مشروح اخبار


» مالکان زمین‌های خالی در محدوده شهر دهدشت مکلفند املاک رها شده خود را محصور کنند/جزییات



شهردار دهدشت با بیان اینکه زمین‌های خالی در سطح شهر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است از مالکان این زمین‌ها خواست نسبت به حصارکشی اقدام کنند.

اسفندیار برخه در گفت‌وگو با راک نیوز اظهار داشت:مالکان زمین‌های خالی در محدوده شهر دهدشت مکلفند املاک رها شده خود را محصور کنند.

شهردار دهدشت با استناد به بند 14 ماده 55قانون شهرداری‌ها گفت: مالکان زمین‌های خالی و رها شده واقع در محدوده خدماتی شهر مکلف‌اند در صورتی که قصد ساخت و ساز ندارند املاک بلا تکلیف خود را محصور کنند.

وی با بیان اینکه زمین‌های خالی در سطح شهر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است،افزود: مراجعات مردمی به شهرداری مبنی بر ایجاد مزاحمت در زمین‌های خالی و نیز دپوی زباله در این مکان‌ها بسیار است.

برخه،افزود: در ستاد پیشگیری از وقوع جرم و همچنین ستاد شورای سلامت این شهرستان چندین مصوبه راجع به محصور شدن زمین‌های خالی صورت گرفته اما اقدامی انجام نگرفته است.

وی،گفت: زمین‌های خالی از آنجا که  مستعد خالی کردن زباله و نخاله از طرف هر عابر یا شهروندی بوده و می‌تواند زنگ خطری  برای  وقوع جرم  و آسیب‌های اجتماعی و تهدید امنیت عمومی و بهداشتی شهروندان شود.

برخه ادامه داد: بر اساس مصوبات ستادهای پیشگیری از وقوع جرم و شورای سلامت شهرداری موظف شده که  شناسایی چنین املاکی را در دستور کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری نسبت به شناسایی این املاک اقدام کرده است،گفت:اگر مالکان در کمترین زمان ممکن به شهرداری جهت تعیین تکلیف ملک رها شده خود اقدام ننمایند برای این املاک پرونده سازی کرده و پرونده آن‌ها را تحت عنوان املاک مشکل‌دار به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد:زمین‌های خالی که شدت و حساسیت بیشتری برای تهدید امنیت عمومی و بهداشتی و زشتی سیمای شهر دارند اگر مالک اطلاع یابد و اقدامی به محصور نمودن زمین خالی خود نکند شهرداری آن‌ها را حصارکشی و 15 درصد  قیمت زمین را تصاحب خواهد کرد.



تاریخ انتشار : 26 دی 1397 13:56



» اخبار مرتبط:

  • شهردار دهدشت از ساماندهی محل دفن زباله این شهر خبر داد
  • همایش روز زمین پاک در دهدشت برگزار می شود/ زمان و مکان
  • شهردار دهدشت : روزانه بیش از 70تن زباله در دهدشت تولید می‌شود
  • معاون املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:هدفگذاری برای واگذاری ...
  • داستان طنز خونه خالی!/اجاره‌دهندگان منازل مبله در شیراز تحت تعقیب کیفری قرا ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler