مشروح اخبار


» اولین واکنش ها به اظهارات سردار هاشمی در دانشگاه علمی کاربردی دهدشت ؛ چرا نیروها را برای آموزش به مسجد سلیمان فرستادید؟؟؟محصول شرکت پتروشیمی دهدشت پلی اتلین سنگین است و محصول پتروشیمی مسجد سلیمان اوره و آمونیاک !+لیست نیروهای متخصص کهگیلویه ای




به گزارش راک نیوز از شهرستان کهگیلویه درپی انشتار سخنان سردار هاشمی پور نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی دهدشت ( اینجا بخوانید) واکنش های زیادی به همراه داشته است .

یکی از نیروهای کهگیلویه ای شاغل در عسلویه در واکنش به اظهار ات عدل هاشمی پور متنی را به دفتر راک نیوز ارسال که عیننا آن را در زیر منتشر نموده ایم :  

این نقد از دید سیاسی نیست و اینجانب حتی در دفاع از شما در تاریخ 18/09/97مقاله ای نوشته ام و این نوشته بدون جانب گرایی و از دید فنی است.

 1-جناب آقای هاشمی پور شما ذکر کرده اید : هرچه گشتیم یک نیروی فنی که کارمهندسی کرده باشد برای پتروشیمی پیدانکردیم تا اینکه یک نفر از عسلویه آوردیم** باید از شما پرسید : آیا جایی را سراغ دارید که فرزندان کهگیلویه بزرگ قله های افتخارآنرا فتح نکرده باشند.کجا به دنبال نیروی فنی جستجو کرده اید که نیافتید؟؟

 

شما در جمع دانشجویان حرفهایی زدید که توهین به شهرستان و مهندسانی بود که زاده کهگیلویه بزرگ هستند و عمر خود را در راه اعتلای کشور و صنعت نفت با وجود همه مشکلات و سختی ها از جمله دوری از خانواده و هوای سمی و انواع بیماری های صنعت نفت و پتروشیمی گذرانده اند آیا چنین سخنانی ظلم به تمامی مهندسان و شاغلان فنی شهرستان و خانواده های آنان که در همه جای ایران عزیز وجود دارند و آرزو دارند با تخصص و کار خود ،شهرستان خود را بر اوج قله های افتخار برسانند نیست.

در همین شهرستان کهگیلویه بزرگ از بالاترین سطح فنی یک پتروشیمی که مدیرتولید است تا پایین ترین سطح آن از هر رده کاری افراد متعددی داریم که شما نیاز به گشتن ندارید و فقط لازم است چشم باز کنید و ببینید.

 

 درثانی بر فرض محال حرف شما درست باشد و نیروی فنی در استان پیدا نکردید،چرا همه رو مقصر میدانید به جز خودتان که از مسئولان این شهرستان بوده اید و هستید؟.

استان ما دارای میدان نفتی گچساران است که بزرگترین میدان نفتی ایران و سومین میدان بزرگ نفتی جهان است.سه دانشگاه در استان اعم از آزاد و دولتی به تدریس رشته های مختص نفت و شیمی از کاردانی تا دکتری میپردازند.قریب به چندین  سال است اسم استان با اسم نفت و گاز گره خورده است.

ما چوب کاری را میخوریم که هیچ کس در استان و شهرستان سرجای خود قرار نگرفته و خود شما هم در مجلس که در کمیسون انرژی هستید میبینید افرادی در این کمیسیون عضو هستند که نه تخصص این حوزه را دارند نه تحصیلات این حوزه را.

شما و قبل از شما چه کرده اید برای آموزش افراد دانشجو که اینچنین طلبکارید؟؟در کجای استان و شهرستان ارتباط صنعت و دانشگاه برقرار است که چنین توقعی دارید؟؟من از شما میپرسم چرا در شهرستان های  تبریز و مشهد که با نفت کیلومترها فاصله دارند تمام پتروشیمی ها و شرکت های نفت را در انحصار خود درآورده اند؟؟جوابش واضح است به علت نفوذ سیاسی و مدیریت درست مسئولان استان شان است که حتی برای گرفتن یک منشی در عسلویه که نیاز به تخصص خاصی ندارد از تبریز و مشهد نفر می آورند.

حال تا آنجا که میدانیم شما حتی از مدیریتی که برای پتروشیمی آورده اند جناب آقای صاحب نسق بی اطلاع بودید و حتی در مراسم معارفه ایشان به نشانه اعتراض شرکت نکرده اید.دوستان بهتر است بدانند که آقای صاحب نسق قبل از این مدیر عامل پتروشیمی بو علی سینا در ماهشهر بوده اند که آتش سوزی بزرگ در این پتروشیمی که چند روز شعله ور بود وحتی عربستان را به خوشحالی واداشت در زمان مدیرعاملی ایشان اتفاق افتاد.

 _2در مورد اینکه فرموده اید : اصلا دلم نمی خواهد پتروشیمی الان افتتاح بشود و دلم می خواهد تا ده سال طول بکشد ** باید بگوییم از خودتان میپرسم که آیا مسند نمایندگی مجلس، مسندی است که نماینده مردم احساسی صحبت کند یا عقلانی؟؟

شما خوب میدانید که تولید نهایی پتروشیمی دهدشت که300هزار تن پلی اتلین سنگین در سال است و با توجه به قیمت تقریبی هرتن پلی اتیلین سنگین که 1100 دلار است این شرکت با احتساب دلار 10هزارتومنی در سال میتواند 330میلیون دلار درآمد ناخالص داشته باشد.

 

حال چگونه میتوانید در یک محیط دانشگاهی بگویید دلم میخواهد 10سال طول بکشد؟؟شما برای خدمت به مردم آمده اید یا برای دلتان؟

3-شما فرموده اید: حدود۴۵نفر در پتروشیمی مسجدسلیمان دارند آموزش می بینندوحقوق می گیرند تا روزی که پتروشیمی دهدشت شروع به کار کردنخواهیم نیروی غیربومی بیاوریم .

اولا این 45 نفر را به کدامین معیار انتخاب کرده اید و اگر نیاز به نیرو برای آزموش بود چرا هیچگونه اطلاع رسانی یا آزمونی در این باب انجام نشده بود؟؟

ثانیاً :چرا نیروها را برای آزموش به مسجد سلیمان فرستادید؟؟؟محصول شرکت پتروشیمی دهدشت پلی اتلین سنگین است و محصول پتروشیمی مسجد سلیمان اوره و آمونیاک است که از لحاظ فرآیندی کاملا متفاوت از هم هستند.

در آخر باید ذکر کنم که لیستی از مهندسین فنی و متخصص در اختیار نشریه قرار داده ایم که در صورت صلاحدید میتوان آنرا منتشر کرد .


سیداسماعیل محمدی مهر-مهندس شاغل در عسلویه



تاریخ انتشار : 21 آذر 1397 13:15



» اخبار مرتبط:

  • حمله عدل هاشمی به منتقدین : اصلا شما می فهمید پتروشیمی یعنی چه ؟ /دلم می خو ...
  • تغییر در شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت/انتصاب سرپرست جدید در غیاب نماینده کهگیل ...
  • فرزند شایسته کهگیلویه و بویراحمد رییس امور اداری طرح آمونیاک و اوره پتروشیم ...
  • طی حکمی: یک کهگیلویه و بویراحمدی معاونت امور اداری طرح آمونیاک و اوره پتروش ...
  • بزرگواری گفت :پتروشیمی دهدشت 2 درصدپیشرفت فیزیکی دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • km

    • 26 آذر 1397 23:00
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    واقعا عجیبه مخصوصا بحث۴۵نفرمهندسی که فرستاده شده به مسجدسلیمان
    آقای هاشمی چه جواب منطقی میتونن داشته باشن دراین مورد؟؟!!
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler