مشروح اخبار


» واکنش رئیس قوه قضاییه به سوء قصد اخیر به جان رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد



رئیس قوه قضاییه با تاکید بر معیت نظام جمهوری اسلامی و نهادهای آن، تخریب نهادهای نظام را به منزله تخریب اصل نظام دانست و در عین حال از مسئولان خواست که با حسن تدبیر و حرکت در چارچوبهای قانونی، ‌مانع از بهانه دادن به دست دشمن شوند.


به گزارش راک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تلاش های اخیر آمریکا در منطقه برای مقابله با جمهوری اسلامی تصریح کرد: این تلاش ها در طول ۴۰ سال گذشته همواره وجود داشته و مسأله جدیدی نیست اما اصرار آنها بر این مقابله نکته های جدیدی در بر دارد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: به نظر می رسد که آمریکایی ها پس از شکستهای پی در پی در منطقه و صرف هزینه های زیاد که نه تنها دستاوردی برایشان نداشته بلکه موجب شده که مردم منطقه علیه آنها متحدتر شوند و جمهوری اسلامی نیز بحمدالله با همه دشواریها قدرت بی نظیر منطقه شود، حرکاتی را برای پوشاندن این شکست ها در دستور کار قرار داده اند.

 آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مردم نیز باید مانند همیشه هوشیار و بصیر باشند، پخش شایعات را از شگردهای امروز دشمنان برشمرد و تصریح کرد: مردم باید در مواجهه با شایعات هوشیار باشند. این اقدامات در ادامه پروژه ناامیدسازی مردم و از مهمترین ابزارهای دشمن است. بی تردید کشوری با این حجم از سرمایه های عظیم مادی و معنوی و مردمی که اهل ایمان، اعتقاد و عزم راسخ هستند از پا نمی افتد. تجربه ۴۰ سال گذشته نیز موید این مطلب است و امروز هم استقامت مردم همانگونه که در دوران دفاع مقدس و سایر برهه های تاریخی کشور به منصه ظهور رسیده است، موجب شکست دشمن خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تشدید هجمه ها علیه مجموعه دستگاه قضایی، قضات و مسئولان این دستگاه تصریح کرد: یک قاضی براساس وظیفه و در حد فهم خود از قانون، حکمی صادر می کند. به محض اینکه برخی این حکم را در تضاد با منافع خود می بینند، شروع به تخریب، توهین و افترا می کنند. از نظر ما هیچ ایرادی ندارد که کسی به صورت فنی و کارشناسی بگوید حکم قاضی از نظر برداشت و استنباط قانونی اشکال داشته است اما مرز انتقاد با توهین و تخریب و افترا واضح است. وقتی بگوییم قاضی توطئه و تبانی کرده یا بر اثر فشار از سمت مسئولان دستگاه قضایی رای داده است، دیگر در دایره انتقاد نمی گنجد و توهین بلکه در مواردی افترا به شمار می آید. ممکن است در جایی ابهاماتی برای افراد وجود داشته باشد اما در کجا رسم است که هر کسی به قوه قضاییه هر نسبتی بدهد و بعد مدعی شود که انتقاد کرده است؟ کسی که رای دادگاه را پاره می کند یا می سوزاند، به قانون و قوه قضاییه آشکارا توهین کرده است.

 

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به برخورد قوه قضاییه با مفاسد و اقدامات علیه امنیت کشور، اظهار کرد: دستگاه قضایی در طول ۴۰ سال گذشته اقدامات عظیمی داشته است. در طول همین ۱۰ سال گذشته همگان تلاشهای وافر دستگاه قضا برای برخورد با فساد، گسترش نظارت های بیرونی و نیز نظارت های درونی بر خود قوه قضاییه و همچنین تحول در تشکیلات قوه قضاییه را شاهد بوده اند. اینکه برخی این دستاوردها را نبینند و با صرف مشکلات شخصی با افراد، کل یک نهاد را تخریب کنند، باید بدانند که تنها به اشخاص آسیب نزده اند بلکه جمهوری اسلامی را تخریب کرده اند.

 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه گاهی نحوه برخورد با دستگاه قضایی از توهین و تخریب به سمت مقابله فیزیکی حرکت کرده است، به شهادت تعدادی از قضات و دادستان ها در طول سال های گذشته و همچنین سوء قصد اخیر به جان رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: تعجب می کنم که برخی افراد این همه علیه قوه قضاییه و مسئولان آن دست به تخریب و توهین می زنند و بعد مدعی هستند که مقصودشان نظام جمهوری اسلامی نیست. این افراد از معیت نظام و نهادهای آن غافلند و توجه ندارند که وقتی یک رکن نظام را ناجوانمردانه متهم به انواع بی عدالتی و ظلم می کنند، در واقع با اصل نظام مقابله کرده اند و در واقع به جریان عملیات روانی دشمن و جنگ نرم برای مایوس کردن مردم از نهادهای مهم نظام و مسئولان یاری رسانده اند.

 



تاریخ انتشار : 25 دی 1397 01:08



» اخبار مرتبط:

  • رییس قوه قضاییه: در هیچ جای دنیا، قوه قضاییه ای با این استقلال پیدا نخواهید ...
  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • هشدار آیت الله به .../استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی جرم اس ...
  • لاریجانی: رئیس جمهور ناتوان قسم دروغ نخورد
  • دستگاه قضايي نگران جایگاه افراد نيست
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler