مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه و بویراحمد ؛ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهيد رجايي با دقت داوری شود/ میز خدمت در 70 دستگاه کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزیابی عملکرد و نحوه انتخاب برترهای جشنواره شهید رجایی با رعایت امانتداری وحساسیت بالا داوری شوند.


به گزارش راک نیوز؛علی محمد احمدی در شورای راهبردی توسعه مدیریت استاناظهار داشت: اگر دستگاهی بیشتر از دستگاه دیگری در راستای عدالت، رشد و توسعه، خدمت به مردم، کار و تلاش و کارتیمی، توانمندسازی و ارتقای کارآمدی، تکریم و استقرار میزخدمت، حقوق شهروندی، پاسخگویی به مردم، آگاهی مردم از عملکردها، اعتماد عمومی، نظام مندی فعالیت‌ها و دیگر شاخص ها خوب کار کرده سزاوار است که انتخاب، معرفی و تشویق شود.












وی تاکید کرد در فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری جشنواره در هفته دولت، بازنگری و پایش کامل از شاخص های عمومی واختصاصی دستگاه ها انجام و به انصاف و عدالت داوری شود و نتیجه جمع بندی و در جلسه آینده این شورا مورد ارزیابی نهایی قرار گیرد.

احمدی در ادامه به واگذاری بیشتر خدمات دولت به دفاتر پیشخوان در استان تاکید کرد و افزود: هر چند استان در این خصوص ۲۵ درصد از برنامه جلوتر است اما باید تلاش کرد تا واگذاری ها بیشتر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع خریدها در دستگاه های اجرایی استان از طریق ثبت در سامانه و یا شبکه تاکید کرد و ابراز داشت: دستگاه های اجرایی که بیشترین خرید در استان را داشته اند واز طریق شبکه انجام نگرفته باید جوابگو باشند و در این رابطه حوزه امور اقتصادی استان و ذیحسابان دستگاه ها باید کنترل کنند.

احمدی به اهمیت استقرار میز خدمت در ادارات استان اشاره کرد و گفت: از ۷۴ دستگاه اجرایی استان ۶۰ دستگاه اقدام کرده اند ولی در ۱۴ دستگاه هنوز اقدامی نشده و باید علت تاخیر را بیان کنند. 

توسعه دولت الکترونیک با واگذاری 149 خدمت به دفاتر پیشخوان خدمات دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه تعداد خدمات در دفاتر پیشخوان از 124مورد اکنون به ۱۴۹ خدمت افزایش یافته، افزود: تلاش می کنیم تا خدمات واگذاری به دفاتر پیشخوان دولت را افزایش دهیم.

حسن نوروزی افزود: در جشنواره شهید رجایی پنج دستگاه از پنج گروه، علمی و فرهنگی - اجتماعی و قضائی – شرکت ها، بانک ها و بیمه ها- زیربنایی و تولیدی - سلامت وحمایتی انتخاب می شوند.

وی  اظهار داشت: در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری، شاخص های اختصاصی، شاخص های عمومی امتیازات ۲۰۰۰ شاخص و پنج دستگاه از پنج گروه،  سرجمع ۱۷ دستگاه برتر ارزیابی و انتخاب و در جشنواره شهید رجایی در هفته دولت معرفی می شوند.

نوروزی تصریح کرد: استان به لحاظ شاخص های ثبت خریدهای دستگاه های اجرایی، تعداد ثبت مناقصات و مزایده های منتشر شده در ارزیابی کشور عقب است و باید در این خصوص تلاش کند.

دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیش‌خوان، به دفاتری گفته می‌شود که دولت برای ارائهٔ خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کرده‌است. 

همه دستگاه‌های اجرایی دولتی ایران موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. 

این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره می‌شوند.

دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و ارایه خدمت بموقع، دقیق و کارا در همه ساعت های شبانه روز از طریق وسایل ارتباطی شامل تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی است که بکارگیری آن در بخش های مختلف دولت برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح خدمات رسانی بوده و مهم ترین نتیجه آن، افزایش رضایت مردم و پیشگیری از بروز فساد است.

بکارگیری دولت الکترونیک و سامانه های هوشمند در دستگاه های اداری به واسطه از بین بردن ارتباط مستقیم گیرنده خدمت با ارایه کننده آن زمینه بسیاری از فسادهایی را که می تواند در مواجه افراد با یکدیگر بروز کند از بین می برد. 



تاریخ انتشار : 28 مرداد 1397 13:24



» اخبار مرتبط:

  • دستگاه های برتر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند/ اداره کل راه وشهرسازی دستگا ...
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد :مدیران جزیره‌ای عمل نکنند
  • 9دستگاه اجرایی برتر هرمزگان در نوزدهمین جشنواره شهید رجایی معرفی شدند+اسامی
  • تمامی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه وبویراحمد به شبکه دولت متصل می‌شوند
  • برخی امور ادارات کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار می شود
  • » اشتراک گزاری خبر



    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام