس در روز چهارشنبه 29 شهریور اعلام کرد که ‌3 نفر از طرف تامین اجتماعی به مجلس می‌آیند و با رودربایستی از مجلس امضا می‌گیرند، البته این مسئله مهمی است و حتی پیامبر هم از اینکه به میهمانانش بگوید وقت ندارد رودربایستی داشت.

وی همچنین گفته بود: تعدادی از نمایندگان هم اعلام کردند که بحث حمایت از این قاضی نبوده و فقط به خاطر تغییر ساختار تأمین اجتماعی این نامه را امضاء کردند و حتی یکی از نمایندگان گفته که کلا این نامه را امضاء نکرده‌ است.

در همین حال روح الله حسینیان نماینده تهران در گفت‌وگو با جام جم در خصوص نامه حمايتي برخي از نمايندگان از سعيد مرتضوي رئيس سازمان تامين اجتماعي گفت: آقاي عبدالرضا عزيزي رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اين نامه را نزد من آورد و من آن را خواندم. استنباط من اين بود كه اين نامه تشكر از رئيس جمهور به خاطر انتصاب و ابقاي مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي است و به همين دليل آن را امضا كردم.



تاریخ انتشار : 2 مهر 1391 09:59



» اخبار مرتبط:

  • بزرگواری هم به رفسنجانی هشدار داد/ بيش از اين سابقه خودت را خراب نكن
  • رهروان ولايت جلسه رئيس‌جمهور را تحريم کرد
  • چرا بعد از خانه‌نشيني 11 روزه احمدي‌نژاد عطسه نکرديد
  • فقط 9 امضا تا عملي شدن طرح سؤال از رئيس‌جمهور‌
  • امضاي 164 نماينده مجلس پاي تقدير نامه مرتضوي !!!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler