مشروح اخبار


» تامین آب شرب اولویت نخست استان/ فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب یک ضرورت است



استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان سرانه مصرف آب بسیار بالا است، گفت: باید در زمینه مصرف بهینه آب فرهنگ سازی انجام شود

به گزارش راک نیوز "نشست شورای حفاظت از منابع آب به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور فرمانداران شهرستان‌های ۸ گانه و اعضای این شورا در محل سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد.

علی محمد احمدی در این نشست با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور و به تبع آن استان، اظهار داشت: باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و سفره های آب زیرزمینی می طلبد شهروندان در مصرف آب این مایه حیات، صرفه‌جویی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های حوزه آب شد و گفت: باید تمهیدات لازم برای مدیریت انتقال آب اندیشیده شود.

وی با تاکید به نقش پررنگ رسانه ها در اصلاح شیوه مصرف آب، عنوان کرد: مطبوعات و رسانه‌های جمعی بازوان توانمند دولت هستند و انتظار می‌رود با ساخت برنامه‌های فرهنگی و سمعی و بصری نحوه صحیح مصرف آب را به مخاطب و شهروندان را آموزش دهند.

احمدی بیان کرد: مدیریت منابع آبی استان نیازمند برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

وی خواستار ارائه گزارش فرمانداران شهرستان‌های ۸ گانه استان در خصوص مدیریت آب در نشست بعدی این کارگروه شد.

احمدی تاکید کرد: می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در برنامه ریزی‌های خود تمهیدات لازم برای سازگاری با خشکسالی را بیاندیشند و در این زمینه در حوزه عمومی نیز فرهنگ سازی‌های لازم انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تامین آب آشامیدنی اولویت نخست استان است، بیان کرد: قیمت تمام شده آب شرب در استان بالا است و بنابراین فرهنگ‌سازی عمومی برای اصلاح الگوی مصرف آب ضروری است.

وی خواستار شناسایی، کشف و جمع‌آوری انشعابات و چاه‌های غیرمجاز در استان شد و گفت: با متخلفان برداشت آب از چاه‌های استان برخورد شود.

احمدی تصریح کرد: در راستای مدیریت تنش آبی همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انتظامی و قضایی لازم و ضروری است و انتظار می‌رود همگان پای کار باشند



تاریخ انتشار : 4 تیر 1397 20:58



» اخبار مرتبط:

  • تاكید بر جمع آوری قاطعانه انشعابات غیرمجاز آب/اولویت با تامین آب شرب استان ...
  • 12حلقه چاه غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد
  • شست‌وشوی خودروهای اداری با آب شرب در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد اتخاذ تدابیر لا ...
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد :مدیران جزیره‌ای عمل نکنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام