مشروح اخبار


» نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری در گچساران افتتاح می شود/ امید زوج های نابارور، بارور می شود



رئیس مرکز آموزشی و درمانی بی بی حکیمه (س) دوگنبدان گفت: نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای آینده در مرکز آموزشی و درمانی بی بی حکیمه (س) شهر دوگنبدان افتتاح می شود.


دکتر پردیس بخشایی در گفتگو با راک نیوز اظهار داشت: ساختمان و تجهیزات مرکز درمان ناباروری بی بی حکیمه (س) دوگنبدان کامل است و در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.
نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری در گچساران افتتاح می شود/ امید زوج های نابارور، بارور می شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز درمان ناباروری نیاز استان بوده، احداث این مرکز سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بخشایی افزود:برای راه اندازی و تجهیز این مرکز اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است که با افتتاح آن تحولی مهم در امر ارایه خدمات مناسب به زوج های نابارور ایجاد خواهد شد. 

وی در ادامه از حمایت های غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی جهت تامین اعتبار این مرکز فوق تخصصی و دکتر اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکر کرد.

این جراح و فلوشیپ نازایی و IVF ادامه داد: این مرکز با زیربنای 295 مترمربع در طبقه اول مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان ایجاد شده و ارائه دهنده خدمات کامل ناباروری به زوج های استان و دیگر استان ها است.

بخشایی افزود: با راه اندازی این مرکز جامع از مراجعه شهروندان کهگیلویه و بویراحمد به سایر استان های کشور برای درمان جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: در این مرکز فوق تخصصی ناباروری خدمات درمانی و دارویی لازم به زوج های نابارور برای بارداری و صاحب فرزند شدن ارایه می شود. 

این جراح و فلوشیپ نازایی و IVFگفت: فوق تخصص های رشته های نازایی، ناباروری، زنان و زایمان، جنین شناسی و ژنتیک برای ارایه خدمات لازم به گروههای هدف در این مرکز مشارکت می کنند. 

گفتنی است بر اساس آمارهای ارایه شده در کشور حدود 25 درصد زوج ها به دلایل مختلفی صاحب فرزند نمی شوند و ارایه خدمات درمانی مناسب در این بخش اهمیت ویژه ای دارد. 

درصد زوج های ناباور در کهگیلویه و بویراحمد منطبق با آمارهای کشوری است و به همین دلیل راه اندازی مرکزی درمان ناباروری در این حوزه ضروری است. 

حمایت ۸۵ درصدی از زوج‌های نابارور

به گفته مسئوول مرکز ناباروری آی وی اف(IVF) بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان وزارت بهداشت 85 درصد هزینه های تشخیصی - درمانی ناباروری افراد را پرداخت می کند.

بخشایی اضافه کرد: به ازای یک عمل (IVF) آی وی اف ،29میلیون ریال یارانه از سوی وزارتخانه و حدود 5 میلیون ریال را هم بیماران پرداخت می کنند این در حالیست که در گذشته کل هزینه را مردم می دادند. 

او به شرایطی که وزارت بهداشت برای استفاده از تخفیف های 85 درصدی هزینه های درمان باروری در نظر گرفته نیز اشاره کرد و افزود: زوج هایی می توانند از این تخفیف ها استفاده کنند که تاکنون بچه دار نشده اند و خانم کمتر از 38 سال داشته باشد.

به گفته دکتر بخشایی زوج هایی که از تخمک و جنین اهدایی استفاده کنند ،همچنین برای به دنیا آوردن بچه ثانویه نمی توانند از تخفیف های این طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای فیزیکی مرکز ناباروری گچساران کاملا مناسب بوده و تجهیزات و متدهای پیشرفته در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد و امکانات جهت انجام IVF،IUI، میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI )و(PGD)وجود دارد ، افزود: اتاق عمل، بخش بستری زنان و نمونه گیری از جمله بخش های مرکز نازایی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان است.

بخشایی همچنین ساعت کار مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان را غیر از روزهای تعطیل ساعت 8 تا 14 ذکر کرد.

وی مرکز درمان فوق تخصصی ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان را یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز کشور دانست و گفت: در این مرکز از امکانات و تجهیزات روز دنیا استفاده می شود و متخصصان و کادر پزشکی و درمانی مجرب و ماهر به مراجعه کنندگان خدمات ارایه می کنند.

بخشایی افزود: بهره گیری این مرکز از روش های تکمیلی ژنتیکی ،تشخیص پیش از لانه‌گزینی(PGD ) می تواند تحولی اساسی و به ارتقای ارائه خدمات بهینه در حوزه ناباروری نایل شود.

به گفته این مسئول، تشخیص پیش از لانه‌گزینی (PGD) اصطلاحی است که همه روش ‌های انتقال و آزمایش سلول‌های یک جنین پیش از اینکه در طول یک سیکل IVF درون رحم قرار گیرد، را شامل می شود. 

مسئوول مرکز فوق تخصصی ناباروری آی وی اف(IVF) بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان ادامه داد: در این روش پزشک قادر است تمامی کروموزوم‌ ها و ژن ها را بررسی کرده و در واقع تکنولوژی نوینی است که افراد با شرایط خاص وراثتی را قادر می‌سازد که از انتقال ژن‌های معیوب به فرزندان خود جلوگیری کنند. 

بخشایی یادآوری کرد: روش یاد شده می‌تواند پیش از بارداری و در واقع پیش از انتقال جنین به رحم برای تشخیص یک بیماری ژنتیکی در مراحل اولیه جنینی بکار رود.

مسئوول مرکز فوق تخصصی ناباروری آی وی اف(IVF) بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان یادآوری کرد: روش (IVF) آی وی اف که از جمله پیشرفتهای شگفت انگیز در علم ناباروری است، تحت عنوان باروری در محیط آزمایشگاه شناخته می شود.

این جراح و فلوشیپ نازایی و IVF ادامه داد: این مرکز علاوه بر بیماران استان، مراجعه کنندگان دیگر استان ها را نیز پذیرش و خدمات لازم را ارائه می دهد. 

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 27 آذر 1397 12:16



» اخبار مرتبط:

  • برای نخستین بار؛جراحی هیستروسکوپی در بیمارستان بی بی حکیمه (س)گچساران /راه ...
  • برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد؛ مرکز IVF درمان ناباروری در بیمارستا ...
  • بارداری سریع با طب سنتی، چگونه؟
  • تولد نخستین نوزاد دختر حاصل از تخمک فریزشده درشیراز
  • بچه دار شدن چه قدر آب می خورد؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler