مشروح اخبار


» ۳۸۰۰ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی و تعمیر می شود



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: عملیات بازسازی و تعمیر ۳۸۰۰ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله اردیبهشت ماه امسال در استان در حال انجام است.

به گزارش راک نیوز "عزیز فیلی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد میانگین جمعیت روستایی کشور را حدود ۲۳ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: جمعیت روستایی  کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر بوده و بیش از ۴۵ درصد کل جمعیت استان است که نشان می‌دهد ما باید بحث ارائه خدمات ویژه به روستاها را به صورت جدی پیگیری کنیم. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح های هادی،آسفالت معابر، اجرای طرح‌های بازآفرینی روستایی و بحث بازآفرینی بافت‌های فرسوده گچساران را از جمله اقدامات شاخص بنیاد مسکن استان برشمرد و افزود: اقدامات بنیاد مسکن در حوزه آسفالت مطلوب بوده است و به نوعی نهضت آسفالت در روستاهای استان تحقق یافت.
وی بیان کرد: بازسازی بافت‌های فرسوده ۹ هزار و ۸۶۰ واحد مسکن در کشور تعریف شده این در حالی است که بازسازی بافت فرسوده سه هزار واحد در شهر گچساران در حال انجام است که در مقایسه با آمار کل کشور کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود.
فیلی عنوان کرد: زلزله ۱۲ اردیبهشت امسال در شهرستان‌های بویراحمد و دنا خسارت‌های زیادی را به روستاها و مناطق شهری وارد کرد که با پیگیری‌های انجام شده تسهیلات خوبی به این موضوع اختصاص داده شد و هم ‌اکنون سه هزار و ۸۰۰ واحد در این شهرستان‌ها در حال بازسازی، نوسازی و تعمیر است.
وی اظهار داشت: امسال در بنیاد مسکن استان بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی باید کار کنیم و بنیاد مسکن از این حیث بزرگ‌ ترین دستگاه اجرایی استان است. 
هادی درفشی معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این آیین عنوان کرد: برنامه بنیاد مسکن در روستاها نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی است که در یک برنامه ۱۰ ساله دو میلیون واحد را تعهد کردیم و تاکنون توانسته‌ایم حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار از این واحدها را به اتمام برسانیم.
وی با اشاره به وقوع  زلزله اردیبهشت‌ماه امسال در استان، اظهارداشت: واحد‌های مسکونی زیادی در این زلزله آسیب دید که با ابلاغ اعتبارات تا قبل از بارندگی‌ها امیدواریم بتوانیم جهش‌های بزرگی برای بازسازی، نوسازی و تعمیر این واحدها داشته باشیم.
در این آیین از خدمات ابراهیم فرزانه تقدیر و حسین جنتی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.



تاریخ انتشار : 26 مهر 1397 14:31



» اخبار مرتبط:

  • حدود 50 درصد خانه‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد سند مالکیت دارند
  • رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران:نوسازی 400 واحد مسکونی روستایی تا پای ...
  • 50هزار واحد مسکن روستایی در کهگیلویه وبویراحمد نیازمند بازسازی است
  • بازسازی یکهزار واحد مسکونی فرسوده دوگنبدان امسال انجام می شود
  • آغاز بازسازی 20 هزار واحد مسکونی سیلزده در لرستان،ایلام و خوزستان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام