مشروح اخبار


» ۳بیمارستان در آینده نزدیک در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود/جزییات



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۳ بیمارستان با حضور مسئولان ارشد وزارت بهداشت در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

به گزارش راک نیوز "عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه هجیر افشون مدیر کل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در میزگرد ایرنا پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند
.

فیلی در این میزگرد خبری با تاکید بر اینکه بیان حقیقت، رسالت اصلی خبرنگار متعهد است، عنوان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران پل ارتباطی مردم و دولت است و در کمال صداقت و به دور از هرگونه غرض ورزی عملکرد دولت را به مردم ارائه می دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنیای امروز دوره تعامل در حوزه ارتباطات است و بدون شک رسانه صدیق مطلوب مردم است.

وی تاکید کرد: مردم امروز ترجیح می دهند برای تامین نیاز خبری خود به رسانه های قابل اعتماد و رسمی مراجعه کنند.

فیلی با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بیان کرد: به طور قطع مردم ولایتمدار ایران اسلامی به پاس خدمات نظام همچون سال های گذشته حضور باشکوهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت های این استان بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: ارتقای شاخص ها در حوزه سلامت، آموزش، عمرانی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنانش به خدمات نظام در دولت های مختلف به استان پرداخت و افزود: قبل از انقلاب تنها یک پایگاه اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که اکنون به ۵۰ پایگاه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها ۵۰ پزشک آن هم مربوط به کشورهای هند و پاکستان  در استان ارائه خدمت می کردند، بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ پزشک در مناطق مختلف استان به مردم خدمت رسانی می کنند.

فیلی با بیان اینکه قبل از انقلاب حتی یک مورد تخت ویژه در استان نداشتیم، خاطرنشان کرد: اکنون ۷۸ تخت ویژه در بیمارستان های استان وجود دارد.

وی بیان کرد: بیمارستان های یاسوج، دهدشت و باشت در آینده نزدیک با حضور مسئولان ارشد وزارت بهداشت به بهره برداری می رسند.

فیلی با اشاره به اینکه حجم آورد آبی استان بین ۸ تا ۱۰ میلیارد مترمکعب است، ابراز کرد: دو سد چم شیر گچساران و تنگ سرخ بویراحمد با هدف مدیریت روان آب های استان، تامین آب شرب و مصارف صنعتی در دست احداث است.

وی در خصوص وضعیت ترافیک در شهر یاسوج، عنوان کرد: بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی ناشی از مسائل فرهنگی است که باید در این راستا شهرداری برنامه های تخصصی برای شهروندان اجرا کند.

فیلی در خصوص ریزش دستک پل بشار، گفت: به دلیل حجم بالای بارندگی و روان شدن سیل این حادثه اتفاق افتاد و پل بشار از ایمنی لازم برخوردار است.

وی پیرامون عدم رعایت ضوابط ایمنی و فنی در اجرای پروژه های ایمنی و ساختمان سازی در سطح شهرها، گفت: بدون شک با متخلفان برخورد می شود و انتظار می رود شهرداران شهرهای مختلف استان بر رعایت اصول ایمنی در ساختمان سازی نظارت جدی تر داشته باشند.

فیلی در خصوص راه آهن " اقلید- یاسوج" گفت: برای اتمام این پروژه با قیمت امروز حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر در فرودگاه یاسوج مشغول به کار هستند، افزود: تلاش ها برای راه اندازی مجدد این فرودگاه و از سر گرفتن پروازها ادامه دارد.

 

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: مطالعات ساماندهی وضعیت شهر یاسوج توسط مشاور انجام شده است و ۳ نقطه و لکه شهری دیگر به مدیریت شهری متصل می شوند.

فیلی بیان کرد: با این طرح جمعیت شهر یاسوج به ۲۳۰ هزارنفر خواهد رسید و چیدمان مدیریت شهری در آینده تغییر خواهد کرد.

هجیر افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با اشاره به شهرداری های ۱۷ گانه استان، اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر یاسوج در حال بازنگری است و بازنگری طرح شهرهای گچساران و دهدشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهرهای سی سخت، باشت، لیکک و چرام تصویب و ابلاغ شده است، گفت: طرح جامع مادوان نیز در حال طی مراحل پایانی است.

افشون افزود: مراحل تصویب طرح سرفاریاب به تازگی آغاز شده است و طرح مناطق چیتاب، قلعه رئیسی و مارگون به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است



تاریخ انتشار : 28 آذر 1397 13:40



» اخبار مرتبط:

  • ممنوعیت صدور مجوز تاکسی تلفنی در یاسوج/ شهرداری ها از ساخت و سازهای غیرمجا ...
  • ممنوعیت هرگونه حفاری از ۱۵ شهریور در کهگیلویه و بویراحمد/وجود ۲۴۰ نقطه حادث ...
  • معاون عمرانی استاندار: ۶ کمپ اسکان اضطراری در یاسوج احداث می شود
  • معاون عمرانی استاندار: طرح جامع ترافیک شهر یاسوج اجرا می شود
  • 320 پروژه عمران شهری و روستایی در سطح استان در دست اقدام است/عملیات اجرایی ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler