مشروح اخبار


» آیا تئوری احمدی نژادیسم به پایان راه خود رسیده است ؟



سیدحکیم تقی زاده:آیا مردم می توانند خدمات دولت احمدی نژاد رابرای همیشه از ذهن خود پاک نمایند؟ آیا بعد از احمدی نژاد رئیس جمهوری خواهد آمد که در شجاعت (سیاست خارجی -استقلال  ازسایرقوا-تصمیم گیری در اوج بحران- حمایت از مجموعه زیردستان)بتواند مانند احمدی نژاد عمل نماید ؟ برای پاسخ به این سوالات و شاید صدها سوال دیگر ناگزیریم تا به برسی منش احمدی نژاد در برخورد با مخالفان پرداخته وآن را ازجوانب مختلف بررسی نمایینم. ظهور مکتب احمدی نژادیسم (اگربتوانیم به معنای واقعی یاخیالی آن رادرذهن بپرورانیم)در جامعه ای که همگان در سالهای گذشته بر ضعف قوه مجریه در برخورد با بحرانها اذعان داشته اند و ریاست براین قوا خود برای گردانندگان آن به یک بحران حاد تبدیل شده بود(برای مثال وقتی اصلاح طلبان از برخوردبا دانشجویان انجمن اسلامی در دوران خاتمی از ایشان گلایه می نمایند ایشان نداشتن اختیار وتوان لازم برای دفاع از این موضوع را مطرح می سازد اگر چه در درازمدت مشخص شد دولت اصلاحات به شعارهای خود نیز پایبند نیست وآنها را به رسمیت نمی شناسد)احمدی نزاد توانست با مدیریت خود بر قوه مجریه اقتدار ریاست جمهوری را برای کسانی که در بدنه این قوا از ضعف و ندانم کاری های  آن رنج می بردند دوباره به آن برگردانده و حتی در آنسوی این فرضیه پارا فراتر از آن نهاده و با بیان اینکه مجلس در راس همه امور نیست و قوه مجریه در راس امور است بزرگترین چالش و تقابل را با بزرگترین نهاد قانونگذاری و نظارت که همان خانه ملت بود مطرح و بتواند مخالفان خود را چندین گام به عقب رانده و در دیدگاه حامیان خود به یک اسطوره شجاع بدل گردد. از دیدگاه مخالفان احمدی نژاد ایجادتصمیمات آنی و کمتر کارشناسی شده در مسائل اقتصادی-تندروی دربرخوردبا مخالفان داخلی و منتقدان سیاسی -تورم و گرانی-افزایش بیکاری و همه و ... مسائلی که گاها ریشه در بحرانها و فشارهای غرب ازجمله تحریمهای اقتصادی جدید دول غربی و اروپای دنباله روی آمریکا ئیان دارد بعنوان یک وزنه سقوط این تئوری یا مکتب جدید است که درشرایطی نهادینه شده است که تنها 8 سال برای گسترش وبیان ان در جامعه زمان لازم بود. احمدی نژاد اینک درآنسوی مرزها به عنوان رجلی سیاسی با اندیشه ها و روشهای اختصاصی برای خود مطرح شده است و حتن وی از ایشان بعنوان یک تئوری پرداز مسائل تاریخی-اقتصادی و اجتماعی-مدیریتی یاد می نمایند . به نظر نمی رسد شجاعت ریاست جمهور احمدی نژاد -ساده زیستی-حمایت از زیردستان- به استقبال بحران و خطرهای بزرگ رفتن-طنز و مضحکه خواندن تهدیدات و برخورد با انتقادات-و... سبب شده است تا قوه مجریه و در راس آن رئیس جمهور به عنوان دومین مقام عالی جمهوری اسلامی ایران  جان و حیات تازه بگیرد و همین عوامل از وی اسطوره ای ساخته است تا سالیان بعد از آن نیز هر شخصی که بر این کرسی تکیه زند با اندیشه اینکه می تواند مانند احمدی نژاد فکرو عمل نماید خود بزرگترین بحران برای وی و دولت ایشان باشد. اینک احمدی نژاد به تاریخ و سیاست درسی خواهد دادکه همگان از آن بعنوان ظهور مکتب احمدی نژادیسم یاد خواهندکرد وبعید است تاقرنها این موضوع از تاریخ -یاد و خاطرجهانیان کنار گذاشته شودوبرهمین اساس دربرگشت احمدی نژاد از آخرین سفربین المللی خود با موجی ازدلگرمی و استقبال طرفدارانی روبه رو می شود که شاید بزرگترین حامیان این مکتب هستند و با شعارهایی از جمله: احمدی ساده زیست-ریشه کن صهیونیست چپ راست کارگزار-علیه خدمت گزار روبه رو می شود.
 راک نیوز :کاربران گرامی آنچه در بالا آمده نظر نگارنده میباشد واین پایگاه خبری براساس اصل امانت داری دخل وتصرفی در آن ندارد.



تاریخ انتشار : 10 مهر 1391 11:44



» اخبار مرتبط:

  • احمدی​نژاد با یک پژو پارس و چهار ماشین اسکورت در تهران تردد می​کند
  • شوخی معنادار روحانی با احمدی‌نژاد
  • شعار جدید احمدی‌نژاد در اواخر دولتش +عکس
  • شوخی روزنامه مردم سالاری با وزرای احمدی‌نژاد و مشایی
  • پیش‌بینی آینده محمود احمدی‌ نژاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler