مشروح اخبار


» طرح ارتقای تاب‏ آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اجرا می شود



راک نیوز :مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ارتقای تاب‏ آوری اجتماعی زنان و خانواده در سطح استان خبر داد.

آذر صفایی نیا در نشست طرح تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده استان، افزود: در جامعه ای که هنجارها رعایت نشود و تخلفات هنجاری شکل بگیرند، آسیب های اجتماعی رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه، آسیب های اجتماعی جامعه در حال گسترش است، اظهار داشت: گسترش آسیب های اجتماعی پیشرفت و رشد جامعه را به خطر می اندازد و داشته های جامعه را نیز از بین می برد.

صفایی نیا اظهار داشت: کاهش آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیم با توسعه متوازن و پایدار جامعه دارد و حیات جامعه در گرو کاهش آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری تصریح کرد: با نگاهی علمی برای رسیدن به راهکاری کارشناسی شده، طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در سطح استان اجرایی می شود.

صفایی نیا بیان داشت: تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی، مقابله با چالش ها و افزایش مشارکت های مردمی جوامع محلی در برنامه ها از جمله هدفگذاری های این طرح است.

وی ابراز داشت: افزایش تاب آوری اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است وتحقق این موارد نقشه راهی برای دستیابی برای ارتقای تاب آوری اجتماعی در سطح استان است.

صفایی نیا افزود: امید است با تحقق این طرح، گوشه ای از مشکلات پیش روی جامعه حل شده و تحقق تاب آوری و کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد باشیم.

آذر صفایی نیا گفت: آسیب های اجتماعی سطوح مختلفی دارند بیکاری، فقر، خودکشی و طلاق که آثارشان یک جامعه را به خطر می اندازد و این آسیب های اجتماعی جامعه را به سمت سقوط پیش می برد به گونه ای که کاهش آسیب های اجتماعی رابطه تنگاتنگی با رشد جامعه دارد.

وی تصریح کرد: در همین خصوص امور بانوان استانداری با همکاری امور بانوان کشور با نگاه علمی برای رسیدن به راهکارهای علمی طرح توان افزایی و تاب آوری را در دو فاز اجرا می کند که اهداف این طرح توان افزایی و آشنایی جوامع محلی با سیستم تاب آوری  و افزایش مشارکت جوامع محلی در برنامه ریزی و کاهش آسیب های اجتماعی است.



تاریخ انتشار : 3 تیر 1397 20:47



» اخبار مرتبط:

  • توانمندسازی بانوان راهکاری مؤثر در جهت تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت های زن ...
  • طرح ملی نشاط،کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گچساران اجرا م ...
  • مدیر کل امور بانوان : زمینه های کار آفرینی برای زنان استان فراهم می شود
  • مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: میزان ازدواج به ...
  • معاون سیاسی، اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:کاهش 12درصدی شتاب ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler