مشروح اخبار


» عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر مطرح کرد قطر دریچه ای رو به جهان برای ارائه محصولات ایرانیست



عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه قطر دریچه ای رو به جهان برای ارائه محصولات ایرانی است، گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی در این کشور، می توانیم با برپایی نمایشگاهای مرزی برای ارائه محصولات با کیفیت کشورمان ، تولیداتمان را به دنیا معرفی کنیم.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه قطر دریچه ای رو به جهان برای ارائه محصولات ایرانی است، گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی در این کشور، می توانیم با برپایی نمایشگاهای مرزی برای ارائه محصولات با کیفیت کشورمان ، تولیداتمان را به دنیا معرفی کنیم. به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز وبه نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، میلاد ملک پور در نشست تخصصی حمل و نقل و لجستیک دریایی ایران و قطر در حاشیه نمایشگاه لجستیک کیش ، اظهار داشت: قطر ظرفیت های متعددی در بخش بندری دارد که بندر حمد نیز یکی از بنادر مهم و توسعه یافته این کشور است محسوب می شود. وی افزود: بندر حمد با 28.5 کیلومتر مربع فرصت بسیار خوب برای کشور ما در بحث صادرات و واردات است. ملک پور ادامه داد: فرصتی که برای تجارت با قطر برای ایران پیش آمده، نباید سوزانده شود و با ایجاد زیرساخت ها می توان صادرات به این کشور را به نقطه قابل قبولی رساند. عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر بیان داشت: قطر به سمت ایجاد کارخانه و راه اندازی خط تولید پیش می رود و تامین مواد اولیه را در اولویت برنامه های خود در آینده قرار خواهد داد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به 4 بندر مهم و استراتژیک از لحاظ نزدیکی به کشور قطر اشاره کرد و افزود: بنادر شیو، لنگه، دیر و بوشهر از مزیت های کشورمان در بحث صادرات به قطر است که باید با توسعه زیرساخت های این بنادر تحولی در رقم صادراتی کشورمان ایجاد کنیم. عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر بیان داشت: ایحاد خطوط دریایی مسافری به قطر و توسعه توریسم دریایی نیزا ز فرصت هایی است که می توان با زمانبندی مناسب از آن استفاده کرد و ایجاد سرمایه گذاری های مشترک بین دو کشور نقطه عطفی در صنعت توریسم بین ایران و قطر به وجود می آورد. وی تاکید کرد: توسعه صادرات محصولات ایرانی به قطر با استفاده از ظرفیت های چهار بندر مذکور در کشورمان در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با توجه به برگزاری جام جهانی در این کشور می توان از این فرصت برای ارائه محصولات ایرانی به جهان بهره برد. ملک پور اضافه کرد: قطر می تواند به عنوان دریچه ای رو به جهان در بعد اقتصادی برای کشور ما سوددهی فراوانی داشته باشد و این مهم منوط به ایجاد زیرساخت ها در بنادر مهم و استراتژیک کشورمان است. وی تصریح کرد: برنامه مشخص قطر در حوزه حمل‌ونقل دریایی گسترش ترانزیت و بهبود صادرات مواد غذایی از فضای دریایی ایران است و این رویکرد مستلزم کاهش هزینه ها است. وی تخفیفات بندری، ایجاد زیرساخت ها در بنادر کشور به ویژه در مقوله پهلوگیری کشتی های بزرگ، تقویت و راه اندازی خطوط هوایی، توسعه روابط بانکی، کاهش تعرفه های بندری، تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه محصولات کشاوزی در کمترین زمان و ایجاد خطوط دریایی مسافری و ... از راهکار اصلی و مورد نیاز توسعه روابط دو کشور عنوان کرد. به گزارش راک نیوز؛ نشست تخصصی حمل و نقل و لجستیک دریایی ایران و قطر در حاشیه نمایشگاه لجستیک کیش با حضور محمد رضا قادری رییس هیات مدیره خط دریا بندر از مدیران اسبق سازمان بنادر و دریانوردی کشور، میلاد ملک پور عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و قطر، میثاق سلماسی دبیر کمیته بازرگانی ایران و نروژ،مهندس صمصام دبیر اتاق مشترک ایران و قطر و فعالان حوزه بنادر و دریانوردی در سالن vip کنفرانس نمایشگاه بین المللی کیش برگزار شد.



تاریخ انتشار : 30 آذر 1397 10:18



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان منصوب شد
  • راه‌اندازی شناورهای فوق‌العاده در مسیر خرمشهر - بصره برای ایام اربعین/ امکا ...
  • بندرعباس و بندر آنتورب بلژیک تفاهم نامه خواهرخواندگی امضا کردند
  • لغوتحریم بندرشهیدرجایی بندرعباس
  • سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler