مشروح اخبار


» افزایش سه برابری ابتلا به دیابت درکشور



کارشناس دیابت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شیوع دیابت در ایران در سه دهه گذشته حدود سه برابر شده است.

به گزارش راک نیوز ، مهناز همتی افزود: هم اکنون در استان ما بیش از ۱۶ هزار بیمار مبتلا به بیماری دیابت وجود دارد که حدود ۵۲ درصد بیماران شناسایی شده شهری و ۴۸ درصد آن‌ها نیز روستایی هستند.

وی بیان داشت: در جمعیت شهری حدود ۶۶ درصد بیماران شناسایی شده زنان و ۳۴ درصد را مردان تشکیل داده و در جمعیت روستایی ۷۰ درصد جمعیت شناسایی شده را زنان و فقط ۳۰ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

همتی افزود: این بیماری ممکن است در مدتی طولانی بدون علامت باشد که تقریباً نیمی از آنان، از بیماری خود بی خبرند اما در بسیاری از بیماران در زمان تشخیص، عوارض میکروواسکولار بروز کرده است.

وی ادامه داد: شیوع دیابت در کل جهان در حال افزایش شدید است و کنترل مطلوب قندخون، فشارخون بالا و دیس لیپیدمی، در کنترل بیماری دیابت نوع دو نقش مهمی ایفا می کنند.

همتی خاطرنشان کرد: بیش از نیم میلیون کودک و نوجوان در جهان دیابت نوع یک دارند و سالانه پنج میلیون مرگ در جهان بر اثر دیابت رخ می‌دهد.

کارشناس برنامه دیابت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حدود پنج میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد که نیمی از آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.



تاریخ انتشار : 23 آبان 1397 11:15



» اخبار مرتبط:

  • کارشناس دیابت و فشار خون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان: دیابت شا ...
  • دعوت رئيس هئيت ورزشي ازبيماران خاص كهگيلويه جهت حضور در مسابقات كشوري+جزییا ...
  • به مناسبت هفته جهانی دیابت همایش پیاده روی همگانی در کهگیلویه و بویراحمد ب ...
  • علت پنهان ناتوانی جنسی همسران
  • چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • » اشتراک گزاری خبر