مشروح اخبار


» نصب دستگاهای الکترولیز نمک طعام برای گند زدایی آب در مجتمع های آبرسانی



مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد از نصب ۱۷ دستگاه الکترولیز نمک طعام برای گند زدایی آب در مجتمع های آبرسانی استان خبر داد.

ه گزارش راک نیوز ، فیض الله پاسره ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین شش دستگاه جدید الکترولیز نمک طعام برای گند زدایی آب در مجتمع های آبرسانی استان خریداری شده و نصب خواهد شد.

پاسره با تاکید بر اینکه روش الکترولیز نمک طعام را نیز برای اولین بار در استان عملیاتی کردیم، ابراز داشت: در این روش، گند زدایی آب به جای استفاده مستقیم از کلر به وسیله نمک و در خود آب صورت می گرد و این روش هم کم خطر تر و هم با هزینه بسیار کمتری انجام می شود.

پاسره با بیان اینکه در زمینه نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی با قابلیت ذخیره سازی برق، اولین دستگاه دولتی در استان و دومین در میان شرکت های آب و برق کشور بودیم، ابراز داشت: این پنل خورشیدی متشکل از ۳۴ پنل ۳۲۰ ولتی است.

وی افزود: این پنل روزانه در اوج مصرف ۶ ساعت بازدهی مفید دارد و قابلیت ذخیره سازی ۱۲۰ کیلوولت ساعت برق را دارد و در شب و روزهای ابری که خورشید نیست، از این ذخیره استفاده می کند و در نهایت اگر ذخیره به پایان برسد به برق شهر متصل می شود.

مدیر عامل آبفار استان با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: کوچک سازی، برون سپاری و استفاده از تکنولوژی های جدید گوشه ای از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در کاهش هزینه ها و تحقق فرامین اقتصاد مقاومتی بوده است.

پاسره بیان کرد: همچنین خرید و نصب ۲۱ دستگاه کنتور هوشمند از دیگر اقدامات ما در چند سال اخیر بود که به میزان قابل توجهی هزینه های آبرسانی با تحقق آن کاسته شده و هدر روی آب را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

پاسره با اشاره به بازدید کارشناسان حوزه اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه استان به گوشه ای از اقدامات آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه قرائت آنلاین و صدور آنی و پرداخت در محل قبوض از جمله اقدامات انجام گرفته در آبفار است.

وی افزود: همچنین برون سپاری خدمات و آبرسانی سیار، واگذاری خرید لوله و ماشین آلات به بخش خصوصی، راه اندازی سامانه برخط موقعیت تاسیسات آب (web GIS) و تعریف دقیق فرایندهای خرید و انجام پروژه های عمرانی تنها بخشی از برنامه های ما برای پیشبرد بهتر امورات، کاهش هزینه ها و البته خدمات رسانی بهینه به روستائیان استان است.



تاریخ انتشار : 19 آذر 1397 17:11



» اخبار مرتبط:

  • ارتقاء 5.5 درصدی شاخص برخوداری از آب شرب در روستاهای كهگیلویه و بویراحمد کد ...
  • مجتمع بزرگ آبرسانی گوشه و مزدك افتتاح شد/تقدیر فیلی از پاسره
  • خرید 20 دستگاه الکترولیز نمک طعام در کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد: 118 روستا با تانکر آ ...
  • 87درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler