مشروح اخبار


» اعتراف‏های دیرهنگام ضرغامی ؛ باید تغییر کنیم و الا تغییرمان می‌دهند...!



سیدعزت‌الله ضرغامی: ما انقلابی‌های دهه ۴۰ هنوز فکر می‌کنیم با همان ادبیات و روش‌های کهنه می‌توانیم روی نسل جدید اثر بگذاریم.
بسیاری از رویه‌هایی که برای حفظ اصول به کار گرفته‌ایم یا غلط و نادرست بوده و یا حداقل در این دوره بلا اثر و کلیشه شده است... باید تغییر کنیم و الا تغییرمان می‌دهند...

سیدعزت‌الله ضرغامی: ما انقلابی‌های دهه ۴۰ هنوز فکر می‌کنیم با همان ادبیات و روش‌های کهنه می‌توانیم روی نسل جدید اثر بگذاریم.
بسیاری از رویه‌هایی که برای حفظ اصول به کار گرفته‌ایم یا غلط و نادرست بوده و یا حداقل در این دوره بلا اثر و کلیشه شده است... باید تغییر کنیم و الا تغییرمان می‌دهند...
به گزارش خبرنگار سیاسی راک نیوز ؛ محمدعلی وکیلی در روزنامه ابتکار با مقاله ای بعنوان اعتراف های دیرهنگام به این توئیت ضرغامی پراخته ودر ادامه نوشته :

جای خوشحالی است کسی که سال‌ها ریاست بر صداوسیما را با همان روش‌های کهنه و رویه‌های مردم‌ناپسند اداره کرد و گوشش هم بدهکارِ هیچ نقد و اعتراضی نبود، اکنون به صراحت از تغییر این رویه‌ها دفاع می‌کند. این تغییر رویه در اندیشه آقای ضرغامی، هرچند دیرهنگام، اما ضروری بود. ما راهی نداریم جز اینکه همه بر سرِ تغییرِ رویه‌های مخرب متفق شویم؛ حتی در سطوحِ کارگزارانِ و پایه‌گذارانِ این روش‌ها.

به‌طور کلی این از رازهای قدرت در ایران است که آدمی تا بر سریر آن نشسته‌ است ذره‌ای به روش‌ها و رویه‌ها شک نمی‌کند اما بیرون از آن، به‌ناگاه آفتاب بر تاریکخانه‌ها می‌تابد و منورالفکر می‌شود! با این حال باید به استقبال این تجدیدنظرها رفت. ملت حتماً از اشتباهِ کسی که خود را اصلاح کند درمی‌گذرد. حتماً مهندس ضرغامی برای ویترین‌های تبلیغاتی این جملات را ادا نکرده‌اند و حتماً ایشان لوازمِ حرف خود را می‌دانند و موانع آن را هم می‌شناسند. حتماً می‌دانند که تغییر در پاره‌ای از رویه‌ها مستلزم تجدیدنظر در بسیاری از سیاست‌هایی است که به اشتباه به‌عنوان اصول معرفی شده‌اند. می‌دانند چه کاسبانی از ورای روندهای غلط متولد شده‌اند و چه نیرویی صرفِ حفظِ همین روندها می‌کنند. حتماً می‌دانند که چه فرهنگی در پرتوِ روش‌ها و رویه‌های غلطِ حکومتداری تولید شده، و این فرهنگ چگونه از تغییرناپذیریِ وضعِ موجود محافظت می‌کند. مگر تغییر رفتار ایشان در دوران مدیریتشان، ممکن شد؟ همان موانع هنوز درکارند. یک روز مهندس ضرغامی را می‌راندند و امروز اخلاف او را. لذا باید فکری به‌حالِ موانع کرد! مشکل اینجاست که ملت حتی به تعبیر ضرغامی، تغییرمان داد اما همچنان تغییر نکردیم. ملت وقتی در انتخابات‌ یک رویکرد را پس می‌زنند و رویکرد دیگر را برمی‌کشند به‌این معنا است که ما را تغییر می‌دهند؛ اما آیا تغییر کردیم؟!



تاریخ انتشار : 13 مرداد 1397 04:02



» اخبار مرتبط:

  • حکم شلاق و زند‌‌‌ان فروشند‌‌‌ه گوشت الاغ د‌‌‌ر قائمیه کازرون قطعی شد‌‌‌
  • هشدار مجلس به مسئولان حمل‌ونقل هوایی: عذرخواهی کنید و استعفا بدهید
  • رشیدپور و مدیری، بازیکنان تخریبچی رسانه ملی
  • فرماندار بویراحمد: تغییر نام به صلاح استان نیست/ نباید فضای آرام استان را ب ...
  • شوخی یک روزنامه با نمایندگان مجلس: کاش استاند‌ار ما عوض شد‌ه بود‌
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler