مشروح اخبار


» برای دومین بار محل دپوی زباله‌های دهدشت پاکسازی شد/دفن زباله‌ها برای جلوگیری از سوزاندن غیر اصولی



با دفن اصولی زباله‌ها در محل دپوی زباله آسمان شهر دهدشت و روستاهای تابعه مرکزی از دود غلیظ ناشی از سوزاندن زباله‌‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،تولید روزانه افزون بر 60 تن زباله در دهدشت و دپوی این زباله‌ها در نزدیکی روستاهای اطراف معضلی است که همواره باعث نارضایتی ساکنان روستاها و آلودگی ناشی از سوزاندن زباله شده است.

دود غلیظ ناشی از سوزاندن زباله هر روز در آسمان مشاهده می‌شود و یکی از تهدیدات زیست محیطی و خط جدی برای سلامت مردم است.

محمدحسین جمشیدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در راستای ممانعت از آتش سوزی‌های پیاپی در محل دپوی زباله های شهر و آسوده خاطر شدن شهروندان و همچنین ساکنان روستاهای اطراف که از دود غلیط ناشی از سوزاندن این زباله‌ها در آسایش نبودند، شهرداری و شورای اسلامی امروز برای دومین بار پیاپی اقدام به دفن زباله‌ها کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر دهدشت، افزود: با اجاره یکدستگاه بولدوزر محل دپوی زباله پاکسازی شد.

وی، با بیان اینکه دهیاران روستاهای اطراف به خاطر زودتر فارغ شدن از زباله‌ها در حاشیه جاده دسترسی و بدون هماهنگی با پیمانکار سایت و بصورت دزدکی اقدام به تخلیه زباله در مسیر حاشیه جاده دسترسی می‌کنند، ادامه داد:شهرداری و شورای اسلامی برای دومین بار اقدام به دفن زباله از حاشیه جاده دسترسی به سایت تا جایگاه دپوی زباله در گودی‌های منتهی به جایگاه کرده است.


جمشیدی گفت:جایگاه دفن زباله جهت جلوگیری از آتش سوزی‌های بی مورد  نیازمند مدیریت و نظارت است که به ماشین های حمل زباله اجازه داده نشود حاشیه جاده دسترسی اقدام به تخلیه زباله کنند.

وی، بیان کرد: همچنین مراکز درمانی که که زباله‌های عفونی دارند و نیاز هست که حتما زباله‌ها سوزانده شوند برای خاموشی اصولی این آتش سوزی‌های اجباری باید نظارت شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر مدیریت و نظارت جایگاه دپوی زباله را با انعقاد قرارداد به پیمانکار واجدالشرایط واگذار کرد ه است، گفت: پیمانکار موظف است جلوی آتش سوزی‌های بی‌مورد را بگیرد .

جمشیدی با اشاره به واقع شدن جایگاه دپوی زباله در فاصله دو کیلومتری ضلع شرقی شهر گفت: روزانه 60 تن  زباله روانه این سایت می‌شود و سرانه زباله بالاتر از میانگین جهانی است.

وی افزود: از شهروندان انتظار می‌رود زباله‌های خشک را از تر تفکیک کنند تا روزانه زباله کمتری به سمت سایت زباله روانه و به تبع آن شاهد آتش‌سوزی کمتری در سایت زباله و آسوده خاطر تر شدن شهروندان از تنفس دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی‌ها باشیم.



تاریخ انتشار : 27 تیر 1397 22:43



» اخبار مرتبط:

  • شهردار دهدشت از ساماندهی محل دفن زباله این شهر خبر داد
  • فرماندار لنده: تولید زباله در کهگیلویه وبویراحمد سه برابر استاندارد جهانی ا ...
  • فرماندار کهگیلویه: توسعه پایدار در کهگیلویه هنوز اندرخم یک کوچه است/ ضرورت ...
  • آتش زدن سطل های زباله سطح شهربهبهان!+عکس
  • میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت این شهر بالا است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام