مشروح اخبار


» کاهش 60 درصدی حوادث ناشی از کار در کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوادث ناشی از کار در استان طی 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد کاهش یافته است.


عباس نورمحمدی در گفتگو با راک نیوز افزود: طی مدت یاد شده شاهد ثبت و گزارش 29 مورد حادثه ناشی از کار در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی استان بوده ایم که این رقم در زمان مشابه سال قبل 71 مورد بوده است.

وی ادامه داد:28 نفر از حادثه دیدگان مرد و یک نفر زن می باشد.

نورمحمدی تصریح کرد: همچنین 23 مورد کسانی که دچار حادثه ناشی از کار شدند متاهل هستند که به طور یقین این موضوع به معیشت آنان لطمه می زند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکثریتحوادث ناشی از کار در محیط های کاری به علت بی احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی است.

نورمحمدی ادامه داد: بر اساس ماده 65 قانون تامین ‌اجتماعی، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، کارفرما مکلف است اقدامات لازم اولیه را برای جلوگیری از تشدید وضعیت‌ حادثه دیده انجام و مراتب را طی سه روز اداری از تاریخ وقوع حادثه به صورت کتبی به سازمان تامین ‌اجتماعی اطلاع دهد.

وی تصریح کرد: قانونگذار، برای جلوگیری از بروز بیماری و کاهش حوادث ناشی از کار در محیط کارگاه، کارفرما را مکلف به رعایت استانداردهای شغلی و ایمنی محیط کار کرده ولی درعین حال برای حفظ سلامت جسمی و روحی بیمه ‌شده در مواقع بروز حوادث ناشی از کار نیز تکالیفی برعهده کارفرما نهاده است.

گفتنی است براساس ماده 65 قانون تامین ‌اجتماعی چنانچه کارفرما برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه ‌دیده متحمل هزینه ‌هایی شود، از آنجایی که بیمه‌ شده تحت ‌پوشش تامین ‌اجتماعی است و این سازمان مکلف به ارائه خدمات درمانی به بیمه ‌شدگان است، کارفرما می ‌تواند برای دریافت هزینه ‌های خود به سازمان تامین ‌اجتماعی مراجعه تا برابر مقررات در این خصوص اقدام شود.
کاهش 60 درصدی حوادث ناشی از کار در کهگیلویه و بویراحمد

کارفرما باید طی سه روز اداری گزارش حادثه را به صورت کتبی به اطلاع سازمان تامین اجتماعی برساند، اما در مواردی که کارفرما گزارش حادثه را خارج از مهلت تعیین شده به شعب تامین اجتماعی ارائه می کند، به منظور مساعدت و جلوگیری از تضییع حقوق بیمه شدگان، واحدهای اجرایی مجاز خواهند بود، پس از دریافت گزارش حادثه نسبت به بررسی و انطباق آن با ماده ٦٠ قانون تامین اجتماعی اقدام کنند.

گفتنی است شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد98هزار و 312 نفر است .

تعداد کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان نیز 9 هزار و 663 کارگاه می باشد.

بر اساس آخرین آمار، استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 720 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آن زیر پوشش تامین اجتماعی هستند. 

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 13 آذر 1397 22:32



» اخبار مرتبط:

  • بیمه شدگان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد5درصد افزایش یافتند
  • 5500بازرسی از کارگاه‌های مشمول تأمین اجتماعی در گچساران
  • کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در کهگیلویه ایجاد می شود
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ه ...
  • نورمحمدی خبرداد؛ برقراری حق مستمری کارگران حادثه فولاد بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler