مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمان دختران دبیرستان شبانه‌روزی سرآبتاوه شد/گزارش تصویری




استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر و جمعی از مسوولان از دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س) سرآبتاوه یاسوج بازدید کرد.

به گزارش راک نیوز ، شامگاه شنبه (29 دی‌ماه 97) همزمان با دهه اول فاطمیه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دبیرستان شبانه روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا (س) سرآبتاوه بازدید کرد.

 احمدی در جمع دانش‌آموزان ابتدا به ویژگی‌های حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و با بیان اینکه دختران عشایر فرزندان پاک‌ترین و شریف‌ترین مردان و زنان این دیار هستند، عنوان کرد: از حضور در میان دختران محجوب، بزرگ و شریف استان خرسندم. باید به پاس قدردانی از زحمات پدران و مادران زحمتکش خود در مسیر دانش اندوزی به نسبت سایرین ساعی‌تر باشید.

وی با تسلیت دهه اول فاطمیه، ادامه داد: تاریخ نظیر حضرت فاطمه (س) را به خود ندیده است.

احمدی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) همسر مردی است که جامعه شناسان دنیا در عدالت و آزادگی آن تردیدی ندارند، گفت: بی بی دو عالم رهروی می‌خواهد که ادامه دهنده سبک زندگی ایشان باشد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بر درک هدف و فلسفه دو دهه ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) تاکید کرد و افزود: منزلت و جایگاه زن را باید از اندیشه و سیره عملی آن حضرت بیاموزیم.

وی با اشاره به وجود تنوع اقوام در ایران اسلامی، عنوان کرد: تاریخ این سرزمین بسیار کهن است.

احمدی تاکید کرد: اگر در گذشته امکانات و ابزارهای مدرن امروزی وجود نداشت ولی برادری و انسانیت مهم‌ترین دستاورد تمدن کهن ایران و ایرانی است.

استاندار با بیان اینکه ایرانی‌ها انسان‌های اصیلی هستند، بیان کرد: باعزت، تلاش و از خودگذشتگی ایران عزیز را ساختیم اما این نوآوری‌ها در برابر پاکدامنی و عزت عشایر قابل مقایسه نیست.
احمدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در دنیای غرب ابتدا راه و جاده را در روستاها توسعه دادند تا از تولید حمایت کنند ولی ما برای شهرها جاده ایجاد کردیم و همین مسئله موجب شد سال‌ها امکانات اولیه مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد کنیم.
وی تاکید کرد: ما باید اکنون آرام آرام آنچه از امکانات که داریم را به دل روستاها و نقاط عشایری برده و زیرساخت‌های لازم را در روستاها ایجاد و تقویت کنیم.
احمدی تصریح کرد: باید تمامی مسئولان به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا امکانات لازم برای ایجاد فضای بهتر آموزشی، خوابگاه استاندارد و وسایل کمک آموزشی را در اختیار ناب‌ترین انسان‌های روی کره زمین که همان دانش آموزان عشایری هستند، قرار دهند.
وی عنوان کرد: معاون عمرانی استانداری هماهنگی‌های لازم جهت تسریع پروژه‌های دانش آموزان عشایری با بنیاد برکت را انجام خواهد داد.
احمدی گفت: امید است با همت و مشارکت جدی مسئولان دانش آموزان عشایر در کنار تحصیل علم به مهارت آموزی بپردازند و هیچ دانش آموزی به خاطر نبود امکانات از تحصیل بازنماند.
بنا بر  این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید از بخش‌های مختلف این دبیرستان شبانه‌روزی دیدن کرد و از مسوولان مربوطه خواستار رسیدگی به مشکلات این خوابگاه شد.
همچنین در این بازدید آیت‌الله افشار مهر مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هر کدام 5 میلیون تومان به این دبیرستان کمک کردند.
همچنین دانش‌آموزان در ضیافت شام استاندار شرکت کردند.



تاریخ انتشار : 30 دی 1397 01:26



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد/جزییات
  • نواخته شدن زنگ مهر در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر
  • 70 نفر دانش آموز مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) چرام از مرکز آموزش فنی وحرفه ا ...
  • 37 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه جاده‌ها قرار دارند
  • با حضور هاشمی نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلام ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler