مشروح اخبار


» حال خوش اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد/کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست سرانه ایجاد اشتغال



کسب رتبه نخست سرانه ایجاد اشتغال و رتبه نهم اشتغالزایی روستایی کهگیلویه و بویراحمد در کشور،دستاوردی از دولت تدبیر و امید است که نشان می دهد اشتغال به عنوان یکی از اولویت های امروز استان در آستانه جهشی قابل توجه قرار گرفته و پیگیری برنامه های دولت در این خصوص موفقیت های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.


به گزارش راک نیوز؛ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ شهریور ۹۷ یک نمره ۲۰ برای بانوی شماره یک حوزه کار و اشتغال این استان داشت تا غول بیکاری در این استان کمتر از گذشته یکه‌تازی کند.






 






 

مبارزه با بیکاری در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد البته یک بازیگر مهم دیگر هم دارد و آن بانک‌های عامل هستند که در دوره اخیر عملکرد بهتری داشتند تا زحمات خانم نیکمرام و همکاران پرتلاش او در حوزه اشتغال اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ویژه آیت‌الله ارمغانی، معاون اشتغال او نتیجه دهد و با ادامه این رویه و پیشگیری و جلوگیری از انحرافات احتمالی، نکته مثبت دیگری در کارنامه تیم مدیریتی ارشد این استان ثبت شود.

موضوعی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد آن می‌گوید حقیقتا روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی بسیار بهتر شده و بانک‌ها در این زمینه خیز خوبی برداشتند که امید است تلاش‌ها بیشتر شود و بتوانیم با جذب یک ریال بیشتر به اشتغال جوانان روستایی این دیار خدمتی کرده باشیم.

شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد

وی با قدردانی از پروانه نیکمرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هدف ما اصابت این پول‌ها به هدف است و هدف ما چیزی جز ایجاد اشتغال نیست و در این حوزه، کارها حداقل به نسبت گذشته روند بهتری پیدا کردند که باید همه عوامل دست‌اندرکار همکاری کنند.

علی‌محمد احمدی با اشاره به گزارش برخی انحرافات در پرداخت تسهیلات تأکید کرد: هر بازنگری لازم است باید در حوزه اقتصادی ما و دستگاه‌های اداری انجام بگیرد؛ از طرفی بانک‌ها نیز باید بدانند که ما در بحث وثیقه‌ها، شمانت و دوره بازپرداخت چیزی جز اجرای دقیق بخش‌نامه ابلاغی پرداخت تسهیلات روستایی از سوی دولت نداریم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی این استان در گزارشی از سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی، میزان جذب و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان ایجاد شغل در روستاها گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نهم کشوری را در حوزه اشتغال روستایی کسب کرده است.

نیکمرام گفت: در فاز اول، ۱۰۷ میلیارد تومان سهمیه داشتیم که ۸۱ درصد آن در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده و ۵۳ درصد آن‌ها نیز به متقاضیان پرداخت شده است که اگر ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز جذب شود فاز دوم این تسهیلات نیز به استان ابلاغ خواهد شد.

او افزود که با پرداخت کامل این میزان تسهیلات مصوب شده برای ۸ هزار و ۳۰۰ نفر در روستاها و مناطق عشایری شغل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد طرح‌هایی که مردم در حوزه روستا و عشایر به کارگروه فنی این اداره‌کل درخواست دادند تأیید شده و به بانک‌ها معرفی شده و ۴۷ درصد این طرح‌ها نیز تاکنون در بانک‌ها مورد تأیید قرار گرفته است؛ در این زمینه به ترتیب رتبه ششم و هشتم کشور را دارا هستیم.

مدیرکل کار از فرمانداران این استان برای همراهی و پیگیری جذب تسهیلات اشتغال روستایی نیز قدردانی کرد و گفت: شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و لنده بیشتری جذب و پیگیری‌ها را داشتند.

او در بین بانک‌های عامل نیز گفت که بانک کشاورزی به نسبت سهمیه بیشتر آن، بیشترین پرداختی و بانک توسعه تعاون کمترین پرداختی را داشته اما روند پرداخت تسهیلات در یک ماه اخیر شتاب قابل توجهی پیدا کرده و بانک توسعه تعاون نیز جهش خوبی داشته است.

گفتنی است پروانه نیکمرام روز دوازدهم آذر ماه سال گذشته در حکمی از سوی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و جانشین صابر مظاهری در این سمت شد.



تاریخ انتشار : 21 شهریور 1397 13:25



» اخبار مرتبط:

  • نیکمرام حکم داد؛انتصاب مدیر جدید کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و ر ...
  • راک نیوز گزارش می دهد؛از سهم424 میلیارد تومانی کهگیلویه و بویراحمد در طرح ت ...
  • 2567 طرح اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در کارا ثبت شد
  • پایان تیرماه مهلت جذب تسهیلات ایجاد اشتغال روستایی در استان/ نظارت بر تسهیل ...
  • طرح اشتغالزای روستایی کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌ها معرفی شدند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler