مشروح اخبار


» نزاع دسته جمعی و سرقت بیشترین زندانیان کهگیلویه و بویراحمد



ما در برخی شهرستان های این استان نیاز به ایجاد بازداشتگاه جدید داریم و زندان ها باید در استان توسعه پیدا کنند و بحثی که هم اکنون از مهمترین دغدغه این اداره کل است بحث جابه جایی زندان مرکزی برای توسعه فرودگاه یاسوج است که مسوولان باید هرچه سریعتر نسبت به جابه جایی این زندان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

راک نیوز : مدیر کل زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در شش ماه اول سال جاری بیش از 100 نفر از زندانیان جرايم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

 

حمیدرضا حیدری درگفت‌وگو خبرنگار حقوقي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: نزاع دسته جمعی، سرقت، اقدام علیه اشخاص و مواد مخدر جرايمی هستند که بیشترین زندانیان در اين استان را تشکیل می‌دهند.

 

وی اظهارکرد: حدود 50 تا 60 درصد از زندانیان محکوم در زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد در 15 رشته تحت آموزش های فنی وحرفه‌ای قرار گرفتند که می توان به رشته های کشاورزی و ایجاد کارگاه‌های گلخانه‌ای، مکانیک خودرو، لوله‌کشی، برق و نقاشی ساختمان، کامپیوتر، پرورش قارچ های خوراکی، آموزش باغبانی، معرق کاری، پرورش زنبور عسل، جوشکاری و آموزش صنایع دستی به خانم ها و آقایان اشاره کرد.

 

مدیر کل زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فنی وحرفه‌ای و صنایع دستی، جهاد کشاورزی وسازمان نظام مهندسی سازمان هایی هستند که با تامین تجهیزات و نیروی انسانی و پرداخت حق الزحمه مربیان، اداره کل زندان ها را در آموزش به زندانیان یاری می‌کنند.

 

حیدری به اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان و اعطای تسهیلات خود اشتغالی از سوی مرکز مراقبت بعد از خروج اشاره و تصریح کرد: در این مرکز متقاضی بعد خروج از زندان با نام نویسی از طریق این مرکز و تعیین شغل پیشنهادی با اعطای وام قرض الحسنه با بهره کم مورد حمایت قرار می گیرد.

 

وی حداقل و حداکثر این وام های قرض الحسنه را بر اساس شغل فرد از 5تا 10میلیون تومان دانست و افزود: در شش ماه سال جاری 83 پرونده خود اشتغالی تشکیل شده که به 31 نفر از مدد جویان واجد شرایط بالغ بر 260 میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.

 

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مدرسه قرآنی در زندان و آموزش زندانیان در این زمینه، برگزاری کلاس‌های فرهنگی در مقاطع و عناوین مختلف و مهارت های زندگی و آموزش به افراد و خانواده های آنان و ارائه خدمات مشاوره از طریق مراکز مشاوره از جمله اقدامات آموزشی این اداره کل در زندان‌های استان است.

 

حیدری اضافه کرد: در راستای مسائل بهداشتی زندانیان اقدامات مفیدی انجام شده از جمله ترک سیگار که چند سالی است در زندان ها شروع شده و تاکنون هیچ زندانی در زندان مصرف دخانیات ندارد و کلنیک های ترک اعتیاد که در زندان ها دائر شده که کسانی که معتاد به مواد مخدر هستند در مدت حضور در زندان در این مراکز مورد درمان قرار می گیرند و سعی و تلاش می شود که با ترک مواد از زندان آزاد شوند.

 

وی مشکلات عمرانی واعتباری را از جمله مهمترین مشکلات اداره کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد دانست و تاکید کرد: ما در برخی شهرستان های این استان نیاز به ایجاد بازداشتگاه جدید داریم و زندان ها باید در استان توسعه پیدا کنند و بحثی که هم اکنون از مهمترین دغدغه این اداره کل است بحث جابه جایی زندان مرکزی برای توسعه فرودگاه یاسوج است که مسوولان باید هرچه سریعتر نسبت به جابه جایی این زندان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

 

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد در پایان افزود: مددجویان تحت حمایت زندان ها در تمام رده‌های سنی هستند اما افراد 25تا35 سال بیشترین مدد جویان را تشکیل می‌دهند.



تاریخ انتشار : 2 مهر 1391 20:23



» اخبار مرتبط:

  • فرماندار کهگیلویه خبر داد:پیشرفت 75 درصدی عملیات احداث زندان دهدشت
  • چک‌های بلا‌محل و گرفتاری زندانیان جرایم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد
  • درگیری در زندان اوین تهران تکذیب شد
  • 2 زندان جدید در تهران ساخته می شود
  • تودیع و معارفه مدیرکل امور زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler