مشروح اخبار


» کتک کاری پزشک مرکز درمانی توسط یکی از اعضا شورای روستا /دستور سرپرست وزارت بهداشت برای رسیدگی فوری به موضوع



در پی انتشار خبری مبنی بر کتک کاری پزشک عمومی در یک مرکز درمانی روستایی در استان فارس ، سرپرست وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی دستور پیگیر موضوع را صادر نمودند.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار راک نیوز از شیراز در تشریح جزئیات این حادثه گفت : روز چهارشنبه فردی به مرکز بهداشتی درمانی ملک آباد انجیره در شهرستان مرودشت به پزشک مراجعه می کند ،این فردعضو شورای اسلامی یکی از روستا های همجواربوده که بدون آوردن بیمار تقاضای فرم ارجاع برای فرد بیمار دارد تا فرزندش را ببرد پیش متخصص اطفال .

دکترهمتی افزود : پزشک مرکز درمانی از این فرد سوال میکند مشکل فرزندتان چیست و وی می گوید تب دارد که پزشک به ایشان اعلام می کند که فرزندتان را بیاورید تااول معاینه کنم وشاید اصلانیازی به معرفی وفرم ارجاع برای پزشک متخصص لازم نباشد.

وی در ادامه افزود: بهرحال درگیری لفظی پیدامیکنند ومتاسفانه این توقعاتی که در برخی از مناطق روستاها وجود دارد که الزاما بدون نظر ومعاینه پزشک فرم ارجاع برای متخصص بگیرند هم چنان در روستاها شاهد هستیم واین فرد که عضو شورای اسلامی یکی از روستاها بود با تندی با پزشک صحبت می کند وتوهین می کنند، درگیری لفظی و بعددرگیری فیزیکی روی میدهد و متاسفانه پزشک را کتک می زنند و عینک وی می شکندکه با دخالت همکاران مرکز این ها را جدا می کنند وبلافاصله رئیس مرکز بهداشت شهرستان در محل حضور پیدا می کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت :20 دقیقه بعد نیروی انتظامی ، حراست ودفتر حقوقی می رسندو صورت جلسه می کنند واز طریق نیروی انتظامی نیز موضوع مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی در تشریح چگونگی اطلاع سرپرست وزارت بهداشت از این موضوع به راک نیوز گفت : این پزشک شرح قضیه پیش آمده را در فضای مجازی از طریق یک فایل صوتی (ویس) برای یکی از همکارانش ارسال می کندکه توسط آنها مطرح تا اینکه بدست مقام عالی وزارت می رسد و ایشان دستور می دهند که هرچه سریع تر از طریق ریاست دانشگاه پیگیری شود.

دکتر همتی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در زمان حادثه،در ماموریت تهران و خارج از استان بودم مطلع و موضع را پیگیری کردم و صبح امروز گزارشی از موضوع را تقدیم هیات رئیسه نمودیم و معاون بهداشتی شهرستان مرودشت نیز در این جلسه حضور داشتند ضمن اینکه جاداردهمین جا از فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان مرودشت نیز بخاطرهمراهی ها قدردانی نماییم.

 

وی با انتقاد از بروز چنین رفتارهایی با پزشکان گفت : متاسفانه این اولین وآخرین برخورد با پزشکان نبوده وضمن تشکر از ورود مقام قضایی به این موضوع انتظار می رود برخورد قاطعی صورت پذیرد تا چنین اتفاقاتی اسباب دلسردی پزشکان را فراهم نیاورند چراکه با سختی های زیادی پزشکان در چنین مراکز درمانی روستایی حضور می یابند وماندگاری آنها دراین مراکزیبرای ما بسیار مهم است

وی گفت: اگر برخوردها چنین ادامه یابد قطعا نخواهیم توانست پاسخگوی نیازهای مردم در روستا ها باشیم البته برخورد اکثریت مردم در روستا ها باپزشکان مطلوب وقابل تقدیر می باشد و امیدواریم با ورود مرجع قضایی شاهد بروز چنین برخوردهایی با پزشکان نباشیم.

به گزارش راک نیوز ؛ در پی انتشار اخباری مبنی بر حمله و اهانت به پزشک شاغل در مرکز خدمات سلامت روستایی درتوابع شهرستان مرودشت، روز گذشته دکتر سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خطاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز (فارس) دستور بررسی و پیگیری عاجل موضوع را صادر کردند.



تاریخ انتشار : 20 دی 1397 15:34



» اخبار مرتبط:

  • ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به پزشک ممسنی تبار رسید+عکس
  • با حضور معاون فرماندار: آیین تجلیل از پزشکان شهرستان کهگیلویه در بیمارستان ...
  • مرگ مادر باردار در حاجی آباد هرمزگان
  • همه جزئیات ماجرای بازداشت پزشک جراح زن درممسنی !/ازاعتصاب کارکنان بیمارستا ...
  • استان فارس ومدیریت آزمون وخطای "دکترایمانیه"!/ تغيير نظام ارجاع پزشک خانو ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler