مشروح اخبار


» محرومیت زدایی با اعتماد به جوانان و هی شما بنویسید نیکبخت فرماندار در باغ نیست!!!



مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

احسان زارعی پور

اخیرا مطلبی به عنوان ” چینش های غیرمنتظره جناب استاندار و فرمانداری که هنوز درباغ نیست! ” بر روی سایتهای محلی منتشر شده که با توجه به برداشت این حقیر از این مطلب وظیفه اخلاقی و نویسندگی برای تنویر افکار عمومی بر خود لازم دانستم ضمن احترام به نگارنده یاداشتی دال بر کم و کاستی این مطلب بنگارم .

قبل از هر چیز با توجه به رسالت پاک قلم بدون هیچ گونه غرض و تخریب هیچ انسانی سعی بر آن دارم که هیچ وقت در رسالتم تخطی نکنم و قلمم نلغزد .

به جرأت می توان گفت هیچ رهبر و مقام عالی در دنیا به اندازه مقام معظم رهبری در زمینه تدوین استراتژی جامع برای تربیت و جذب جوانان ، دغدغه نداشته است که اثبات این موضوع را می توان در ابلاغیه های ایشان به دولت مشاهده نمود و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری محور حرکت در هر جامعه و کشوری را جوانان می دانند و فرمودند : جوان در هر جامعه و کشوری ، محور حرکت است و اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد ، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه اند .

اگر حرکت سازندگی یا حرکت فرهنگی باشد ، باز جوانان جلوتر از دیگران اند و دست آن ها کارآمدتر از دست دیگران است. یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید هم استفاده از همین جوانان و نیروهای فعال ، توانمند و کارآمد در امور مدیریتی است .

بدون تردید برای همه آشکار است که جوانگرایی و استفاده از نیروهای محرکه جوانان توانمند و شایسته یکی از مهم ترین ابزارهای رسیدن به توسعه پایدار در استان است که دکتر احمدی توانست این طلسم چندین ساله را بشکند و در عمل اقدام کند .

توانمندی جناب آقای دکتر احمدی به گونه ای است که است که توانست تاکنون کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد . ایشان ثابت نمود که از مهم ترین برنامه هایش بازگرداندن امید به جوانانی است که سال ها ، شعار استفاده از جوانان در پست های مدیریتی را شنیده و در عمل تنها در هر انتخابات از آنها استمداد می طلبیدند .

استاندار دوراندیش و آینده نگر استانمان با انتصاب مشاوران جوان و مدیرکل ها و فرماندارنی توانمند چون سیدعلی پرواز به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و دکتر نیکبخت سرپرست فرمانداری کهگیلویه و نیز با انتصاب بخشداران جوانی چون بخشدار چاروسا و جدیدا بخشدار دیشموک نشان داد در بکارگیری جوانان و نیروهای توانمند در حوزه مدیریتی خود از اهمیت زیادی برخوردار است و نوید به کارگیری جوانان با استعداد و شایسته استان در امور مختلف را می دهد .

و با توجه به اینکه قومیت‌گرایی یکی از آفت‌های جامعه‌ بشری است که در طول تاریخ ، رنج و ستم بی‌شماری را بر انسان‌ها تحمیل کرده است. این پدیده که مبتنی بر سلطه‌ جویی و افزون طلبی است و مدتی در استان بویژه در کهگیلویه رایج بود با فکر زیبای استاندار دوراندیش از چهره استان و شهرستان برچیده شد .

ایشان با انتصاب افرادی چون دکتر نیکبخت برای به دست گرفتن سکان فرمانداری دهدشت توانست این شهرستان بزرگ را از آفت قومیت گرایی برهاند و این آفت را که در شهرستان کاملا محسوس و مشهود بود سم زدایی کند .

فرماندار کهگیلویه در این مدت کوتاه مدیریت خود توانست با تدبیر و اندیشه های نیک بنگرد و هم ما را از چالش به وجود آمده قومیت گرایی و هم عدم بکارگیری جوانان در پست های مدیریتی برهاند و این مشکلات را که به نحوی بر گرده مردم شهرستان مرکب می دواند متوقف کند .

و اما با توجه به تصمیمهای اتخاذ شده برای بازگشت نیروهای آموزش و پرورش و رفتن کسی مانند حسن امیریان از بدنه وزارت کشور دکتر نیکبخت با انتصاب صفا حبیبی به عنوان بخشدار دیشموک که یک نیروی متخصص و کاملا آشنا به مسائل عمرانی و اقتصادی است نشان داد که می تواند روند توسعه‌ای این بخش را شتاب دهد.

حبیبی بخشدار دیشموک با بیش از ۱۴ سال سابقه در وزارت کشور مسئول برنامه ریزی ، تنظیم کننده و پیگیری امور و رئیس دفتر فرمانداری ، کارشناس امور اقتصادی ، نماینده فرمانداری در شورای حل اختلاف اداره کار ، دبیر قاچاق کالا و ارز ، عضو شورای کشاورزی شهرستان ، بازرس آرد و نان ، اشتغال و ترافیک بانکی را درکارنامه درخشان خود دارد .

بخشدار دیشموک می تواند با حرکت در مسیر ولایت و در چارچوب قانون و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید خواسته های مردم بخش دیشموک را از مدیران و مسئولان استان طلب کند و اجرایی نماید و با توجه به سوابق بیش از ۱۴ ساله خود در فرمانداری می تواند با تسریع و پیگیری پروژه های عمرانی پس از دوران تصدی خود چهره پیشرفت و توسعه بخش دیشموک را زیبا تر کند.

ایشان با توجه به سابقه بیش از ۶ ساله خود در حوزه اقتصاد فرمانداری می تواند در دوره جدید مدیریتی خود در بخش زمینه ساز تحولات چشمگیر باشد و در بخش‌های اقتصادی و تولیدی و پیگیری تکمیل پروژه‌های عمرانی و تعریف طرح‌های عمرانی مطابق با نیاز شهری و روستایی و نظارت بر عملکرد شوراهای شهر و روستا برای عمران و آبادی این منطقه نیرویی مؤثر و توانمند باشد .

در روز معارفه ایشان با توجه دیر اجرا شدن برنامه آئین تکریم و معارفه و به درازا کشاندن سخن سخنرانانی چون امام جمعه دیشموک ، دکتر پرواز مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ، دکتر نیکبخت سرپرست فرمانداری کهگیلویه و امیریان بخشدار پیشین دیشموک و مهمتر از همه نماز ظهر که فرصتی برایش نمانده بود از معرفی خود و ارائه مطالب و برنامه کاری پیش روی خود باز ماند ولی چون ایشان بخشداری است ازجنس مردم در اولین فرصت پیش از خطبه های نماز جمعه با مردم دیشموک سخن گوید.

در پایان از همه نگارندگان اهل قلم خواهشمندم و انتظار دارم به حرمت قلم صادقانه بنویسند و خود را نبازند.



تاریخ انتشار : 4 مهر 1397 01:29



» اخبار مرتبط:

  • خبر راک نیوز تایید شد/حبیبی جایگزین امیریان شد/زمان تودیع و معارفه بخشدار د ...
  • گزینه بخشداری دیشموک معرفی شد
  • امروز، روز شکر گذاری و قدردانی از نظام،دولت و به ویژه شخص اول دولت حسن روحا ...
  • تغییرات در فرمانداری و بخشداری های کهگیلویه وبویراحمد /خداحافظی 10 مقام مسئ ...
  • آخرین مسئول سیاسی دولت احمدی نژاد درکهگیلویه عزل شد/امیریان جایگرین دادی نژ ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام