مشروح اخبار


» وسایل گرمایشی مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد استاندارد‌سازی شود/ هرگونه ملاحظه کاری در اعمال قانون بی پاسخ نمی نماند



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در رعایت قانون هیچگونه ملاحظه سیاسی و قومی نداریم و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش راک نیوز "عزیز فیلی در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات استان با اشاره به اینکه وجود بخاری‌های نفتی و کهنه در سیستان و بلوچستان حادثه تلخی را رقم زد، اظهار داشت: استاندار در نشست شورای برنامه ریزی استان بر استانداردسازی بخاری‌های مدارس استان تاکید داشتند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سیستم گرمایشی مدارسی که فاقد نفت و گاز هستند در کمترین زمان ممکن اصلاح شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2هزار کلاس درس در استان از بخاری نفتی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: جهت تامین سلامت، ایمنی و رفاه دانش‌آموزان باید از بخاری‌های گازسوز و کپسولی استاندارد استفاده شود.

فیلی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود نوسازی مدارس به جای ایجاد مدارس جدید نسبت به تجهیز و استانداردسازی مدارس موجود اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه ظرف 6 ماه تا یک سال با اختصاص مبلغ 15 تا 20 میلیارد تومان  می‌توان تمام بخاری‌های نفتی را جمع کرد، افزود: سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس نصف این مبلغ را پرداخت و مابقی را از محل منابع استانی تامین می‌کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن این موضوع سهل‌انگاری است و موجب بروز خطراتی در آینده می‌شود، تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان نیازمندی‌های خود را در این زمینه اعلام تا دستگاه‌های استانی را موظف به همکاری کنیم.

فیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و ریزش ساختمان در استان قزوین، گفت: حادثه واژگونی اتوبوس آنقدر غم انگیز بود و به خاطر اهمیت موضوع پیام‌های تسلیت مقام معظم رهبری و سران سه قوه را در پی داشت.

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد: برای حفظ جان، سلامت مردم و جلوگیری از هرگونه حادثه ناگواری معاینه فنی خودروها با جدیت انجام شود و برای اجرای هرچه بهتر این طرح کوتاهی نشود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای استاندارد سازی‌ها فراهم است، اظهار داشت: صنعت و معدن از فعالیت کلیه مراکز و مخازن "سی ان جی " غیراستاندارد جلوگیری کند.

فیلی با اشاره به اینکه در 70 نهاد استان 84 آسانسور نصب شده است، افزود: از این تعداد تنها 7 آسانسور دارای گواهینامه استاندارد هستند.

وی تاکید کرد: موضوع ایمنی در آسانسورها به خصوص در نهادهای دولتی از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌طلبد تمامی دستگاه‌های اجرایی استانداردسازی آسانسورها را در دستور کار قرار دهند.

فیلی با تاکید بر اینکه در برخورد با متخلفان هیچگونه ملاحظه سیاسی و قومی نداریم، تصریح کرد: همه باید قانون را رعایت کنیم و اداره کل استاندارد براساس وظیفه ذاتی خود هر کارخانه شن و ماسه‌ای که فاقد استانداردهای لازم بود را پلمپ کند.

هجیر افشون مدیرکل دفتر استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: در مکاتبه با شهرداری‌های 17 گانه استان بر ضرورت تایید استاندارد آسانسورهای ساختمان‌های تجاری و مسکونی تاکید شده است.

وی افزود: مقرر شد شهرداری‌ها از صدور پایان کار به ساختمان‌های که فاقد استاندارد لازم باشند، خودداری کنند.

افشون با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص کارخانه‌های شن و ماسه تاکید کرد: با تولیدکنندگان مصالح شن و ماسه بی‌کیفیت برخورد قانونی می‌شود



تاریخ انتشار : 11 دی 1397 15:08



» اخبار مرتبط:

  • اجرای طرح پایلوت مناسب‌سازی برای تردد معلولان در ۱۷ خیابان کهگیلویه و بویرا ...
  • مدیرکل جدید استاندارد کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
  • ممنوعیت هرگونه حفاری از ۱۵ شهریور در کهگیلویه و بویراحمد/وجود ۲۴۰ نقطه حادث ...
  • هیچ‌گونه بخاری غیراستاندارد در کلاس‌های درس کهگیلویه و بویراحمد وجود ندا رد
  • خطردرکمین دانش آموزان کهگیلویه!/397کلاس درس از بخاری نفتی استفاده می کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler