مشروح اخبار


» افزایش 11.5برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه خدمات تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد



مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش یازده و نیم برابری بیمه شدگان و مراکز ارایه کننده خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان در استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی خبر داد. 

به گزارش راک نیوز عباس نورمحمدی در جمع خبرنگاران گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها دو واحد بیمه ای در شهرهای یاسوج و گچساران خدمات بیمه ای تامین اجتماعی را به بیمه شدگان ارایه می کردند و در بخش درمان نیز این استان از هر گونه مرکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی محروم بود .

وی اظهارکرد: با وجود اینکه پیشینه تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سال ١٣٣٨ و ایجاد شعبه تامین اجتماعی در گچساران برمی گردد و یک شعبه تامین اجتماعی نیز در سال ١٣٥٤ در شهر یاسوج راه اندازی شد ، اما این واحدها زیر نظر ادارات تامین اجتماعی در استان های هم جوار فعالیت می کردند و هیچ واحد درمانی نیز به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی وجود نداشت .

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحقق عدالت اجتماعی یکی از اهداف و از شعارهای محوری انقلاب اسلامی بود، یکی از ابزارهایی که می توانست به این هدف جامه عمل بپوشاند، تامین اجتماعی بود.بنابراین مسئولان نظام اسلامی برآمده از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در عمل نیز تامین اجتماعی و گسترش چتر بیمه ای آن به کل جامعه را دنبال کردند؛ به گونه ای که اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، برخورداری از تامین اجتماعی را حق همه افراد جامعه و از تکالیف اصلی دولت نسبت به مردم ذکر کرد .

نورمحمدی تصریح کرد: گسترش تامین اجتماعی و پوشش بیمه ای به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: هم اینک بیش از ۴۲میلیون نفر و به عبارتی ۵۳درصد جمعیت کشور زیر پوشش حمایت های بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۹۹هزار و ۵۰۰بیمه شده اصلی از پوشش بیمه ای این سازمان برخوردارند که با احتساب افراد خانواده، حدود ۳۲۰هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم چنین ۱۲هزار و ۶۰۰ بازنشسته و مستمری بگیر در استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ماهانه از این سازمان حقوق و هم چنین خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند.

نورمحمدی در مورد شمار مراکز و واحدهای ارائه کننده خدمات این سازمان نیز بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ واحد بیمه ای و مرکز بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد خدمات بیمه ای و درمانی مورد نیاز مردم را ارایه می کنند که در شهرهای مختلف استان پراکنده هستند و تعداد آنها نسبت به دوره پیش از انقلاب اسلامی 11.5برابر شده و این نشانه توجه نظام اسلامی به مقوله تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی است .

وی تاکید کرد: عدالت اجتماعی با کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی و میزان بهره مندی افراد جامعه از تامین اجتماعی رابطه مستقیم دارد و لذا برخورداری همه افراد جامعه از حمایت های تامین اجتماعی در همه ادوار پس از انقلاب دنبال شده و گروه های مختلف جامعه از جمله کارگران مزد و حقوق بگیر، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، باغداران، زنان خانه دار، رانندگان، خادمان مساحد، طلاب، مهندسان، قالی بافان، صاحبان و شاغلان در صنایع دستی، کارگران ساختمانی، ورزشکاران، نویسندگان، هنرمندان و ... را در بر گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر کمیت و کیفیت خدمات تامین اجتماعی، سهولت و سرعت در دسترسی به این خدمات و رضایت مندی جامعه تحت پوشش یعنی بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران نیز همواره مورد توجه بوده است. به عنوان مثال یه منظور سهولت در دسترسی به خدمات بیمه ای، واحدهایی مانند شعب اقماری و کارگزاری های رسمی در بسیاری از مناطق و شهرها ایجاد شده است که علاوه بر کاهش ازدحام در شعب و واحدهای اصلی، سرعت دسترسی به خدمات را نیز در پی دارند.

نورمحمدی اضافه کرد: هم چنین موضوع ارائه خدمات به صورت غیرحضوری در راستای افزایش کیفیت و سرعت انجام امور، با جدیت در سازمان تامین اجتماعی دنبال می شود و هم اینک حداقل ۳۳ خدمت در سازمان به صورت غیرحضوری ارایه می شود که دریافت لیست و حق بیمه از کارفرمایان، نوبت دهی مراکز درمانی، ابلاغ احکام مطالباتی، مشاهده سوابق بیمه ای، مشاهده فیش حقوقی مستمری بگیران و... از جمله این خدمات است و در آینده نزدیک شمار آنها به ۶۵ مورد افزایش می یابد .



تاریخ انتشار : 17 بهمن 1397 13:28



» اخبار مرتبط:

  • هدف سازمان تامین اجتماعی حمایت از نیروی کار است/4هزار و500کارگر شرکت بهره ب ...
  • سومین دفتر کارگزاری رسمی سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت ...
  • بیش از 70 درصد خدمات اداره تامین اجتماعی گچساران به ‌صورت غیر حضوری ارایه م ...
  • کارگزاری رسمی تامین اجتماعی در کهگیلویه ایجاد می شود
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ه ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler