مشروح اخبار


» پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات بیولوژیکی شهرستان باشت



مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات بیولوژیکی شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش راک نیوز، غلامحسین حکمتیان در رابطه با جزئیات این تخصیص اعتبار، افزود: در مناطق هدف شهرستان باشت عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی انجام شده که خروجی های متعددی در پی خواهد داشت.

حکمتیان با بیان اینکه کنترل فرسایش خاک، کنترل روان‌ آب‌های سطحی، افزایش ذخیره آب‌های زیرزمینی و احیای جنگل‌ها از مزیت‌های اجرای این طرح‌ها است، ابراز کرد: اعتبار عملیات بیولوژیکی شهرستان باشت که از محل صندوق توسعه ملی تأمین شد در چهار پروژه به مساحت ۳۵۰ هکتار در حال اجرا بوده و این اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

حکمتیان خاطرنشان کرد: چهار پروژه اجرا شده این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخش عمده آن عملیات نهال کاری شامل گونه‌های بلوط و کنار و بذرهای بلوط و بادام بوده که در عرصه‌های مناطق بوستان و شلال‌دان باشت اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: حجم بالای عملیات کاشت گونه‌های بذر و نهال در این شهرستان سبب غنی‌سازی و توسعه جنگل‌ها می‌شود.

وی افزود: همچنین اجرای این طرح‌ها در شهرستان باشت سبب جلوگیری از فرسایش خاک و در آینده ذخیره‌سازی آب برای زمین‌های کشاورزی خواهد شد.

حکمتیان با بیان اینکه پروژه سد خاکی آبدهگاه باشت و پروژه سنگ ملاته بوستان باشت در حال اجرا است، عنوان داشت: پروژه سد خاکی آبدهگاه باشت ۴۰۰ هزار متر معکب ظرفیت ذخیره‌سازی آب دارد.

حکمتیان تصریح کرد: پروژه سنگ ملاته بوستان باشت در ۱۹۰۰ متر مکعب اجرایی می شود که این پروژه نیز در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.



تاریخ انتشار : 18 دی 1397 17:39



» اخبار مرتبط:

  • توزیع و کاشتن ۸۸ هزار نهال توسط اداره کل منابع طبیعی
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد؛ عملیات اجرایی پروژه انتقال ...
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان 32تختخوابی باشت به 97 درصد رسید
  • طرح بهسازی و روکش آسفالت جاده باشت به چرام 60 درصد پیشرفت کاری دارد
  • فاز نخست طرح آبخیزداری آبدهگاه به پایان رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام