مشروح اخبار


» سرنخ ادعای شنود شهردار تهران /تلاشی مذموم و ناکام



حجت الله میرزایی که مصاحبه با خبرنگار اقتصاد آنلاین در مورد ماجرای شنود شهردار را تکذیب کرده بود در گفت‌وگو با انصاف نیوز ضمن اظهار این ادعا که این موضوع انتقامی از طرف خبرنگار است، دلیل استفاده از واژه‌ی شنود را در مصاحبه فقط توضیحاتش راجع به توییت یاشارسلطانی بیان کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ حملات سریالی یاشار سلطانی و اطرافیانش علیه افشانی که با توئیت های قومیتی به نتیجه ای نرسیده بود با طرح ماجرای شنود هم نتوانست افکارعمومی را با خود همراهی کند.
حجت الله میرزایی که مصاحبه با خبرنگار اقتصاد آنلاین در مورد ماجرای شنود شهردار را تکذیب کرده بود در گفت‌وگو با انصاف نیوز ضمن اظهار این ادعا که این موضوع انتقامی از طرف خبرنگار است، دلیل استفاده از واژه‌ی شنود را در مصاحبه فقط توضیحاتش راجع به توییت یاشارسلطانی بیان کرد.

این در حالی است که فائزه مومنی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «میرزایی با میل خودش با من مصاحبه کرد.»

از سوی دیگر یاشار سلطانی هم می‌گوید: «آقای میرزایی در فایل صوتی توضیحاتی راجع به شنود می‌گویند که در توییت‌های من نبوده است.»

متن کامل گفت‌وگوی خبرنگار انصاف نیوز با فائزه مومنی، خبرنگار اقتصادآنلاین، حجت الله میرزایی، یاشار سلطانی و محمدعلی کریمی، مسوول روابط عمومی شهردار و مشاور سابق شهردار را در ادامه بخوانید:

خبرنگار: میرزایی با میل خودش مصاحبه کرد

فائزه مومنی خبرنگار اقتصادآنلاین به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «میرزایی با میل خودش با من مصاحبه کرد و قرار نیست برای من مشکلی پیش بیاید فکر هم نمی‌کنم افشانی شکایتی بکند.»

بعد از آنکه خبرنگار اقتصاد آنلاین فایل صوتی مصاحبه با میرزایی را در فضای مجازی پخش کرد، به دلیل کیفیت پایین صدا بسیاری این احتمال را دادند که این فایل اصلی نباشد. اما مومنی در مورد این موضوع به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «صدای بی کیفیت فایل پخش شده به دلیل این است که گوشی تلفن من مشکل دارد و خراب است. حتی همین حالا که با شما صحبت می‌کنم و تلفن در حالت اسپیکر است هم با مشکل صدای شما را می‌شنوم.»

 

مومنی در ادامه بیان کرد: «من هیچ کار غیر قانونی نکردم و یک مصاحبه‌ی معمولی  مثل هزاران مصاحبه‌ی دیگر که بقیه خبرنگاران هم انجام می‌دهند  آن روز گرفتم. آقای میرزایی اگر نمی‌خواست نباید مصاحبه می کرد تا بعد آن را تکذیب کند که کار بسیار بی اخلاقی است.»

میرزایی: خبرنگار گفت حالت را می‌گیریم

خبرنگار انصاف نیوز بعد از گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین و شنیدن صحبت‌های او، برای بار دوم در مورد ماجرای شنود با حجت الله میرزایی تماس گرفت تا دلیل استفاده از واژه‌ی شنود در فایل صوتی را جویا شود. میرزایی گفت:«من هیچ صحبتی نمی‌کنم و در آن فایل که متاسفانه اقتصاد آنلاین در آن بی‌اخلاقی کرد من هیچ حرفی راجع به شنود نگفته بودم.»

اما وقتی درمورد واژه‌ی شنود در فایل سوال شد در جواب گفت: « وقتی من بگویم کمونیست یعنی من کمونیست هستم؟ از من پرسید ماجرای شنود چه بوده و من هم گفتم ماجرای شنود را آقای یاشار سلطانی توییت کرده ودر این‌باره ادعایی کرده است.»

وی در ادامه بیان کرد: «سوءتفاهمی نشده و فقط شیطنت آن خبرنگار بوده است که بعدش هم به من گفت از دست شما ناراحت شدم که یکبار با من بداخلاقی کردید، حالا می‌خواهم حال شما را بگیرم. همین خانوم فائزه مومنی این حرف را زده است، با مسوول روابط عمومی ما بداخلاقی کرده بود گفت می‌خواهم انتقامش را از شما بگیرم اما حالا تاوانش را باید پس دهد.»

فائزه مومنی به خبرنگار انصاف نیوز گفته بود آقای میرزایی از ما خواسته بود فایل صوتی پخش نشود ولی من برای دفاع از شرافت کاری‌ام آن را پخش کردم اما میرزایی در این باره گفت: «من اصلا چرا باید به شما توضیح دهم؟ ماجرای شنود را خود خبرنگار درآورده و سوالات را از همان خانم که فایل را پخش کرده بپرسید.»

سلطانی: میرزایی در مورد توییت من صحبتی نمی‌کرد

یاشار سلطانی روزنامه نگار ایرانی یک روز قبل از انتشار مصاحبه‌ی میرزایی درتوییتی نوشته بود: «برای تحریک شهردار تهران جهت عزل برخی مدیران از شنود غیر قانونی تلفن و پیامک آنها در جهت اثبات عدم وفاداریشان به افشانی استفاده شده و دست کم دو مدیر ارشد شهرداری عزل شده‌اند. نهاد‌های نظارتی چگونگی دسترسی افشانی به شنودهای غیرقانونی را آغاز کرده‌اند.»

میرزایی دلیل استفاده از شنود در مکالمه با خبرنگار را صحبت راجع به توییت سلطانی اعلام کرد ولی یاشار سلطانی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «من منابع خبر را که نمی توانم اعلام کنم و آقای میرزایی هم کامل صحبت کرده است و در مورد توییت من صحبت نمی‌کردند. من اصلا در توییتم به مسایلی اشاره نکردم که آقای میرزایی آنها را در فایل صوتی توضیح می‌دادند. آقای میرزایی داشتند توضیح می‌دادند که آقای افشانی ما را صدا زدند و گفتند دوتا از معاونین را شنود کردم و متوجه شدم داشتید توطئه می‌کردید؛ که در فایل صوتی هم مشخص است. در صورتی که در توییت من توضیحی داده نشده است. خود من هم اگر به یقیین نمی‌رسیدم این مطالب را عنوان نمی‌کردم.»

کریمی:من از هیچ چیز خبرندارم

خبرنگار انصاف نیوز برای صحت و سقم علت برکناری معاون سابق شهرداری با محمدعلی کریمی، مشاور سابق محمدعلی افشانی تماس گرفت اما وی اعلام بی‌اطلاعی کرد و گفت: «من هیچ چیز نمی‌دانم و سوالاتتان را از کسانی بپرسید که ادعا می‌کنند. من دیگر عضو شهرداری نیستم و از هیچ چیز هم خبرندارم.»



تاریخ انتشار : 29 مهر 1397 07:05



» اخبار مرتبط:

  • شهردار پایتخت به پویش «فرزندت کجاست» پیوست
  • رسوايي تكرار شنود
  • انتصابات جدید در شهرداری شیراز + اسامی
  • خاتمی: لااقل شنود را کامل منتشر کنید/رمزگشایی از فایل صوتی «اعتراف خاتمی»
  • «امیر میرزایی حکمتی» از اعدام رهایی یافت + عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler