مشروح اخبار


» بی آبی مردم برازجان را به خیابان کشاند+ تصاویر



شماری از شهروندان برازجانی مرکز شهرستان دشتستان با تجمع در میدان 17 شهریور این شهر خواستار تدبیر مسوولان برای رفع مشکلات آب شدند.با افزایش گرمای هوا نیاز مردم به آب هم بیشتر می‌شود ولی هرچه هوا گرم و نیاز مردم به آب بیشتر می‌شود، آب و منابع آبی هم بیشتر ناز می‌کنند و کمتر شده و تقریبا از دسترس خارج می‌شوند.

شماری از شهروندان برازجانی مرکز شهرستان دشتستان با تجمع در میدان 17 شهریور این شهر خواستار تدبیر مسوولان برای رفع مشکلات آب شدند.

به گزارش راک نیوز به نقل از دیارجنوب  با افزایش گرمای هوا نیاز مردم به آب هم بیشتر می‌شود ولی هرچه هوا گرم و نیاز مردم به آب بیشتر می‌شود، آب و منابع آبی هم بیشتر ناز می‌کنند و کمتر شده و تقریبا از دسترس خارج می‌شوند.

روز به روز وضعیت بد و بدتر می‌شود و این موضوع سطح توقعات مردم را هم پائین‌تر می‌آورد؛ مردم در ابتدا از نوبت‌بندی و یک روز درمیان شدن آب ناراضی بودند ولی الان به همین نوبت‌بندی هم راضی هستند ولی در دسترسشان نیست.

این تجمع که از ساعت 19 آغاز و تا ساعت 23 ادامه داشت آمد و شد خودروها در خیابان های منتهی به میدان 17 شهریور را مختل کرد.
در این تجمع اقشار مختلف مردم با سردادن شعارهایی نسبت به مشکلات ایجاد شده برای تامین آب و بی نظمی در توزیع آن ابراز گله مندی کردند.
تجمع کنندگان که همراه خود دست نوشته هایی داشتند اعلام کردند این وضعیت زندگی آنان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.
بی آبی مردم برازجان را به خیابان کشاند+ تصاویر

معاون فرمانداری دشتستان نیز با حضور درجمع تجمع کنندگان قصد بیان اقدام های انجام شده برای رفع مشکلات فراروی مردم را داشت که افراد با سردادن شعارهایی مانع از این مهم شدند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: در شهرستان دشتستان شاهد بحران شدید آبی هستیم و مردم از این وضعیت در عذاب هستند.

محمد باقر سعادت به پیگیری‌های خود برای رفع مشکلات آب در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و استاندار بوشهر و مسئولان نشست‌های متعددی را داشته‌ایم.

برداشت غیرقانونی توسط موتور پمپ‌ها در کازرون را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین دلایل مشکلات آب در دشتستان عنوان کرد
وی از حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در دشتستان برای رفع مشکل خبر داد و اضافه کرد: برداشت غیرقانونی توسط موتور پمپ‌ها در کازرون را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین دلایل مشکلات آب در دشتستان عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از تسریع در حفر چاه‌های در دست اجرا و حفاری ۱۰ حلقه چاه‌ جدید خبر داد و اضافه کرد: تأمین بخشی از آب دشتستان از طریق خط کوثر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با عذرخواهی از مردم استان بوشهر و به‌ویژه دشتستان به خاطر مشکلات آبی موجود، اضافه کرد: همه مسئولان در حال تلاش برای تسریع در رفع مشکل آب در شهرستان دشتستان هستند.

اینکه مشکلات هر سال تکرار می‌شود بیانگر این است که با عبور از فصل گرم سال، مشکلات فراموش می‌شود و بار دیگر با آغاز تابستان مسئولان به یاد مشکلات می‌افتند.

استان بوشهر در کنار خلیج فارسی ظرفیت بسیار مهمی برای توسعه آبشیرین‌کن‌ها و حتی تامین آب مورد نیاز کل کشور دارند که باید توسعه این تاسیسات در دستور کار قرار گیرد.

آب شهرستان دشتستان از تصفیه خانه بوشیکان در استان فارس تامین می شود که بدلیل خشکسالی طولانی مدت میزان انتقال آب از خط آبرسانی یادشده کاهش چشمگیری یافته است.
باتوجه به اینکه بخشی از آب رودخانه شاپور توسط کشاورزان شهرستان کارزون مصرف می شود مسوولان استان بوشهر در راستای تامین آب مردم به ازای هر هکتار 140 میلیون ریال بابت عدم کشت محصول به کشاورزان پرداخت می کنند اما براساس آنچه گفته می شود شماری از کشاورزان نسبت به تعهدات خود پایبند نیستند.



تاریخ انتشار : 17 تیر 1397 13:15



» اخبار مرتبط:

  • گلایه‌ کشاورزان بهبهانی از بی‌تدبیری وزارت نیرو/دو ماه است که استان کهگیلوی ...
  • ترخیص موسوی‌نژاد از بیمارستان / وضعیت عمومی نماینده دشتستان مساعد است
  • رئیس جدید بیمارستان تخصصی مهر برازجان معرفی شد
  • اسامی جان باختگان زلزله دشتستان اعلام شد+یک دهدشتی درمیان کشته شدگان
  • جابجایی حوزه کاندیداتوری دریمی از دشتستان به بوشهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler