مشروح اخبار


» تحریک بازاریان به اعتصاب در روز 2شنبه



علی فاضلی در مورد احتمال اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه سراسر کشور در اعتراض به گرانی و تورم گفت: موضوعاتی از این قبیل در فضای مجازی برای اولین و آخرین بار نیست و اخیرا گروه‌های ضد انقلاب هر چند مدت یکبار مردم را دعوت به اعتراض می‌کنند.

علی فاضلی در مورد احتمال اعتصاب سراسری بازاریان و کسبه سراسر کشور در اعتراض به گرانی و تورم گفت: موضوعاتی از این قبیل در فضای مجازی برای اولین و آخرین بار نیست و اخیرا گروه‌های ضد انقلاب هر چند مدت یکبار مردم را دعوت به اعتراض می‌کنند.
به گزارش راک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ؛ رئیس اتاق اصناف ایران افزود: گروه‌های ضد انقلاب در حال حاضر روی دو بازار موبایل و طلا و جواهر تمرکز کرده‌اند و سعی دارند تا با توجه به مشکلاتی که این گروه از اصناف دارند، آنها را به اعتراض و تعطیلی واحدهای صنفی در کنار مجموعه کامیون‌دار که دست به اعتصاب زدند، وادار کنند. 

وی بیان داشت: کالا در حوزه موبایل کم است و  دادستانی کالاهای ضبط شده در این بخش را رفع توقیف نکرده است، از طرفی در بازار طلا فروشان هم به علت نوسان قیمت، خرید و فروش بد و کم انجام می‌شود و این بازار شده که بازار طلا فروشان راکد باشد و به همین جهت دیگران با سوء استفاده از این شرایط سعی در تحریک بازار دارند و این موضوع قابل کتمان نیست. 
فاضلی در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از تعطیلی بازار هماهنگی‌ لازم صورت گرفته است، گفت: بله اقداماتی انجام شده، اما این مطلب را نباید فراموش کرد که وضعیت جاری برای بازار خیلی خوب نیست و بازار برای خروج از این وضعیت احتیاج به رونق و کار دارد.
وی با تاکید بر اینکه کسبه گوش به فرمان خارج نشینان و ضد انقلاب نیستند، گفت: کسبه اگر حرفی دارند، حرفشان حق است و دنبال کار هستند و دنبال اعتصاب و بستن واحدهای صنفی نیستند، اما تحریکات در سطح بازار برای بستن واحدهای صنفی به دلیل مشکلات اقتصادی وجود دارد و این مساله را کتمان نمی‌کنم. 
رئیس اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی یک هفته‌ای بازار طلا در روزهای ابتدای محرم هم ناشی از این اعتصابات بود، گفت: خیر، براساس رسم هر ساله و برای برگزاری مراسم سوگواری بازار طلا و جواهر بسته شد و این رسم از پیش از انقلاب هم در جریان بوده است. 
وی  در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به مشکلات به وجود آمده برای بازاریان مسئولان و دولتی‌ها تلاشی برای رفع این مشکلات انجام می‌دهند یا خیر، گفت: همه مسئولان دست‌اندرکار برای رفع مشکلات موجود قدم بر می‌دارند و تلاش می‌کنند، اما ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم و این یک جنگ واقعی و جنگ بسیار سختی است. 
فاضلی با بیان اینکه جنگ اقتصادی را دشمن به ما تحمیل کرده است، گفت: باید با صبوری از این جنگ عبور کرد و واقعیت امر همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند یا مقاومت و یا اسارت ، در حالی که هزینه مقاومت به فرموده رهبری قطعا کمتر است و به هرحال این تاوان را ما باید به جهت حفظ انقلاب اسلامی بپردازیم، اما ایراداتی وجود دارد و به مزیت‌های داخلی کمتر توجه شده و کمتر به بنگاه‌های اقتصادی توجه شده و یقینا می‌شود با فراخوان مردم به این عرصه بخشی از مشکلات را حل کرد. 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط پیش‌بینی شما از فراخوانی که برای تعطیلی بازار در سراسر کشور در 16 مهر داده شده ، آیا بازار در 16 مهر امسال تعطیل خواهد شد یا خیر، گفت: ان شاء‌الله که تعطیل نمی‌شود.



تاریخ انتشار : 6 مهر 1397 20:17



» اخبار مرتبط:

  • نمایشگاه فروش پاییزه امسال در دهدشت برگزار نمی‌شود/جزییات
  • رکود بازار منجر به ابطال پروانه 500واحد صنفی در گچساران شد
  • برنج های "اروگوئه ای" هم خبر ساز شدند +عکس
  • بازار طلای اصفهان نیمه تعطیل است
  • اقدامات غیر قانونی شهرداری یاسوج در جمعه بازار این شهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام