مشروح اخبار


» غفلت از آسیب های اجتماعی ممکن است ما را از توسعه متوازن باز دارد



علی محمد احمدی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان گفت: غفلت از آسیب های اجتماعی ممکن است ما را از توسعه همه جانبه باز دارد و در دیگر حوزه ها دچار چالش کند.

به گزارش راک نیوز , علی محمد احمدی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان، اظهار  داشت: اگر صرفا روی مسائل عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی متمرکز شویم و به مسائل و آسیب ها و آفت های اجتماعی، هم سو و هم جهت با دیگر حوزه ها توجه نشود، این حوزه ها هم دچار آسیب خواهند شد.

احمدی به مسائلی از جمله خودکشی، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و دیگر آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: به این مسائل و برنامه ها در این حوزه با نگاه مطالعاتی، علمی، پژوهشی، آموزشی و مشاوره ای توجه شود.

وی به ۱۴ میلیارد اعتبار تخصیص یافته در حوزه آسیب های اجتماعی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: همه برنامه ها در این حوزه خروجی محور باشد و از موازی کاری، درهم ریختگی و گسستگی برنامه ها دوری شود چرا که جامعه از روش های متنوعی از جمله شبکه های مجازی در معرض آسیبب جدی است.

استاندار با بیان اینکه، پیامد آسیب های اجتماعی به مراتب از دیگر حوزه ها مخرب تر است، تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی در بحث منابع، اعتبارات، برنامه ها و در اجرا، دستگاه های فرهنگی و متولی حوزه اجتماعی را یاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با بیان اینکه، ستاد آسیب های اجتماعی و کارگروه اجتماعی و فرهنگی برای توجه بیشتر به موضوعات آسیب های اجتماعی ادغام شده اند، گفت: سال گذشته هفت میلیارد ریال اعتبار در این بخش به استان اختصاص یافت و امسال این عدد ۲ برابر شد.

حجت الاسلام میرمحمدی افزود: چهار میلیارد ریال از این اعتبار برای مشارکت اجتماعی است و ۱۰ میلیار ریال در حوزه آسیب های اجتماعی هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: همه سازمان های مردم نهاد در استان برنامه های خود را در این بخش ارائه می دهند که مهمترین و موثرترین از میان آنها انتخاب و اجرا می شود.
به گفته میرمحمدی، سه میلیارد ریال برای آسیب های اجتماعی و برنامه های کارآفرینی در قالب اجرای پنج برنامه به شهرستان بهمئی اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: در حوزه دانش آموزی "طرح نماد" (نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) را داریم که مجری آن آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: طرح نماد امسال در ۱۳۰ مدرسه در شهرستان باشت به اجرا در می آید.

زارع پور افزود: این طرح ملی سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۲ مدرسه استان اجرا شد و امسال به یک شهرستان تعمیم یافت.

به گفته وی، این طرح در اهداف مختلفی از جمله در توانمند سازی دانش آموزان در حوزه آسیب های اجتماعی و توجه به رشد و تکامل یکپارچه دانش آموزان به اجرا در می آید.



تاریخ انتشار : 16 آبان 1397 00:14



» اخبار مرتبط:

  • طرح ارتقای تاب‏ آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اجرا می شود
  • اجرای برنامه های خروجی محور در حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی ضروری اس ...
  • 4میلیاردریال به اوقات فراغت دانش آموزان اختصاص یافت
  • طرح ملی نشاط،کنترل، پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گچساران اجرا م ...
  • مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: میزان ازدواج به ...
  • » اشتراک گزاری خبر