مشروح اخبار


» مرگ یک مادر باردار در بیمارستان ولی عصر نوراباد ممسنی



صرف نظر از همۀ آزردگی‌های دوران بارداری برخی از زنان روزهای قبل از زایمان را صرف برنامه‌ریزی برای اتفاق‌های بعد از تولد نوزادشان مانند تزیین اتاق بچه یا یادگیری خواندن لالایی می‌کنند، تا اینکه روز موعد فرا میرسد اگرچه به لطف تکنولوژی های جدید ماه ها قبل از زایمان جنسیت مسافر در راه خانواده ،مشخص است اما لحظه تولد برای هر مادر و پدری آنقدر لذت بخش است که در میان همه خوشی ها و سختی های زندگی اقتصادی امروزی گم نشود.

صرف نظر از همۀ آزردگی‌های دوران بارداری برخی از زنان روزهای قبل از زایمان را صرف برنامه‌ریزی برای اتفاق‌های بعد از تولد نوزادشان مانند تزیین اتاق بچه یا یادگیری خواندن لالایی می‌کنند، تا اینکه روز موعد فرا میرسد اگرچه به لطف تکنولوژی های جدید ماه ها قبل از زایمان جنسیت مسافر در راه خانواده ،مشخص است اما لحظه تولد برای هر مادر و پدری آنقدر لذت بخش است که در میان همه خوشی ها و سختی های زندگی اقتصادی امروزی گم نشود.

حالا تصور کنید به کانون 3نفره یک خانواده درنوراباد ممسنی روز عید قرار است نوزادی اضافه گردد که پسر خانواده باشد وچه عیدی خواهد شد در همین یکشنه ای که میلاد پیامبر نبی اکرم بود.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ اما حالا وقتی بوق های تماس موبایل تمام میشود در آنسوی خط صدای مردی را می شنوم که درپشت زمینه صدایش تلاوت قران شنیده می شود و بوی تسلیت .! 
روای گزارش ما میگوید :ساعت حدودا 7ونیم صبح یکشنه همسرم را برای زایمان به بخش زایشگاه بیمارستان  دولتی ولی عصر ممسنی بردم و کار های پذیرش انجام شدو مامای خصوصی که در طی دوران بارداری برای هممسرم انتخاب

نمودم وی را همراهی میکرد .
او میگوید :ما که چشم انتظار خبر تولد فرزندم بودیم که به یک باره خبر دادند حال همسرم بد شده و مرتب پزشکان متخصص و بیهوشی را می دیدم که در رفت آمد بودند.

سیدمهرداد موسوی می گوید انتظار و نگرانی ما هم چنان لحظه به لحظه زیاد می شد آنها گاهی به ما امیدواری می دادنند تا اینکه حدود ساعت 10 بود که "خبرفوت همسرم را به ما اعلام کردند.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی براینکه در طول این مدت چه اقدامات پزشکی انجام می دانند بابی اطلاعی می گوید کسی نمی داند شاید اصلا در همان زمان اولیه همسرم فوت کرده باشد و می خواستند از ترس هرگونه برخورداحتمالی به مانگویند و زمان را مدیریت کنند.

از او می پرسم آیا همسرتان سابقه بیماری و ناراحتی داشته که درجواب می گوید هیچگونه بیماری و یا علائمی در تمامی آزمایشات و معاینات قبلی وی وجود نداشته و با پای خودمان همسرم را با شرایط طبیعی وبرای زایمان به زایشگاه بردیم.

میگوید همسرش 37 سال بیشتر سن نداشت و این زایمان دوم او بود که بعلت سختی های زایمان اول که طبیعی انجام داده وبارها به پزشک متخصص مراجعه وتقاضای سزارین را داشتیم اما هر بار پزشک می گفت انجام عمل سزارین برای ماممنوع شده است.

وی با این باور که اگر با سزارین  همسرش موافقت می کردند الان زن وفرزندم را ازدست نداده بودم اما اضافه می کند که اکنون از کسی شکایتی ندارم و برخی از آشنایان که  پیگیری کردند می گویند قصور پزشکی  صورت نگرفته است .

این شوهر داغدار که دوعضو خانواده اش را از دست داده با صبوری می گوید: ولی نحوه خدمات دهی در زایشگاه بیمارستان ولی عصر ممسنی انقدر مطلوب نیست که همسرم وخیلی دیگر از زنان باردار از آنجا رضایت داشته باشند و نوعی استرس ناشی از کم توجهی همسرم را همراهی می کرد.

واز رسانه ها می خواهد تا این موضوع را پیگیری کنند و معتقداست اگر در شرایطی با سزارین موافقت کنند شاید هرگز چنین اتفاقاتی نیفتد.
به گزارش راک نیوز  ،با اینکه هنوز علت دقیق مرگ مشخص نشده اما گویا وی از آمبولی و برخی نیز از بالارفتن فشار وقند از جمله دلایل بروز حادثه خبر می دهند البته هنوز هیچ یک از این موارد تایید نشده و تنها در حد ادعا می باشد.
دراین بین اما اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ازگزارش نهایی  بررسی ابعاد دقیق  واسناد پزشکی ضمن آنکه میتواند در بیان علت دقیق فوت تاثیرگذار باشد قطع به یقین در آگاهی بخشی به دیگر مادران باردار نیز می تواند تاثیر دوچندان بمنظور جلوگیری از بروز چنین حوادثی را بهمراه داشته باشد.

 دکتر کرمی متخصص زنان وزایمان در گفتگو با راک نیوز در پاسخ به این سوال که آیا آمبولی میتواند عامل مرگ مادر و نوزاد در هنگام تولد باشد می گوید :معمولا 2نوع از آمبولی وجود دارد که در هنگام زایمان خطر مرگ مادر را حتی از نوزاد بیشتر می کند اما با توجه به اینکه هیچ اطلاعاتی از پرونده پزشکی این مادر متوفی دردسترس نیست لذا امکان اظهارنظر قطعی وجودندارد و هر احتمالی ممکن وجود داشته باشد .

وی در مورد علت عدم موافقت پزشک معالج با سزارین با توجه به تجربه ای که خودشان دارند می گوید : صرف اینکه خانم بارداری مراجعه کند وبگوید درد دارم نمی شود که سزارین را برای وی پیشنهاد داد والبته که درد زایمان طببیعی اول برای ماردان سخت خواهد بود و اکثر مادران چنین دردی را تجربه کرده اند اما از سوی دیگر هم نباید فراموش کنیم که پروتکل های جدید وزارت بهداشت به دلایلی تجویز عمل سزارین را خیلی خیلی سخت کردند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ،علیرغم پیشرفت رو به رشد علم پزشکی خبر مرگ یک مادر باردار می تواند تا حدود زیادی قابل باور نباشد اما متاسفانه بازهم از گوشه کنار کشور شاهد این چنین اخباری مانند اتفاق تلخ روی داده در بیمارستان ممسنی هستیم.

درحالیکه در کلان شهرها مادران روزها و شاید هفته ها قبل از زمان تولد برای ثبت تولد فرزندانشان در روزهای خاص با شماره های رند مانند 7/7/97 در پشت اتاق عمل بیمارستان های خصوصی برای سزارین صف می بندند و پروتکل های وزارت بهداشت به بهای تراول های تانخورده نادیده گرفته می شود ، ممکن است همین مخالفت ها و پروتکل ها در بیمارستان های دولتی با کمی انعطاف نه برای تاریخ تولدهای رند بلکه برای نجات جان یک مادر و فرزند بتوانند گره گشا باشند ، اگر درهمین یک مورد نگویند باید "مرقانون" اجرا شود.

واضح است که هر پدر و مادری فرزندش را بی حد و اندازه دوست دارد و بچه ها با خود دنیایی از شادی و لذت را برای زندگی هر زوجی به ارمغان می آورند، آنها لحظات شادی آفرینی به والدینشان هدیه می کنند که با دشواری و سختی بزرگ کردنشان قابل مقایسه نیست،اما در پس این چنین حوادثی نه تنها خبری از شادی نیست بلکه  ممکن است فرزند ویا فرزندان بازمانده ای باشند که برای مهر و گرمی حضور مادر همیشه وهمیشه حسرت بخورند.

پایان تلخ حادثه وقتی رقم می خورد که بجای نوشتن نام فرزند دوم در صفحه از شناسنامه مادر ،بایستی بر سنگ سردی به یادگار روز وفات "فرشته آزاد" مادری باردار نوشته شود که بجای ذوق و شوق وشب زنده داری بچه داری ، در آرامستانی ابدی آرام بگیرد/ گزارش : خدایاردرخش



تاریخ انتشار : 7 آذر 1397 00:10



» اخبار مرتبط:

  • شکایت از عاملان قصور در مرگ مادر و نوزاد دربیمارستان امام خمینی دهدشت/ادعای ...
  • تولد نوزاد تپل مپل 5 کیلویی در شیراز+عکس
  • اتفاق عجیب در بیمارستان امام سجاد یاسوج؛ نوزاد دختری که پسر شد!
  • مرگ مادر باردار در حاجی آباد هرمزگان
  • دوختن دهانه رحم در زنان باردار
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام